AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Shampoo og balsam ser ut til å være et evig prosjekt.. 'Kravene' er at de skal gi mye fukt (håret mitt lever sitt eget, tørre liv om vinteren) og siden håret er 'typisk nordisk', trenger jeg shampoo/balsam som ikke tynger. Til nå har jeg prøvd Joico, Redken, JMO, TIGI og Fudge, men har ennå ikke funnet en favoritt. Help me..? :D
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Hva er egentlig typisk nordisk hår? 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Jeg lette også etter den perfekte sjampo i årevis. Prøvde omtrent alt. Konklusjonen min ble i alle fall at sjampo ikke er bra uansett. Slutt med sjampo og vask håret med silikonfri balsam er mitt råd. 1
Gjest "gjest" Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Bioslik er svaret (for meg hvertfall, men dere kan jo prøve), folkens.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Jeg liker Sebastian Penetrait-serien.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Hva er egentlig typisk nordisk hår? Det som regnes som typisk nordisk hår er vel det lyse, fine, glatte håret. Tynne hårstrå, ikke krøller. Mange nordiske har ikke sånt hår, men du finner ikke mange med sånt hår ellers i verden hvis de ikke er av nordeuropeisk opprinnelse. 2
Gjest Solstråla88 Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Prøv deg på Kms moisterrepair. Jeg har tykt, litt tørt nordisk laangt hår, og den funker godt på meg. Jeg bruker også kuren et par ganger i uka, og leave inn balsamen, hele serien. Kuren setter jeg gjærne i før jeg skal se noe på tv, så den sitter i lenge og får virke godt. Påføres i håndkletørt hår. Før balsam, mens skjell lagene er åpne, slik at det kan virke helt inn i hårstrået.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Jeg lette også etter den perfekte sjampo i årevis. Prøvde omtrent alt. Konklusjonen min ble i alle fall at sjampo ikke er bra uansett. Slutt med sjampo og vask håret med silikonfri balsam er mitt råd. Helt enig. Når man får flott hår av sjampoo så er det fordi stoffene i den legger seg som et lag utenpå hvert hårstrå og gir inntrykk av vakrere hår, avhengig av hva slags kjemikalier sjampoen inneholder. Det blir i prinsippet det samme som sminke. Jeg stemmer for sjampoobarene fra Lush eller hårvask fra helsekosten:) 1
Aldrisur Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Jeg liker Sebastian Penetrait-serien. Ja, den er kjempebra!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #10 Skrevet 6. desember 2011 Bioslik er svaret (for meg hvertfall, men dere kan jo prøve), folkens. Hilken av dem bruker du? Prøv deg på Kms moisterrepair. Jeg har tykt, litt tørt nordisk laangt hår, og den funker godt på meg. Jeg bruker også kuren et par ganger i uka, og leave inn balsamen, hele serien. Kuren setter jeg gjærne i før jeg skal se noe på tv, så den sitter i lenge og får virke godt. Påføres i håndkletørt hår. Før balsam, mens skjell lagene er åpne, slik at det kan virke helt inn i hårstrået. Den har jeg faktisk vurdert! Gir den mye fukt? Helt enig. Når man får flott hår av sjampoo så er det fordi stoffene i den legger seg som et lag utenpå hvert hårstrå og gir inntrykk av vakrere hår, avhengig av hva slags kjemikalier sjampoen inneholder. Det blir i prinsippet det samme som sminke. Jeg stemmer for sjampoobarene fra Lush eller hårvask fra helsekosten:) Hårvask fra helsekosten? Det har jeg ikke hørt om! Hva, navn..?
Honesty Skrevet 6. desember 2011 #11 Skrevet 6. desember 2011 Sebastian Light og Penetraitt er begge to veldig gode serier til slike hårtyper. Penetraitt kan dog bli litt tung dersom håret ikke er veldig behandlet, men er grei å ha i rotasjon med lettere produkter, sånn som Light-serien.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #12 Skrevet 6. desember 2011 Har du prøvd balsamen til Joico i serien Moisture Recovery? Jeg digger den!
Gjest "gjest" Skrevet 6. desember 2011 #13 Skrevet 6. desember 2011 Hilken av dem bruker du? ? Thickening shampoo og reconstructor balsam.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #14 Skrevet 6. desember 2011 Det som regnes som typisk nordisk hår er vel det lyse, fine, glatte håret. Tynne hårstrå, ikke krøller. Mange nordiske har ikke sånt hår, men du finner ikke mange med sånt hår ellers i verden hvis de ikke er av nordeuropeisk opprinnelse. Ok.. Men er håret tynt? For jeg har mørkt hår, ikke krøller, tynne hårstrå, men MANGE hårstrå. Har jeg likevel nordisk hår da?
Gjest "gjest" Skrevet 6. desember 2011 #15 Skrevet 6. desember 2011 Ok.. Men er håret tynt? For jeg har mørkt hår, ikke krøller, tynne hårstrå, men MANGE hårstrå. Har jeg likevel nordisk hår da? Det er like presist det som er nordiskt hår.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #16 Skrevet 6. desember 2011 Det som regnes som typisk nordisk hår er vel det lyse, fine, glatte håret. Tynne hårstrå, ikke krøller. Mange nordiske har ikke sånt hår, men du finner ikke mange med sånt hår ellers i verden hvis de ikke er av nordeuropeisk opprinnelse. Jeg har bølger og litt krøller i håret, men enda nordisk hårtype. Veldigveldig tynne hårstrå. 1
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 6. desember 2011 #17 Skrevet 6. desember 2011 http://www.blivakker.no/product/kerastase/harpleie/shampoo/2/KER0003/kerastase-bain-satin-3-shampoo-250ml- Ellers er erfaringen min å vaske hodebunnen ordentlig, men bruke mye balsam i tuppene. Og så føner jeg det med en rund hårbørste som det kommer luft ut av!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Viktig.
Gjest strykebrett Skrevet 6. desember 2011 #18 Skrevet 6. desember 2011 Den grønne sjampoen og balsamen fra KMS funker kjempebra på mitt hår i alle fall. Har også type nordisk hår, mange tynne hårstrå, helt slett.
Gjest Solstråla88 Skrevet 7. desember 2011 #19 Skrevet 7. desember 2011 Hilken av dem bruker du? Den har jeg faktisk vurdert! Gir den mye fukt? Hårvask fra helsekosten? Det har jeg ikke hørt om! Hva, navn..? Den hjalp i hvertfall veldig på meg, har vært superfornøyd med den. Nå har jeg byttet fordi håret er blitt så fint og mykt, men anbefaler den på det sterkeste. Etter en uke merket jeg forskjell i hvertfall
Honesty Skrevet 7. desember 2011 #20 Skrevet 7. desember 2011 Det er vel typisk skandinavisk å ha tynne, myke hårstrå i stor mengde. Slike hårtyper tåler dårlig produkter som gir veldig mye pleiestoffer, og har lett for å bli flatt dersom det blir overpleid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå