Gå til innhold

Må man være inne hele dagen hvis barnet har feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på tre får innimellom feber, selv om allmenntilstanden virker fin, kanskje er hun litt slapp. Vi holder henne selvsagt hjemme fra BHG, men jeg lurer på om noen vet om det er noe i veien for at jeg pakker henne ned i vognen og går en tur? Det er ikke veldig kaldt ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle gå helt fint, noen ganger blir de faktisk i litt bedre form av en tur ut der de ikke trenger å anstrenge seg. Så lenge hun ikke sliter seg ut eller feberen er veldig høy er det uproblematisk å ta en liten trilletur.

Har i blant gjort det med mine barn fordi feberen senkes litt og de virker klarere i hodet etter å ha fått litt luft og avkjøling og de har slett ikke blitt verre av det, men manglende tid til avslapping - det har de blitt verre av!

Skrevet

Det gjør ingenting om barn er ute i frisk luft selvom de har feber. Det er faktisk bare bra for dem. Forutsatt at de er pakket inn, gode og varme og ikke fryser.

Det bør heller ikke blåse nevneverdig og være iskaldt (under -10), men ellers har de ikke vondt av det.

Skrevet

Frisk luft er bra. Men barn med feber bør ikke være veldig aktive, så vogn ute er bare topp.

Skrevet

Jeg tar også sønnen min ut i vogn hvis han har feber. Ser an da, er han veldig syk kan han synes det er slitsomt bare å bli kledd på og ordnet unødvendig med, og da blir vi selvsagt inne. Ellers triller jeg. Tror ikke de har vondt av frisk luft så lenge man ikke legger opp til noe anstrengende.

Skrevet (endret)

Takk for svar :) det ble en tur ut i vintersolen. Snuppa sovnet i vognen så fort vi var utenfor døren.

Endret av tingeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...