CeNedra Skrevet 16. desember 2003 #1 Skrevet 16. desember 2003 http://www.adressa.no/jul/article.jhtml?ar...rticleID=462038 Jeg har aldri lest noe verre i en avis altså. Blir skikkelig sint. Hva er dette for noe?? Er det artikkelforfatterens egne tanker om kvinner? AAAAhrg blir så sint av slike teite stereotypiske syn!!!!!!!! Noen andre?
Rapitap Skrevet 16. desember 2003 #2 Skrevet 16. desember 2003 Ser ikke helt problemet. Det er nå engang slik at flertallet kvinner utgjør 'normalen'.... og jeg tviler ikke på at de fleste kvinner er slik som linken oppe viser...
CeNedra Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2003 Jeg tror ikke de fleste kvinner er slik! Jeg syntes ikke det er noe som heter de fleste kvinner. Jeg hater kjønnsinndelingen. Det burde ikke vært noe inndeling i menn og kvinner. Fordi vi er alle forskjellige. Noen kvinner liker harde pakker, noen ikke. Noen menn og noen kvinner liker å få kjøkkenmaskiner til jul,. andre ikke. Syntes det er helt forkastelig å lage maler og båser om hvordan menn og kvinner er forskjellige. Bare lurer på hvor han har kildene sine fra? Skal vedde det enten er utklipp fra en amerikansk avis eller fra hans egen kone eller noe. Liksom: Ingen kvinner vil ha kokebok??? Noen vil jo ha det, andre ikke... AAAAhrg
chimp Skrevet 16. desember 2003 #4 Skrevet 16. desember 2003 Lar meg ikke provosere el irritere av sånt! Tror vel det er mest humoristisk ment, kanskje litt 'ert, ert, ert'....hvis man har den form for humor da.....
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 16. desember 2003 #5 Skrevet 16. desember 2003 Jeg ser ikke problemet. Mange kvinner er slik, tåler du ikke å høre det?
VesleBråka Skrevet 16. desember 2003 #6 Skrevet 16. desember 2003 Blir ikke sinna av sånt jeg heller. Det er jo en stereotyp, man kan da le av den. Mange er jo slik. Så kan jo heller du prise deg lykkelig for at du ikke er det heller? Vi vil ha vaffeljern. Vi liker mange gaver til jul, så vi sparer opp litt ting vi trenger frem mot jul, og pakker dem inn. Vi fant fint vaffeljern til god pris, kjøpte det, og pakker det inn "til VesleBråka og Bråkemannen, God Jul, hilsen Nissen"
Redhead Skrevet 16. desember 2003 #7 Skrevet 16. desember 2003 Synes den var morsom jeg, og sikkert ironisk ment . Selv kunne jeg tenke meg både kokebok og ny mobiltelefon, men det meste av kjøkkenting har vi..
Gjest Starya Skrevet 16. desember 2003 #8 Skrevet 16. desember 2003 Jeg synes bare det var morsomt, jeg. Dette er stereotyper vi hører om titt og ofte (gjerne også i amerikanske serier etc), så det var nok humoristisk ment. Med en snert av sannhet, kanskje?
Orthia Skrevet 16. desember 2003 #9 Skrevet 16. desember 2003 Jeg syns denne artikkelen var helt harmløs, helt sikkert ment som et muntert innspill i julestresset. Overdrevne stereotypier som denne opplever jeg som komplett "ufarlige", fordi de er så åpenbare.
Arwen Skrevet 16. desember 2003 #10 Skrevet 16. desember 2003 Artig artikkel ja, det synes jeg også. Selv om det er mange ting der jeg ikke er enig i (elsker nemlig kokebøker og bytter sjeldent (aldri) gaver)
CeNedra Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #11 Skrevet 16. desember 2003 jaja. jeg syntes uansett den var teit. og blir provosert. så det så.... :o
Gjest Optimist! Skrevet 16. desember 2003 #12 Skrevet 16. desember 2003 syns artikkelen var litt morsom jeg... Men så tar ikke jeg meg selv så veldig høytidelig heller da.
Gjest Emera Skrevet 16. desember 2003 #13 Skrevet 16. desember 2003 Dette var da bare gøy! Vi må ha litt selvironi. De har da også balansert sitt "stereotype syn" med denne artikkelen...
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2003 #14 Skrevet 16. desember 2003 Følte du deg truffet, CeNedra? Eller eier du ikke humoristisk sans?
Gjest Madam Felle Skrevet 16. desember 2003 #15 Skrevet 16. desember 2003 Lar meg ikke provosere el irritere av sånt! Tror vel det er mest humoristisk ment' date=' kanskje litt 'ert, ert, ert'....hvis man har den form for humor da.....[/quote']
Gjest lekebøll Skrevet 16. desember 2003 #16 Skrevet 16. desember 2003 Uhm, tenk på alt det generaliserende bull'et vi skriver om mannfolk, da... Tror ikke vi helt har stemmerett her gitt.
Diva Skrevet 16. desember 2003 #17 Skrevet 16. desember 2003 Synes den var litt rar,- a la "oppgitt mann skriver om teite kjærringer". Det var i allefall det første som slår meg. Men folk kan bare generalisere i vei for min del,- såå ille er det ikke ;--) For øvrig enig i lekebøll`s ord.
Gjest gjest1 Skrevet 16. desember 2003 #18 Skrevet 16. desember 2003 Denne var ikkje provoserande, men derimot morsom og småsarkastisk. Sjølvsagt meiner ikkje artikkelforfattaren at ALLE kvinner er sånn, men slik satt på spissen blir det artig lesing
Gjest agurk Skrevet 17. desember 2003 #19 Skrevet 17. desember 2003 Det sto jo bl. annet at mannen skulle ta med ett par sko i butikken for å finne str.. Såå dum er heldigvis ikke mannen min.. (hvor vanskelig kan det være??)
LilleBille Skrevet 17. desember 2003 #20 Skrevet 17. desember 2003 Synes den var artig jeg... (Rent bortsett fra at jeg da kanskje ikke er kvinne likvel...- i og med at jeg ville ha det kvinner ikke vil og motsatt...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå