NancyB. Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 (endret) Hei, alle! I morgo har eg ein eksamen (høgare utdanning), og hovudmålet mitt er nynorsk. Men eg er ganske sikker på at det denne eksamenen kjem til å innehalde litt personlege greier, og eg er også ganske sikker på at eg er den einaste i klassa som har nynorsk som hovudmål, blir det jo ikkje akkurat anonymt for min del? På det arket der ein skriv under på at ein har møtt opp på eksamen, står det at eg har nynorsk som hovudmål. Spørsmålet mitt er enkelt og greitt om eg kan skrive bokmål? Eg likar det kanskje ikkje, men føler nesten det må til for at eg skal oppretthalde anonymiteten min. Endret 6. desember 2011 av NancyB.
Violetsky Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Hvis det er høyskoleeksamen, får du nok samme eksamen. Forskjellen blir nok bare at oppgaveteksten står på nynorsk i ditt tilfelle
Gjest D_flatmajor Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Jeg har iallefall gjort akkurat det samme selv flere ganger, av samme grunn. Det har aldri vært et problem, men det er mulig det er ulike regler fra lærested til lærested.
Violetsky Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Hvis det er høyskoleeksamen, får du nok samme eksamen. Forskjellen blir nok bare at oppgaveteksten står på nynorsk i ditt tilfelle Når jeg tenker meg om en gang til, ser jeg problemet ditt Du kan helt sikkert skrive bokmål for å unngå å bli kjent igjen.
NancyB. Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2011 Eg satsar på at det går bra å skrive bokmål, eg. Takk for svar!
Gjest Vampen Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Med mindre det er spesifisert hvilken målform man skal skrive på, så tror jeg neppe det er et problem at du skriver på sidemålet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå