Gå til innhold

Julebordskjole til en fyldig 28-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk i hvertfall at du skal være classy og ikke "slutty". dvs pakk inn puppene og ikke ha diger kløft og ha anstendig lengde på kjolen.

Husk også å definere midjen, der du er smalest. Cardigan høres ikke lurt ut på den måten. Ikke vær redd for å gå for noe relativt tettsittende som fremhever kurvene, uten at det er pølseskinn.

Slike omslagskjoler er flatterende, om utrigningen blir litt for mye kan du ha en singlet under f.x i sort glatt stoff.

Pass også på at du ikke tar på deg noe som blir "telt".

42-44 er ikke så stort da! du kan jo fint handle i vanlige butikker! :-)

Aller viktigste er kroppsholdning, smil og humør! Du blir helt sikkert kjempefin!

• Liker 1
Skrevet

Tenk i hvertfall at du skal være classy og ikke "slutty". dvs pakk inn puppene og ikke ha diger kløft og ha anstendig lengde på kjolen.

Husk også å definere midjen, der du er smalest. Cardigan høres ikke lurt ut på den måten. Ikke vær redd for å gå for noe relativt tettsittende som fremhever kurvene, uten at det er pølseskinn.

Slike omslagskjoler er flatterende, om utrigningen blir litt for mye kan du ha en singlet under f.x i sort glatt stoff.

Pass også på at du ikke tar på deg noe som blir "telt".

42-44 er ikke så stort da! du kan jo fint handle i vanlige butikker! :-)

Aller viktigste er kroppsholdning, smil og humør! Du blir helt sikkert kjempefin!

Takk for gode råd! :)

Og ja, det er vel det som blir feilen med cardiganer - de skjuler midjen min. Og den vil jeg jo gjerne vise fram!

I utgangspunktet kan jeg handle i vanlige butikker. Ulempen er bare ofte at kjolene som er fine i str 38 ikke er fullt så fine på noen som bruker str 44. For min egen del går det oftest på brystpartiet, at kjolene blir for utringet eller rett og slett ikke passer der.

Kjøper vanligvis alle omslagskjolene jeg ser, for jeg veit at de sitter fint :) Men har til nå ikke funnet en skikkelig fin julebordomslagskjole. Krysser fingrene på den fra ellos som jeg har bestilt!

TS

Skrevet

Overvektige bør strebe etter å finne kjoler som ikke får ting til å tyte. Kjøp evt en tunika, kombiner med tights eller mørke ikke-gjennomsiktige strømper. Bruk høye hæler. Ikke bruk t-skjorte armer som får overarmene til å tyte. Bruk heller halve ermer eller heldekkende ermer i f.eks blonde/gjennomsiktig stoff. Bruk et belte under brystene for å fremheve brystpartiet uten at magen blir spesielt framtredende (dette kommer mye an på kjolen/tunikaen).

Bruk hold-in undertøy. :)

Her er jeg veldig uenig. Overvektig + tunika og tights = telt

Da ser man med en gang mye verre ut enn det man gjør i utgangspunktet.

Syns heller ikke det er noe til julebordsantrekk.

• Liker 1
Skrevet

Her er jeg veldig uenig. Overvektig + tunika og tights = telt

Da ser man med en gang mye verre ut enn det man gjør i utgangspunktet.

Syns heller ikke det er noe til julebordsantrekk.

Nå tenker jeg ikke direkte på blomstrete bomullstunikaer fra HM heller da.. Finnes mange fine festtunikaer og de kan bli riktig så slankende dersom du bruker belte over riktig plass.

Tights, greit nok. Litt uclassy. Men jeg gir meg ikke på tunikaen!

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/kjoler/tunika/

Skrevet

Jeg stemmer MOT tunika og tights. Det er det veldig stygt i seg selv og ser bare trist ut på større jenter. Uformelig.

• Liker 1
Skrevet

Tunika og tights kan være fint på oss med litt ekstra, men det kommer veldig an på passformen på tunikaen! Og ikke minst: det er ikke et julebord eller vinter antrekk... Tunika og tights passer best på sommeren... Men det er jo bare min mening selvfølgelig :)

• Liker 1
Skrevet

Tunika og tights passer ikke som julebordantrekk!

TS: En enkel omslagskjole kan jo styles opp med et belte i livet, stilige sko, et par store smykker og en stilig clutch. Selv om du ikke har funnet noe som du anser for å være den ultimate julebordkjolen så tror jeg du kan komme veldig langt med en omslagskjole som du styler. (Og forsto jeg deg rett så har du en del av de?) :)

Skrevet

Den kjolen du har bestilt er veldig pen, og hørtes ut som en god idè for din fasong. Ligeså med den svarte det ble linket til her :) En slik ville jeg investert i ved en senere anledning om jeg var deg - den kan jo enkelt dresses både opp og ned!

Men vet du hva, jeg tror veldig mange, uansett fasong, føler på diverse når de liksom skal være så veldig pyntet opp. Jeg er sikker på du kommer til å være nydelig. Det viktigste er i alle fall å gå i noe man føler seg komfortabel i.

Håper du blir fornøyd med kjolen, og at det blir en herlig aften!

Gjest Badabing
Skrevet

Det spørs jo litt på hvor mye du tenker å bruke på kjole - men sånn som denne er jo veldig glatterende for store bryster og kraftige overarmer.

Det var et fint antrekk til en litt fyldig dame. Likte den kjolen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...