Gå til innhold

Til dere som tror på gud

Gjest Lebewesen93

Anbefalte innlegg

Gjest henriett3

Hva er avgjørende for at du vet at du er kristen?

Hva legger du i det at du tror på Gud?

Som jeg sa: at du tror på Gud.

Viss du tror på Gud selv, vet du at det er noe som ikke kan beskrives.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med dette.

Men viss du har tenkt å si at jeg ikke tror på Gud eller at Gud ikke elsker meg eller noe, kan du bare drite i å svare meg nå, for da gidder jeg ikke å diskutere mer med deg. Jeg er som jeg er og jeg tror ikke Gud ikke liker meg fordi jeg ser på Han på en måte som du ikke gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg sa: at du tror på Gud.

Viss du tror på Gud selv, vet du at det er noe som ikke kan beskrives.

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med dette.

Men viss du har tenkt å si at jeg ikke tror på Gud eller at Gud ikke elsker meg eller noe, kan du bare drite i å svare meg nå, for da gidder jeg ikke å diskutere mer med deg. Jeg er som jeg er og jeg tror ikke Gud ikke liker meg fordi jeg ser på Han på en måte som du ikke gjør.

Hvorfor hisse deg opp fordi du tror at du allerede vet hva jeg kommer til å svare?

Hvis du har lest mine innlegg, burde du ha fått med deg at jeg har skrevet at Gud elsker alle, uanset hvem de er, hva de har gjort eller om de ikke engang tror på ham, så elsker han dem, men han hater de urettferdiges gjerninger.

Nei, det jeg legger i spørsmålet er om du tror Gud eksisterer, eller om du tror på det Gud har sagt gjennom sine profeter, nedskrevet i Bibelen.

Mange sier at de tror på Jesus, men ikke på det han har sagt.

De tror altså at Jesus har eksistert eller eksisterer, uten å tro på det han har sagt og trenger derfor ikke å følge hans påbud.

Når vi sier at vi tror på en venn, da mener vi ikke bare at vi tror at vennen eksisterer, men da tror vi på hva vennen har sagt.

Det er dette jeg legger i spørsmålet om din tro.

Men uansett kan du være trygg for at Gud elsker deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Hvorfor hisse deg opp fordi du tror at du allerede vet hva jeg kommer til å svare?

Hvis du har lest mine innlegg, burde du ha fått med deg at jeg har skrevet at Gud elsker alle, uanset hvem de er, hva de har gjort eller om de ikke engang tror på ham, så elsker han dem, men han hater de urettferdiges gjerninger.

Nei, det jeg legger i spørsmålet er om du tror Gud eksisterer, eller om du tror på det Gud har sagt gjennom sine profeter, nedskrevet i Bibelen.

Mange sier at de tror på Jesus, men ikke på det han har sagt.

De tror altså at Jesus har eksistert eller eksisterer, uten å tro på det han har sagt og trenger derfor ikke å følge hans påbud.

Når vi sier at vi tror på en venn, da mener vi ikke bare at vi tror at vennen eksisterer, men da tror vi på hva vennen har sagt.

Det er dette jeg legger i spørsmålet om din tro.

Men uansett kan du være trygg for at Gud elsker deg.

Jeg har ikke hisset meg opp jeg. Jeg bare sier det som det er. Det virker som om at du tenker at Gud elsker alle, men at han hater det de gjør med mindre de er konservative sånn som deg. Det jeg prøver å si det er at uansett hvordan du tror på Gud så vil du komme til han når du dør.

Som sagt tror jeg på Gud, men kjøper ikke alt som står i Bibelen fordi den er skrevet av folk. Folk som formulerer ting på sin egen måte. Når jeg skriver en tekst, skriver jeg den sånn at leserne skal være på min side viss du skjønner. Derfor velger jeg å ikke følge Bibelen til punkt og prikke.

Jeg er sikker på at Gud elsker meg, så ta det helt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hisset meg opp jeg. Jeg bare sier det som det er. Det virker som om at du tenker at Gud elsker alle, men at han hater det de gjør med mindre de er konservative sånn som deg. Det jeg prøver å si det er at uansett hvordan du tror på Gud så vil du komme til han når du dør.

Som sagt tror jeg på Gud, men kjøper ikke alt som står i Bibelen fordi den er skrevet av folk. Folk som formulerer ting på sin egen måte. Når jeg skriver en tekst, skriver jeg den sånn at leserne skal være på min side viss du skjønner. Derfor velger jeg å ikke følge Bibelen til punkt og prikke.

Jeg er sikker på at Gud elsker meg, så ta det helt med ro.

Du har en merkelig forståelse av det jeg skriver.

Jeg har ikke skrevet at Gud ikke vil hate mine misgjerninger.

Gud hater alle onde gjerninger, uansett om en er prest, forstander eller pave.

Hvis en ikke tror det som står i Bibelen, da har en ingen holdepunkter for det en tror på.

Da kan en altså velge ut selv hva en vil tro på, og det blir da som Jesus sa det: å snu kappen etter vinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Men det finnes ingen bevis for at gud eksisterer ?

Hadde ikke vitenskapen på et aller annet vis klart å enten motbevise eller bevise det ? Ikke at jeg vet hvordan, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Du har en merkelig forståelse av det jeg skriver.

Jeg har ikke skrevet at Gud ikke vil hate mine misgjerninger.

Gud hater alle onde gjerninger, uansett om en er prest, forstander eller pave.

Hvis en ikke tror det som står i Bibelen, da har en ingen holdepunkter for det en tror på.

Da kan en altså velge ut selv hva en vil tro på, og det blir da som Jesus sa det: å snu kappen etter vinden.

Og jeg har heller ikke sagt at Gud ikke vil hate dine misgjerninger. ;)

Jeg tror på det som står i Bibelen, men jeg tror ikke på alt som står i Bibelen. Det er en vesentlig stor forskjell. Hadde diskusjon om dette på skolen i dag, og alle var enige i at hvordan kan Eva og Adam vært de første menneskene på jorda viss vi stammer fra apene?

Det er mange vitenskapelige bevis som ikke stemmer overens med det som står i Bibelen. Jeg sier ikke at Bibelen er en løgn, men når man leser den bør man bruke sunn fornuft, som jeg også håper du har.

Så jeg velger ikke hva jeg skal tro på, slik som du sier. Jeg bruker bare sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg har heller ikke sagt at Gud ikke vil hate dine misgjerninger. ;)

Det virker som om at du tenker at Gud elsker alle, men at han hater det de gjør med mindre de er konservative sånn som deg

Håper du forstår hva du selv har skrevet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Det virker som om at du tenker at Gud elsker alle, men at han hater det de gjør med mindre de er konservative sånn som deg

Håper du forstår hva du selv har skrevet her.

Ja? Du sa deg enig i at du var konservativ? Og jeg bare fortalte deg hvilket inntrykk jeg har av deg etter de innleggene du har hatt her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Du sa deg enig i at du var konservativ? Og jeg bare fortalte deg hvilket inntrykk jeg har av deg etter de innleggene du har hatt her ;)

Det virker som om at du tenker at Gud elsker alle, men at han hater det de gjør med mindre de er konservative sånn som deg.

Det jeg ville påpeke her, er at du skriver at jeg mener at Gud ikke ville hate mine ugjerninger, fordi jeg er konservativ, som du uttrykker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Det er flere videoer på youtube om folk som har havnet i helvete og liksom kommet til live igjen.

Kan man tro på det egentlig ?

Folk kan jo gjøre mye rart for å få penger.

Eller så har de ikke vært helt døde alikevel og drømt :P

Men jeg vil virkelig IKKE havne der nede. Herregud...kan ikke se for meg noe verre :P

Er bare så merkelig, haha. Jeg begynner å legge sammen saker og ting, tenk OM jeg er syk uten å vite det, at det er derfor jeg begynner å tenke sånn, at det liksom er et "tegn" da. Eller an advarsel da. Sånn at nå har jeg sjansen til å " gjøre opp for meg"

Uff...noen ganger tenker jeg de rareste ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Det virker som om at du tenker at Gud elsker alle, men at han hater det de gjør med mindre de er konservative sånn som deg.

Det jeg ville påpeke her, er at du skriver at jeg mener at Gud ikke ville hate mine ugjerninger, fordi jeg er konservativ, som du uttrykker det.

Les "det virker som om at du tenker" 10 ganger. Sier det deg ingen ting? Sier det deg ikke at etter det inntrykket jeg har fått av deg. Dvs at DU tror at Gud elsker alt (les:nesten alt) ved de som er konservativ, mens at han ikke elsker like mye med de som er f.eks medlem av statskirken. For i følge deg er jo statskirken og regjeringa på bærtur. Da må jeg nesten spørre: hvorfor ikke flytte til et land der folk tenker sånn som deg da? For jeg kan ikke tro at det er så mange som hater islam, statskirka og regjeringa (og du hater sikkert alle andre trosretninger utenom din også. For det er det inntrykket jeg har fått av deg ihvertfall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Det er flere videoer på youtube om folk som har havnet i helvete og liksom kommet til live igjen.

Kan man tro på det egentlig ?

Folk kan jo gjøre mye rart for å få penger.

Eller så har de ikke vært helt døde alikevel og drømt :P

Men jeg vil virkelig IKKE havne der nede. Herregud...kan ikke se for meg noe verre :P

Er bare så merkelig, haha. Jeg begynner å legge sammen saker og ting, tenk OM jeg er syk uten å vite det, at det er derfor jeg begynner å tenke sånn, at det liksom er et "tegn" da. Eller an advarsel da. Sånn at nå har jeg sjansen til å " gjøre opp for meg"

Uff...noen ganger tenker jeg de rareste ting :P

Hmm.. Det er veldig vanskelig å svare på sånt, men du må nesten selv dette deg ned og tenke over hva du virkelig tror på. Men er det sånn at du tror på Gud, men ikke på himmelen? Eller tror du at det finnes helvete, men ikke himmelen?

Men jeg kan jo ikke tro at viss Gud virkelig finnes at han bare sier at du ikke får komme til han, med mindre du har gjort noe fryktelig gæærnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror helvete er noe man går gjennom (depresjon, sykdom, osv), og ikke er et fysisk sted.

Så du mener deprimerte har kommet til helvete? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener deprimerte har kommet til helvete? :klo:

Jeg mener som sagt at helvete er noe man opplever mens man er i live, ikke et sted man blir sendt til etter døden. Alle som har lidd av depresjon, alvorlig sykdom, vet at det ikke er uten grunn at det blir omtalt som "å leve i helvete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener som sagt at helvete er noe man opplever mens man er i live, ikke et sted man blir sendt til etter døden. Alle som har lidd av depresjon, alvorlig sykdom, vet at det ikke er uten grunn at det blir omtalt som "å leve i helvete".

Men nå er vi inne på en tråd om kristendom. Og jeg blir litt fornærmet over at du antyder jeg har gjort noe som gjør at jeg har havnet i helvete (Jeg er deprimert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå er vi inne på en tråd om kristendom. Og jeg blir litt fornærmet over at du antyder jeg har gjort noe som gjør at jeg har havnet i helvete (Jeg er deprimert).

Du forstår jo tydeligvis ikke hva jeg mener, men jeg kan prøve å forklare det igjen; JEG tror at helvete ikke er et fysisk sted, men en tilstand man befinner seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Hmm.. Det er veldig vanskelig å svare på sånt, men du må nesten selv dette deg ned og tenke over hva du virkelig tror på. Men er det sånn at du tror på Gud, men ikke på himmelen? Eller tror du at det finnes helvete, men ikke himmelen?

Men jeg kan jo ikke tro at viss Gud virkelig finnes at han bare sier at du ikke får komme til han, med mindre du har gjort noe fryktelig gæærnt?

Jeg tror egentlig ikke...for meg gir det liksom ingen mening. Men jeg er ikke helt ikke-troende for å si det sånn, så jeg vet ingenting.

Så etter å ha sett sånne filmer om folk som har havnet der nede fordi de ikke tror på ham, så kan man jo begynne å tenke. Vil liksom ikke at noen feil jeg gjør i mens jeg lever her, skal forfølge meg for alltid når jeg dør.

Når jeg kanskje kan gjøre noe med det nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Jeg tror egentlig ikke...for meg gir det liksom ingen mening. Men jeg er ikke helt ikke-troende for å si det sånn, så jeg vet ingenting.

Så etter å ha sett sånne filmer om folk som har havnet der nede fordi de ikke tror på ham, så kan man jo begynne å tenke. Vil liksom ikke at noen feil jeg gjør i mens jeg lever her, skal forfølge meg for alltid når jeg dør.

Når jeg kanskje kan gjøre noe med det nå :P

Det har du jo egentlig rett i. Det jeg tenker på er hvor mange ekstra timer jeg kunne sovet tilsammen viss jeg ikke bad om kvelden. Og tenk hvor wasted det er viss det ikke finnes en Gud da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du jo egentlig rett i. Det jeg tenker på er hvor mange ekstra timer jeg kunne sovet tilsammen viss jeg ikke bad om kvelden. Og tenk hvor wasted det er viss det ikke finnes en Gud da..

Gjør det samme jeg og, ber for alle sånn omtrent, for ellers så klarer jeg ikke å sove. I tillegg så må man takke for den varme senga haha :) Men har aldri tenkt at det kan ha vært wasted, for det er med på å påvirke personligheten min og jeg får en slags indre fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...