Gå til innhold

Nav utbetaling i desember

Anbefalte innlegg

Gjest ms_kwang
Skrevet

Jeg lurte på en ting jeg, fordi jeg har ikke lagt merke til det før, er utbetaling i desember dagpenger, eller uansett hva fra nav skattefritt?

la plutselig merke at jeg hadde 5000kr på kontoen og som vanlig får jeg bare 3900 ca, og det er samme sum som det som står på nav ,hva jeg har fått utbetalt.

så lurte på om den utbetalinga er skattefri jeg? xD

Jeg vet jo at vanlig lønn normalt er skattefritt.

Men gjelder det nav sine utbetalinger også?

ååh nå føler jeg meg så dum altså! x)

som ikke følger med på slike ting o.o

Videoannonse
Annonse
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke skattefritt jeg, er det forskjellig dato på forskjellige tiltak kanskje? Orker ikke gå inn på NAV for å sjekke, har en sånn en fin hund som ligger og sover på armen og vil ikke vekke henne :fnise:

Gjest ms_kwang
Skrevet

jeg har dagpenger så x)

Fikk utbetaling idag , det er vel egentlig alltid tirsdager, sendte meldekort på lørdag (via nettet såklart) :fnise:

Skrevet

Er det ikke bare halv skatt, da? Det er det for lønnstakere, i alle fall. Husker ikke fra i fjor hvordan det var hos nav. Mulig det var halv skatt på begge utbetalingenee.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg har aap og pleier å få 4500 men nå har jeg fått 6090 ^^ Vil ikke det si helt skattefritt da?

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet (endret)

halv skatt for AAP ihvertfall

EDIT: Jeg tok feil, dette er det som står: Trekkfritt i

meldeperiode

uke 47/48 eller

uke 48/49

Endret av uAnonymBruker
Gjest ms_kwang
Skrevet

Er det ikke bare halv skatt, da? Det er det for lønnstakere, i alle fall. Husker ikke fra i fjor hvordan det var hos nav. Mulig det var halv skatt på begge utbetalingenee.

vet ikke jeg,

min forrige jobb, hadde vi utbetaling hver 14dag, den første hadde vi 50% på, og den andre hadde vi null skatt..

Men jeg vet ikke jeg x)

legger sjelden merke til slike ting, og glemmer det hvert år :P

har jeg mer penger på konto enn det jeg er vant til, så ringer jeg å hører hvorfor, om det er skjedd noe galt. Er det for lite, samme greia *var ivertfall slikt hos forrige jobb :fnise:*

Gjest Apophis
Skrevet (endret)

Om man får TO utbetalinger så er eine heilt skattefri. Vanligvis er det halv skatt på lønna, men siden det er to utbetalinger hos nav, blir eine skattefri mens andre er som vanlig.

Slik er det ihvertfall for meg og sambo.

Endret av Apophis
Gjest ms_kwang
Skrevet

kanskje neste utbetaling er med skatt? :O

tilsammen blir det halv skatt :fnise:

Skrevet

Det er vel sånn at det er en trekkfri utbetaling og en utbetaling hvor skatt trekkes som normalt.

• Liker 1
Gjest ms_kwang
Skrevet

Om man får TO utbetalinger så er eine heilt skattefri. Vanligvis er det halv skatt på lønna, men siden det er to utbetalinger hos nav, blir eine skattefri mens andre er som vanlig.

Slik er det ihvertfall for meg og sambo.

du svarte før meg :fnise:

Skrevet

Dette lurer jeg også på.. Jeg har AAP, og fikk utbetalt penger i forrige uke, men da fikk jeg bare det jeg vanligvis pleier å få, nemlig litt i overkant av 4000 kroner, så det er trukket normalt med skatt hos meg ihvertfall. Kan det være at det er skattefri utebetaling neste uke? Jeg har så altfor lite å leve på nå i julestria.. :rodme:

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

halv skatt for AAP ihvertfall

EDIT: Jeg tok feil, dette er det som står: Trekkfritt i

meldeperiode

uke 47/48 eller

uke 48/49

Men det stemmer ikke for meg, jeg har betalt full skatt begge de ukene som nevnes... snålt

Gjest badeand1
Skrevet

Dette lurer jeg også på.. Jeg har AAP, og fikk utbetalt penger i forrige uke, men da fikk jeg bare det jeg vanligvis pleier å få, nemlig litt i overkant av 4000 kroner, så det er trukket normalt med skatt hos meg ihvertfall. Kan det være at det er skattefri utebetaling neste uke? Jeg har så altfor lite å leve på nå i julestria.. :rodme:

når sendte du meldekort? Hvilken dato?

Skrevet

Jeg sendte meldekort mandag den 28., og skal sende meldekort igjen nå mandag den 12.

Skrevet

man får etterbetalt av nav. husk på det da!!

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

jeg tok feil av ukene, det er uke 49 nå så jeg får neste uke:)

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

jeg tok feil av ukene, det er uke 49 nå så jeg får neste uke:)

Det er bra! =)

Edit: er du og anonymbruker samme person?

Endret av mortem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...