Gå til innhold

Grønnsåpe vs Milo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser de lærde strides angående vaskemiddel til bruk ved toving. Noen sier grønnsåpe gir best resultat, andre sier Milo er best.

Hva mener dere her? Hva mener dere er forskjellen i praksis?

Skrevet (endret)

Grønnsåpe til håndtoving, vanlig vaskepulver til maskintoving - av den enkle grunn at jeg ikke vil ha grønnsåpe i vaskemaskinen min. :) Har aldri brukt Milo... Trodde litt av poenget med Milo var at det IKKE skulle bli noen tovingseffekt?

Endret av Virvel
Skrevet

Grønnsåpe til håndtoving, vanlig vaskepulver til maskintoving - av den enkle grunn at jeg ikke vil ha grønnsåpe i vaskemaskinen min. :) Har aldri brukt Milo... Trodde litt av poenget med Milo var at det IKKE skulle bli noen tovingseffekt?

Såvidt jeg forstår så vil vanlig vaskepulver ødelegge ullfibrene, derfor bruker man aldri det, heller ikke til toving. Milo tover helt fint det, på vanlig klesvask på 40 eller 60 grader. Når man vasker ullklær uten å ville tove det så bruker man ullprogram som gir mye mindre bevegelse. Bevegelsen/knaingen er et viktig poeng når man tover, i tillegg til såpe og temperatur på vannet. :)

Skrevet

Jeg har fått best resultat med grønnsåpe:)

Skrevet

Jeg har fått best resultat med grønnsåpe:)

Best på hvilken måte da? Mer tovet? Jevnere tovet? Begge deler? Annet?

TS

Skrevet

Best på hvilken måte da? Mer tovet? Jevnere tovet? Begge deler? Annet?

TS

Både mer og jevnere, syns ofte at milo har gjort tovingen litt "slapp" eller løs. Syns også at resultatet blir bedre hvis du hiver inn en vrengt dongeribukse eller to, evt et par sko. Og ikke spar på grønnsåpen, jeg har ofte helt i flere korker :)

Skrevet

Jeg har hørt at grønnsåpe ikke er bra for vaskemaskinen. Noen som vet om det stemmer eller om det er bare tull?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...