Gjest Lebewesen93 Skrevet 11. desember 2011 #101 Del Skrevet 11. desember 2011 Men dere som er ordentlig kristne, tror dere de som begår selvmord kommer til helvete? Hadde det vært sånn, hadde det vært rein ondskap liksom:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
apekatt Skrevet 11. desember 2011 #102 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Men dere som er ordentlig kristne, tror dere de som begår selvmord kommer til helvete? Hadde det vært sånn, hadde det vært rein ondskap liksom:P Hvorfor skulle det vært rein ondskap? Gud gir deg en liv, og du bare gir opp og dreper deg selv. Nå er det ikke det jeg tenker om de som tar selvmord selvfølgelig, men om man tenker i en religiøst perspektiv så blir vel svaret mitt slik. Endret 11. desember 2011 av apekatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 11. desember 2011 #103 Del Skrevet 11. desember 2011 Men dere som er ordentlig kristne, tror dere de som begår selvmord kommer til helvete? Hadde det vært sånn, hadde det vært rein ondskap liksom:P Det er vanskelig å si noe sikkert om hvordan Gud bedømmer de som tar sitt eget liv i ren fortvilelse, men de som selv planlegger å ta sitt liv ved å sprenge andre i filler, bør det ikke være noen tvil om hvor kommer til å havne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lebewesen93 Skrevet 11. desember 2011 #104 Del Skrevet 11. desember 2011 Hvorfor skulle det vært rein ondskap? Gud gir deg en liv, og du bare gir opp og dreper deg selv. Nå er det ikke det jeg tenker om de som tar selvmord selvfølgelig, men om man tenker i en religiøst perspektiv så blir vel svaret mitt slik. Jeg tror ikke folk velger å bli deprimerte eller hardt skadd feks Er sikkert ikke alltid like lett å faktisk se at ting kan bli bedre? Jeg vet ikke jeg, men vi har uansett ikke spurt om å bli født ? Jeg kan ikke fortså hvorfor noen kan mene at det er "slemt" , egoistiskt eller feigt å ta sitt eget liv. Kanskje en feil løsning, men er man så langt nede er det ikke sikkert man ser så mange andre alternativer :gjeiper: Men forde om gud kanskje har gitt oss et liv, så betyr vel ikke det at vi må leve det, uansett hva? Nå har jeg null greie på det, da ;P Uansett, min mening er at OM gud eksisterer, så er han ikke bare snill og god for å si det sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lebewesen93 Skrevet 11. desember 2011 #105 Del Skrevet 11. desember 2011 Det er vanskelig å si noe sikkert om hvordan Gud bedømmer de som tar sitt eget liv i ren fortvilelse, men de som selv planlegger å ta sitt liv ved å sprenge andre i filler, bør det ikke være noen tvil om hvor kommer til å havne. Det er sikkert sant Men de som står bak selvmordsbomber osv er ikke det pga religion det også da? Mulig jeg er helt på jordet nå da. Men uansett så har vel kanskje ikke det så mye med kristendommen å gjøre da. Er helt blank på sånne ting jeg:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 11. desember 2011 #106 Del Skrevet 11. desember 2011 Lebewesen; alle mennesker er født med fri vilje. Noen ganger så trenger vi kanskje veilledning og blir ledet i retninger ovenfra, men alle avgjørelser, tanker, følelser, handlinger - det er 100% våre egne. Vi har også alltid valg. Uansett hvor tragisk og vanskelig en situasjon vi befinner oss i er, så har vi valg hvordan vi håndterer det. Man kan legge seg ned og gi opp, eller man kan reise seg. Så enkelt, men likevel så vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lebewesen93 Skrevet 11. desember 2011 #107 Del Skrevet 11. desember 2011 Lebewesen; alle mennesker er født med fri vilje. Noen ganger så trenger vi kanskje veilledning og blir ledet i retninger ovenfra, men alle avgjørelser, tanker, følelser, handlinger - det er 100% våre egne. Vi har også alltid valg. Uansett hvor tragisk og vanskelig en situasjon vi befinner oss i er, så har vi valg hvordan vi håndterer det. Man kan legge seg ned og gi opp, eller man kan reise seg. Så enkelt, men likevel så vanskelig Ja, det er sant. Men jeg synes uansett at det ikke er noen grunn til å bli sendt til helvete pga man velger å ta livet sitt. Jeg vet jeg er dum, men jeg klarer bare ikke å se hvorfor det skulle vært fortjent. Hadde det vært opp til meg, skulle ingen blitt sendt dit. Men jeg klarer heller ikke å bli virkelig overbevist om at det finnes en gud, himmel og helvete osv. Virker litt for "eventyraktig" ? Vet ikke jeg. Men uansett om jeg prøver å tro, så vil jeg ikke heller. Det blir helt feil for meg, av en eller annen grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #108 Del Skrevet 11. desember 2011 Men dere som er ordentlig kristne, tror dere de som begår selvmord kommer til helvete? Hadde det vært sånn, hadde det vært rein ondskap liksom:P Du kommer ikke til helvete om du som troende,velger og ta ditt eget liv. Vi er alle syndere, og det er ikke forskjell på synder. har du brutt en lov har du brutt alle. Dere har hørt det er sagt til forfedrene: ‘ Du skal ikke slå i hjel. Den som slår i hjel, skal være skyldig for domstolen.’ Men jeg sier dere: Den som blir sint på sin bror, skal være skyldig for domstolen Det eneste som kan sende deg til helvete er at du ikke har tro på Jesus død for dine synder og hans oppstandelse "For dette er min Fars vilje, at hver den som ser Sønnen og tror på ham, skal ha evig liv, og jeg skal reise ham opp på den siste dag.» 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 11. desember 2011 #109 Del Skrevet 11. desember 2011 Ja, det er sant. Men jeg synes uansett at det ikke er noen grunn til å bli sendt til helvete pga man velger å ta livet sitt. Jeg vet jeg er dum, men jeg klarer bare ikke å se hvorfor det skulle vært fortjent. Hadde det vært opp til meg, skulle ingen blitt sendt dit. Men jeg klarer heller ikke å bli virkelig overbevist om at det finnes en gud, himmel og helvete osv. Virker litt for "eventyraktig" ? Vet ikke jeg. Men uansett om jeg prøver å tro, så vil jeg ikke heller. Det blir helt feil for meg, av en eller annen grunn Jeg tror ikke på et helvete. Har skrevet om det i tidligere innlegg, jeg tror ikke helvete er et fysisk sted, men en emosjonell tilstand vi befinner oss i når vi lever. Når vi dør, så finnes det ikke noe sånt, ikke utfra det jeg tror. Jeg tror forsåvidt heller ikke på himmelen i den forstand man tenker som kristen. Jeg tror at vi er spirituelle vesen som har en "fysisk opplevelse" her på jorda, og når vi dør, så lever sjelen videre - i en ikke-fysisk tilstand. Men det er min tro da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå