marielle171 Skrevet 6. desember 2011 #1 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Jeg er sammen med ei som er en del eldre og har også litt eldre venner. Alle har fastjobb og jeg studerer og har ingen lån eller stipend og selvom jeg jobber ved siden av har jeg ganske dårlig råd. Jeg er med i en klubb med kjæresten min og hennes venner og de bestemte seg for å ha pakkekveld. Det skal skje hos oss og nå har kjæresten min akkurat snakket med ei venninne og den venninna har avtalt med noen andre at alle skal kjøpe tre gaver: en til 50, en til 100 og en til 150. Tilsammen 300 kroner. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå for jeg har ikke 300 kroner i det hele tatt. Jeg har nesten ikke penger til å kjøpe en julegave til kjæresten min engang. Jeg og kjæresten hadde forventet at vi kanskje skulle bruke 100 kroner per pers. på denne pakkekvelden, men 400 kroner syns jeg er virkelig alt for mye (for meg som student), Jeg vil ikke heller at kjæresten min skal betale dette for meg for da må hun plutselig betale 600 kroner og hun har allerede betalt så mye for meg. Jeg kan nesten ikke si at jeg ikke kan bli med fordi de har allerede valgt en av dagene jeg sa jeg ikke har eksamen eller må lese. Også virker det kanskje litt dumt å si at jeg vil at vi skal bruke mindre penger siden egentlig alle har råd til det bortsett fra meg da. hva skal jeg gjøre? Endret 6. desember 2011 av marielle171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 6. desember 2011 #2 Del Skrevet 6. desember 2011 Kutt ned på gavelisten. Ingen skam å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Del Skrevet 6. desember 2011 Du får finne på en annen unnskyldning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chelmon Skrevet 7. desember 2011 #4 Del Skrevet 7. desember 2011 Si sannheten, du kan jo tilby deg å ordne pakker med litt mindre verdi eller lage noe selv? En annen ide er at du og kjæresten din kan gi sammen. Ingen synes det er teit at du ikke har råd, slik er det bare og er dem halveis greie folk blir ikke dette noe problem i det hele tatt. Håper det ordner seg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 7. desember 2011 #5 Del Skrevet 7. desember 2011 Det er vel en verdi på pakkene på 50, 100 og 150? Jeg ville, hvis jeg ikke ville sagt ifra om dårlig råd, sett om man kan finne noe fint på salg til den verdien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 7. desember 2011 vet ikke helt enda hvordan jeg skal ordne det, men kanskje jeg skal lage noe selv eller kjøpe noe på salg til samme verdi:) tusen takk for gode svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 7. desember 2011 #7 Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg synes ideen om salg er bra! Ingen kan jo si om du har kjøpt det til full pris eller salg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå