AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 De siste årene har jeg brukt Yasmine p-pille. Jeg begynte på den pga. problemer med uren hud (ble anbefalt av lege). Fikk en del bivirkninger av den, la bla. på meg 10 kg - men til gjengjeld forsvant kvisene mine! Jippi! Hadde litt kviser nå og da, men ikke problematisk mye. Hadde en p-pille-pause for noen år siden og fikk tilbake min fæle kvisehud, så jeg begynte rast på yasmine igjen. Etter at to nære familiemedlemmer i sommer fikk blodpropp, ble jeg og legen enig om at jeg burde bytte merke. Jeg skiftet til minipillen, og har vært veldig fornøyd (ingen mensen siden juli - halleluja!) Noen få dager etter at jeg byttet merke, fikk jeg noen kuler i pannen. Jeg driver mye med seiling om sommeren, så jeg tenkte det var soleksem fordi jeg hadde vært uforsiktig med solkrem. Men neida. Nå er det desember, og jeg har ennå masse små "bumper" i panna. Kviser også, og mange sorte hudormer på nesa og haka. Jeg syns det er helt forferdelig og jeg klarer ikke la være å klå på de heller :-( I tillegg har jeg om vinteren ekstremt tørr hud, noe som gjør at det nå ser ut som jeg har fiskeskjell i panna .. helt jævlig! Jeg fikk beskjed av legen at jeg kunne få hudproblemer, men at dette ville gi seg etter noen måneder... nå har det gått 5 måneder og det ser fremdeles ikke bra ut :-/ Kommer det til å gå seg til? Jeg bruker vanligvis ikke fundation på huden min (bare til fest) - det har jeg ikke trengt siden jeg jo har hatt fin hud så lenge jeg gikk på yasmine. Nå har jeg gått til innkjøp av mineralfoundation fordi de flytende foundationene mine såg jævlig ut på (fet hud som skjeller av i tørre flak... ikke lett...) men mineralfoundationen (Tikei) ser heller ikke noe bra ut på. Den blir veldig stygg etter noen timer. Om jeg skal fortsette sånn og kjøpe masse dyre produkter for å prøve å fikse dette her, er jeg snart blakk! Jeg vil ikke bytte tilbake til yasmine (får nok ikke lov av legen heller, siden det er blodpropp i nær familie), men jeg orker ikke ha det sånn lenger. Det går hardt ut over selvtillitten :-( Jeg er i fast forhold og må ha prevansjon... og huden ser ikke bra ut når jeg ikke går på p-piller heller. Hva burde jeg gjøre?! Gå til hudlege? Er det vits å kjøpe dyre produkter, eller er dette utelukkende hormonelt? Tusen takk for tilbakemelding, jeg føler meg litt lost :-/
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Gode råd i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=610589&st=0 Jeg seiler også en del, så jeg kutter bare ut glykolsyren om sommeren. Serumet fra MD og balmen fra Decleor har vært redningen for min hud i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå