Mariblom Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Noen som vet hvem som produserer parkdressene som har merke "Leketøy"? Jeg vil klage på passform... Hilsen Mari :-)
Gjest Kvikklunsj Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Stormberg:-) vi er kjempefornøyde med den! 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Klage på passform? Merkelig ting å klage på når det tross alt ikke finnes en passform som passer alle... 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Klage på passform? Merkelig ting å klage på når det tross alt ikke finnes en passform som passer alle... Det var min første tanke også
Mariblom Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2011 Dressen er så trang i strikken ved armer og bein at jeg har problemer med å kle på/få dratt ben og ermer utenpå votter og støvler, og i tillegg får lillemann dype, røde merker rundt håndleddet av den trange strikken. Skjønte dere det med "klage på passform" nå? Mari
Honesty Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 (endret) Dersom du skal klage, må du klage dit du kjøpte den, og så formidler de klagen videre. Når det gjelder passform, er det i grunnen ditt eget ansvar å sjekke på forhånd at plagget du kjøper passer, så du kommer neppe noen vei med noen klage, annet enn at de får noe å humre litt over. Ikke alle klær passer til alle barn, sånn er det bare. Endret 9. desember 2011 av Honesty 5
Mariblom Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2011 Jeg har fått dressen i gave, og aner ikke hvor den er kjøpt. Sannsynligvis kommer de til å ta min klage på alvor, da de aller fleste seriøse produsenter gjør det. Sønnen min er en helt gjennomsnittelig, slank 3-åring, og er ikke spesielt tykkere i verken ankler eller håndledd enn andre barn. Dressen burde hatt en knappeløsning nederst i bena, slik at det er lettere å få den over støvlene. Den burde også være litt mer romslig rundt håndleddene. Når jeg sammenlikner med andre dresser av andre merker, i samme størrelse, er det stor forskjell. Jeg er ganske sikker på at produsenten, om de er seriøse, ville være svært interessert i å få en slik type tilbakemelding.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 De selges forøvrig ihvertfall på Coop Obs. (Og vi er forresten fornøyde med passformen på vår )
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Det har ikke vært for trange rundt armer og ben til mine barn. Faktisk er mange andre merker for vide. Betyr det at jeg skal klage til produsentene av alle de andre merkene, og be dem lage en annen løsning som passer mine barn bedre? 1
la Flaca Skrevet 9. desember 2011 #10 Skrevet 9. desember 2011 (endret) Dressen er så trang i strikken ved armer og bein at jeg har problemer med å kle på/få dratt ben og ermer utenpå votter og støvler, og i tillegg får lillemann dype, røde merker rundt håndleddet av den trange strikken. Skjønte dere det med "klage på passform" nå? Mari Be om å få en ny? Da jeg skulle kjøpe dress til ungene i år la jeg merke til at det var stor variasjon i størrelsen på strikken rundt håndleddene på dressene. Dette gjaldt ikke bare Stormberg, det er tydeligvis et tema hos andre produsenter også. På noen dresser var åpningen kjempetrang, mens hos andre var åpningen stor. Samme dress og samme størrelse, ulik åpning. Sånn skal det da ikke være? Det er tydelig et svakt punkt og et område de mangler kontroll på. Ok, du burde sjekket dette på forhånd, men iom at det er så store avvik akkurat der syns jeg du godt kan klage. Ikke minst for at produsenten skal få øynene opp for den mangelen. Som tross alt betyr en hel del for forbrukeren. Får du ikke medhold kan du jo bytte ut strikken selv. Men det innebærer jo å klippe hull i klærne. Endret 9. desember 2011 av la Flaca
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #11 Skrevet 9. desember 2011 Det har ikke vært for trange rundt armer og ben til mine barn. Faktisk er mange andre merker for vide. Betyr det at jeg skal klage til produsentene av alle de andre merkene, og be dem lage en annen løsning som passer mine barn bedre? Våre ble forresten kjøpt på XXL.
la Flaca Skrevet 9. desember 2011 #12 Skrevet 9. desember 2011 Det har ikke vært for trange rundt armer og ben til mine barn. Faktisk er mange andre merker for vide. Betyr det at jeg skal klage til produsentene av alle de andre merkene, og be dem lage en annen løsning som passer mine barn bedre? Det er variasjoner innen samme modell og samme størrelse, det er problemet.
Mariblom Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #13 Skrevet 9. desember 2011 Det er variasjoner innen samme modell og samme størrelse, det er problemet. Nettopp... Og da går det innunder produksjonsfeil, og selvsagt er dette noe man skal klage på! Jeg har vært altfor lenge på amerikanske forum, jeg er ikke vant til den enorme kveruleringen som er på de fleste norske forum. Herregud asså! Jeg spurte hvem det var som produserte et merke, fordi jeg ville klage på en vinterdress som har åpenbare feil. Så blir jeg bombardert med en masse helt unødvendige bitche-kommentarer, sure kommentarer og kveruleringer - man mener jeg ikke har rett til å klage, man sier at produsenten kommer til å le av meg osv. Jeg driter i hva dere mener, jeg kommer til å klage på dressen. Jeg lurte på hvem som produserte den, da det ikke står på dressens merkelapp. Jeeez...... 2
Mariblom Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #15 Skrevet 9. desember 2011 Stormberg har leketøy som merke. Takk
Mariblom Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #16 Skrevet 9. desember 2011 Stormberg:-) vi er kjempefornøyde med den! Tusen takk Hvilke størrelse har du? Du synes ikke den er stram i strikken rundt armer/bein? Sånn med tanke på å få på votter, støvler osv?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #17 Skrevet 9. desember 2011 Vi har leketøy vinterdresser og er veldig fornøyde! Jeg kjøpte dem i fjor, så det er mulig de er forandre på nå. De vi har er ikke trange i strikkene, helt normale.
Anglofil Skrevet 10. desember 2011 #18 Skrevet 10. desember 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod)
Gjest ticket Skrevet 10. desember 2011 #19 Skrevet 10. desember 2011 Er den trangere en de andre dressene i samme str ville jeg klaget. Avvik kan så klart skje, men er vel ikke verre en at du burde få ny.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå