AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Jeg har lagt på meg litt for mye siden forrige julebordsesong, og sliter med hva jeg skal kle meg i. Nå heller jeg mest mot en svart kjole som sitter sånn halvveis, og en svart bolero over der igjen for å skjule enda mer av kroppen. Jeg er en størrelse 42/44 nå, med litt for mye lovehandles og for store bryster til at det meste sitter fint. I tillegg har jeg for store og for feite overarmer. Jada - her er selvtilliten på bunn! Av det jeg leser her forstår jeg at bolero virkelig er lite stilig og "tantig". Og sjal er jo ikke akkurat noe som er så veldig praktisk utover kvelden. Har noen tips til fine kjoler som dekker litt av overarmene? Evt en bolero som ikke er så kjerringaktig? Bor i Stavanger, og har egentlig et litt stramt budsjett. Men er litt småbetatt av en fyr, så vil jo helst se bra ut også...
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Ja jeg blir like lei meg som deg når jeg ser alle bolerohaterene her inne.. Har akkurat samme problemet som deg + kjempeskjør hud så jeg har til og med fått strekkmerker på armene!! At det går an Om jeg bruker bolero så får jeg plutselig så mye mer valgfrihet. Syns det er mye bedre med bolero utenpå enn feks en langermet pologenser under.. Bare du bruker en som trekker til seg minst mulig oppmerksomhet så syns jeg det må være lov! Jeg har iallfall ikke tenkt å slutte med det, da har jeg nesten ikke noe klær igjen jeg kan ha på meg 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Jeg syns du skal finne en kjole du blir fin i og så kombinerer du med en pen enkel bolero. Som regel vil jeg anbefale sort bolero; som den sorte på bilde 4 Min lenke
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Det er alltid noen som hater både det ene og det andre. Og her på klær/sko/mote er nok brukerne over gjennomsnittet interessert i mote, så da blir diskusjonene deretter. Ikke ta det så tungt. Synspunktene her inne gjenspeiler nok ikke flertallet i befolkningen. Jeg er også ei bolero-dame. Fordi jeg har noen stygge merker på overarmene som jeg helst vil skjule. Men boleroer finnes da i så mange farger, stoffer og fasonger at man alltids finner noe man kan like. Et tips angående en litt "bulkete" kropp er å bruke en litt stram undertøysbody. Det gjør deg ikke slankere, men valker og slikt blir jevnet ut sånn at man får en jevnere figur. Det aller viktigste er dette: Klistre på deg et selvsikkert smil, gå med hodet hevet og ryggen rak, og legg vekk alle misfornøyde tanker om deg selv. Det er ikke så enkelt, men det går. Og du så effektivt for hele framtoningen! En selvsikker og glad person er i mine øyne langt mer tiltalende enn en usikker og mutt person, uansett kroppsfasong eller andre ytre egenskaper. 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Masse flott hos Zizzi: http://www.zizzi.dk/da-DK/Kollektion/Oversigt.aspx
Xtra_lilje Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 http://www.ellos.no/dv/20-Overdeler-Kjoler-tunikaer-Kjoler/ClassicWoman/_/N-fh2Z1z12leg?art=367216&Nr=280756 nå vet jeg ikke om du rekker å bestille, men min søster har denne kjolen, hun har ganske lik kropp som deg, bare i str 44/46. Hun ser rett og slett helt smashing ut i denne kjolen! Sitter veldig pent på, og er foret, så da faller den veldig fint ned. Ellers brukte jeg en bolero på julebordet selv, kjøpte en til 199 på cubus. Syns boleroer som er veldig korte ser litt snål ut, men dennne var lengre, med halvlange ermer, så ble mer en pyntet kardigan. fungerte hvertfall helt fint, så ikke vær redd for å gå med bolero! Boleroen http://cubus.com/no/Dame/Kolleksjon/Kolleksjon/Strikk/4/7111691/ 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Takk for svar alle sammen! Godt å høre at jeg ikke er den eneste som sliter litt med dette. Tingen er jo at jeg egentlig ikke synes bolero er så fint jeg heller! Ville jo helst hatt perfekte overarmer (og kropp ) sånn at jeg kunne gå uten bolero i en nydelig kjole og tatt pusten fra alle Men sånn som tilstanden er nå bør jeg vel dekke meg til litt mer, ja. Er vanligvis sprudlende og glad, så når jeg bare kommer meg over det første møtet med mine nydelige og slanke venninner i dyre og flotte kjoler så skal nok kvelden bli fin :D Xtra_lilje: den kjolen skal bestilles! :)Litt kortere på armene enn hva jeg hadde tenkt, men det går vel. TS
Gjest Tigress Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Eg støttar bolero-ideen, synest ikkje det er tantete i det heile! No skal det vel seiast at eg har bikka 35, så eg er vel per def litt tantete berre av det, men eg synes bolero er fint. Hugs: det er aldri tantete å sjå bra ut, og å bruke klede ein ser bra ut. Dei som seier noko anna har rett og slett ikkje peiling. Tigress har tala. (Og til dei som no er i ferd med å fly i strupen på meg: a) det var ein slags humor innbaka i det siste avsnittet, og b) ikkje sloss med ein tiger.) (Det var også humor i punkt b).) (Kor er verda på veg når ein må leggje inn disclaimarar over det heile?)
Elensire Skrevet 8. desember 2011 #9 Skrevet 8. desember 2011 Hvorfor kan ikke boleroen byttes ut med en litt pyntet og pen cardigan? Det finnes utrolig mange flotte cardigans med noen paljetter, perlere, eller mønster og annen pynt. Det kan, etter min erfaring, være vel så pent og langt mer praktisk enn en bolero. Jeg er selv frodig, spesielt brystene, og jeg kunne faktisk ikke tenkt meg å bruke bolero. Slik jeg ser det på meg selv og andre, så trekker den oppmerksomheten veldig mot brystene mine, og i og med at stoffet ofte er ettersittende så føler jeg at armene blir fremhevet og. Selvfølgelig kan det hende at jeg ikke har funnet rett type bolero, men jeg må innrømme at jeg er en fan av pene cardigans. Ellers vil jeg anbefale deg en tur på Vila og Oasis Ts. Jeg har selv funnet kjempe mange fine kjoler der. På Vila kjøpte jeg og nylig en kjole med lange ermer. Den kan pyntes opp og ned, så den kan brukes flere ganger. Og med lange ermer så slipper du å tenke på armene dine og 2
Snop Skrevet 8. desember 2011 #10 Skrevet 8. desember 2011 Jeg støtter Elensire i dette med lange armer! Selv har jeg lite pene armer pga hårvekst og utslett. Jeg har likevel aldri brukt en eneste bolero, jeg fikser problemet med langarmete kjoler, det er mange fine der ute! Det er også mange fine cardiganer der ute nå, ja.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #11 Skrevet 9. desember 2011 Takk for nye svar! Jeg har forsøkt pene cardigans, men synes de alltid ser litt malplassert oppå penkjolene. I tillegg er det noe med at jeg er så storbrystet og bredskuldret, tror jeg, at det er vanskelig å vite hva slags størrelse jeg skal bruke. Passer den godt over brystet og skuldrene dekker den ALT av kjolen under. Boleroen jeg har dekker kun armene, og går skrått ned fra nakken. Vanskelig å forklare . Men i den føler jeg at kjolen synes, på en måte. Isj, liker så mye bedre å gå i hverdagsklær Er egentlig på jakt etter kjoler med litt ermer, så der er dere på rett spor Ulempen er bare å finne noen som sitter fint. Det er vanskelig når jeg er så storbrystet... Bestilte den ene fra ellos som det ble linket til over her, og håper den kommer før neste helg. Det står at den er sendt, så da burde det vel ikke ta så lang tid? TS
Sol79 Skrevet 9. desember 2011 #12 Skrevet 9. desember 2011 Bolero kan ikke være helt ut siden enkelte butikker florerer av boleroer. Personlig syns jeg det er mye mer tantete med cardigan (golfjakke) enn bolero til penkjole.
Gjest Wanted Skrevet 9. desember 2011 #13 Skrevet 9. desember 2011 Jeg tror bolerohaterne går ut fra at de hater bolero på de som ikke trenger bolero, altså har fin hud og kropp. Det eneste boleroen da gjør, er å rote til antrekket og får det til å se mindre classy ut. MEN de fleste er med på at en bør kle seg etter kroppen. Er man høy så bruker man gjerne ikke altfor korte kjoler, er man lav så bruker man gjerne ikke for lange kjoler eller kjoler til under knærne. Man må fremheve side beste sider, og for de som ønsker å se best mulig ut, skjule sine mindre pene sider. Eldre mennesker (nå tenker jeg 60++), skjuler ofte armer og ben med åreknuter og slikt, og det er jo helt ok. Overvektige bør strebe etter å finne kjoler som ikke får ting til å tyte. Kjøp evt en tunika, kombiner med tights eller mørke ikke-gjennomsiktige strømper. Bruk høye hæler. Ikke bruk t-skjorte armer som får overarmene til å tyte. Bruk heller halve ermer eller heldekkende ermer i f.eks blonde/gjennomsiktig stoff. Bruk et belte under brystene for å fremheve brystpartiet uten at magen blir spesielt framtredende (dette kommer mye an på kjolen/tunikaen). Bruk hold-in undertøy.
LilleBille Skrevet 9. desember 2011 #14 Skrevet 9. desember 2011 (endret) Det spørs jo litt på hvor mye du tenker å bruke på kjole - men sånn som denne er jo veldig glatterende for store bryster og kraftige overarmer. Endret 9. desember 2011 av LilleBille 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #15 Skrevet 9. desember 2011 Jeg tror bolerohaterne går ut fra at de hater bolero på de som ikke trenger bolero, altså har fin hud og kropp. Det eneste boleroen da gjør, er å rote til antrekket og får det til å se mindre classy ut. Ja, her har du vel forklaringen Kunne jo ønske jeg hadde perfekt kropp sånn at jeg slapp å bruke bolero - for jeg synes jo ikke at det er så fint Ville helst unngått det. Og så er det kjipt å komme på julebordet som den eneste jenta med dekkende bolero. Den eneste jenta som må skjule fettet... Burde jo naturligvis tenkt på dette før, sånn at jeg hadde hatt tid til å gjøre noe med det Tunika og tights skal jeg forresten ikke gå med Heelt kjerring er jeg ikke. Men hold-in er naturligvis er must!
Snop Skrevet 9. desember 2011 #16 Skrevet 9. desember 2011 Er det bare meg som synes bolero får store armer/brede skuldre til å se enda større ut? Tror det har noe med at det blir så sterkt fokus på akkurat det området, som om de med stor mage skulle gått med et stort tøystykke foran magen oppå kjolen... om dere skjønner Jeg heier fortsatt på kjole med lange armer!
Gjest Nuppa_ Skrevet 9. desember 2011 #17 Skrevet 9. desember 2011 http://www.ellos.no/dv/20-Overdeler-Kjoler-tunikaer-Kjoler/ClassicWoman/_/N-fh2Z1z12leg?art=367216&Nr=280756 nå vet jeg ikke om du rekker å bestille, men min søster har denne kjolen, hun har ganske lik kropp som deg, bare i str 44/46. Hun ser rett og slett helt smashing ut i denne kjolen! Sitter veldig pent på, og er foret, så da faller den veldig fint ned. Ellers brukte jeg en bolero på julebordet selv, kjøpte en til 199 på cubus. Syns boleroer som er veldig korte ser litt snål ut, men dennne var lengre, med halvlange ermer, så ble mer en pyntet kardigan. fungerte hvertfall helt fint, så ikke vær redd for å gå med bolero! Boleroen http://cubus.com/no/Dame/Kolleksjon/Kolleksjon/Strikk/4/7111691/ Den kjolen der var kjempe fin
Gjest Nuppa_ Skrevet 9. desember 2011 #18 Skrevet 9. desember 2011 Er det bare meg som synes bolero får store armer/brede skuldre til å se enda større ut? Tror det har noe med at det blir så sterkt fokus på akkurat det området, som om de med stor mage skulle gått med et stort tøystykke foran magen oppå kjolen... om dere skjønner Jeg heier fortsatt på kjole med lange armer! Hvis det er en helt enkel bolero syns jeg ikke det blir sånn. Men hvis man har bolero med "poser" på skulderpartier derimot, da blir det mye værre
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #19 Skrevet 9. desember 2011 Det spørs jo litt på hvor mye du tenker å bruke på kjole - men sånn som denne er jo veldig glatterende for store bryster og kraftige overarmer. DEN var fin, den! Men for det første er den utsolgt der, for det andre har jeg allerede bestilt en annen, og for det tredje hadde jeg ikke tatt sjansen på at den skulle komme i posten før neste helg. Hvis det er en helt enkel bolero syns jeg ikke det blir sånn. Men hvis man har bolero med "poser" på skulderpartier derimot, da blir det mye værre Ja, jeg kjøpte i villfarelse en sånn bolero en gang. For å si det sånn: den har aldri blitt brukt! TS
Gjest Nuppa_ Skrevet 9. desember 2011 #20 Skrevet 9. desember 2011 Ja, jeg kjøpte i villfarelse en sånn bolero en gang. For å si det sånn: den har aldri blitt brukt! TS Hehe Ja jeg også hadde en sånn. Gikk med den en gang, også ga jeg den bort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå