Gå til innhold

Armbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skle på isen på vei hjem fra barnehagen i dag, og har antagelig vis brukket armen.

Venter på en som skal kjøre meg til legevakta nå.

Men hvordan skal jeg klare dagene fremover med en 1,5 åring og evt. gips???

noen som har prøvde det før, og har noen tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ikke kjekt!

Jeg har en venninne som nylig brakk armen. Hun har to barn på 1 og 5 år. Mannen måtte være hjemme med minstemann til hun fikk bruke armen igjen (tror det var ca. 2 uker?). Er jo ikke mulig å stelle, løfte og ta seg av et lite barn med kun en arm...

Skrevet

TS

Takk for svar:)

Er nå hjemme fra legevakta med ett komplisert brudd i albuen, som ikke kan gipses.... Jeg må holde armen helt i ro, og ikke løfte noe (det er for smertefullt uansett)

Hvordan skal jeg få hentet datteren min i bhg?? Og stellt henne på en ok måte???

Tar i mot alle gode råd!

Gjest Annaires
Skrevet

TS

Takk for svar:)

Er nå hjemme fra legevakta med ett komplisert brudd i albuen, som ikke kan gipses.... Jeg må holde armen helt i ro, og ikke løfte noe (det er for smertefullt uansett)

Hvordan skal jeg få hentet datteren min i bhg?? Og stellt henne på en ok måte???

Tar i mot alle gode råd!

Du må jo bare få taxi. Fort deg å ring fastlegekontoret ditt!

Har hun ikke noe pappa? Om dere ikke bor sammen, så kanskje hun kan få være hos han. Evnt at han hjelper deg litt hjemme med henne, om dere er gode venner.

Eller hva med foreldrene dine? Evemt søsken, eller venner?

Eller om det er noen av de i bhg som bor i nærheten av dere som kan hjelpe deg.

Lykke til!

Gjest happy_me
Skrevet

Du burde få hjelp frem til armen er bedre. Det er vel ingen måte du kan få stelt ungen din på alene ihvertfall.

Dette må være en utrolig vanskelig situasjon for deg!

Det er jo ikke alltid det er så lett å få barnevakt. Men til du får ordnet ting, så bør du ringe barnehagen og forklare problemet så er kanskje en av de ansatte villige til å jobbe overtid og passe ungen til du finner noen til å hente henne, eller du finner ut du kan hente henne selv. :) Det ordner seg! :)

Skrevet

Du finner vel en løsning, om så du må gjøre som hun her

Skrevet

TS

Takk for svar. Fikk hjelp av min far til å hente henne den dagen det skjedde.

Og mannen min har blitt 50% sykemeldt så han kan få kledd på oss begge om morgenen :fnise:

Så da går det greit med den lille i hverfall. Et verre med juleforberedelsene...

Skrevet

Har selv akkurat brukket armen, men har ikke barn da.. utrolig hvor vanskelig ting blir da, slik som man ikke tenker over.. fra å rive av dopapir, sette opp håret (umulig), kneppe igjen buksa og ikke minst: lage mat og oppvask.. og at du har barn i tillegg: du har min store medfølelse og god bedring! ;)

Skrevet

TS

Hehe takk for det. Du skal se mannen når han står her og banner og sverter og prøver å sette opp det lange håret mitt :fnise:

Og den stakkars dattern min som drar meg i busebeinet og vil opp på armen... Hun skjønner jo ikke at det ikke går lenger. off

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg skle på isen på vei hjem fra barnehagen i dag, og har antagelig vis brukket armen.

Venter på en som skal kjøre meg til legevakta nå.

Men hvordan skal jeg klare dagene fremover med en 1,5 åring og evt. gips???

noen som har prøvde det før, og har noen tips???

Hvordan kom du deg hjem ettersom du kan skrive her nå?

Skrevet

Du klarer mer enn du tror, men i forhold til barnet så får du noen utfordringer. Slår barnet seg vrangt så må du bare vente til du får roet det i og med at du ikke kan gå fysisk til verks.

Jeg brakk armen. Var alene med to små barn. Det var i desember. Jeg hadde ikke oppvaskmaskin. Du verden hva jeg fikk til når jeg måtte, men jeg må innrømme at det ga mange utfordringer. Jeg lærte å vaske opp med en hånd. Jeg fant ut at jeg klarte å bake julekaker med en hånd. Jeg klarte å få ribba inn i ovnen, men ikke ut igjen. :)) Da måtte naboen trå til. Jeg klippet meg kort for å klare å ordne håret. Juletreet fikk jeg hjelp av eldste med å få satt opp. De få tingene jeg ikke klarte var å vaske gulv, men trapp gikk fint. Du er jo i tillegg så heldig å ha en mann så det her ordner seg bare helt flott.

Skrevet

Hvordan kom du deg hjem ettersom du kan skrive her nå?

Jeg har inntrykk av at hun gikk?

Beina funker jo selv om armen er brukket.

Skrevet (endret)

Kan du ikke få rekvisjon på en ortose til armen din? Jeg har nesten samme som denne bare at min er til kne, å den holder kneet og alt veldig stabilt. Ortoser brukes ofte når det ikke er hensiktsmessig å gipse, sånn som jeg som har kneet. Da blir gipsen for stor og ekkel. Siden da må den gå fra hofta å ned på ankelen.

Endret av EryMax
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har inntrykk av at hun gikk?

Beina funker jo selv om armen er brukket.

Sant det. Jeg tenkte ikke langt nok :).

Skrevet

TS

Takk for gode svar:)

Skal virkelig sjekke ut det med ortose ja, for det som gjør mest vondt er jo at brudet ikke blir holdt stabilt...

Og til deg som lurt på hvordan jeg fikk skrevet her inne: jeg klarte å gå resten av veien hjem, og skriver med 1 hånd:)

Skrevet

Det får du hos en ortoped, skriver han den ut. Så betaler staten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...