Maiava88 Skrevet 1. august 2013 #101 Del Skrevet 1. august 2013 Nei, min fødsel var ikke grusom. Ja, det var vondt, med fullstendig overkommelig. Kunne lett gjort det i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #102 Del Skrevet 1. august 2013 God jeg bestilte keisersnitt i narkose i London...Anonymous poster hash: f9391...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #103 Del Skrevet 1. august 2013 Kan aldri tenke meg at det gjør så vondt som folk sier. Tror damer liker å overdrive fødselssmertene, og hauser de opp seg imellom. Så lenge en ikke lar hysteriet fare avgårde med seg er jeg sikker på en kan komme igjennom det uten å miste folkeskikk og hodet, og uten så mye ståhei.Anonymous poster hash: 453b1...b84 Og du er mann? Du er klar over at et stort BARN skal ut et lite hull sant? Alvorlig talt, det sier vel sitt når enkelte faktisk revner. Ta å skjerp deg. Med mindre du har født selv, skal du ikke uttale deg om noe som helst. Anonymous poster hash: 6236a...1dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #104 Del Skrevet 1. august 2013 Og du er mann? Du er klar over at et stort BARN skal ut et lite hull sant? Alvorlig talt, det sier vel sitt når enkelte faktisk revner. Ta å skjerp deg. Med mindre du har født selv, skal du ikke uttale deg om noe som helst. Anonymous poster hash: 6236a...1dd Jeg er dame. Jeg vet at det kan revne men det er jo også laget for å skulle kunne revne. Det er relativt skjørt vev der, nettopp av den grunn. Vi er skapt for å føde, kroppene våre er skapt for det. Jeg står på mitt og tror de fleste overdriver smertene veldig mye. Forventningene om at det skal gjøre vondt kan jo også spille en rolle, f.eks. Anonymous poster hash: 453b1...b84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 1. august 2013 #105 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg er dame. Jeg vet at det kan revne men det er jo også laget for å skulle kunne revne. Det er relativt skjørt vev der, nettopp av den grunn. Vi er skapt for å føde, kroppene våre er skapt for det. Jeg står på mitt og tror de fleste overdriver smertene veldig mye. Forventningene om at det skal gjøre vondt kan jo også spille en rolle, f.eks. Anonymous poster hash: 453b1...b84 Ja, for alle er skapt til å føde. Kvinner dør hver dag grunnet fødselskomplikasjoner, men det er kanskje ikke noe som skjer i din verden ettersom "vi er skapt til å føde"? Det å føde er faktisk noe av det farligste en kvinne kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockOn Skrevet 1. august 2013 #106 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg hadde visst kraftige rier (jordmor fortalte utifra registreringen) men det jeg merket best var følelsen av å revne i endetarmen og hele endetarmen. Og etterpå så hadde jeg samme følelse av å revne bare jeg måtte prompe eller da gå på do. Og det varte lenge etterpå, jeg gren omtrent da jeg skulle på do. Nå vet jeg ikke om det er forsi jeg faktisk fikk en skade på endetarmen eller om dette er normalt? Men riene var ikke en 10'er i seg selv, mer enn 6-7 (på slutten) Men den følelsen av å revne i endetarmen ved omtrent i hver rie omtrent førte til at jeg synes det var jævlig vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 1. august 2013 #107 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg er dame. Jeg vet at det kan revne men det er jo også laget for å skulle kunne revne. Det er relativt skjørt vev der, nettopp av den grunn. Vi er skapt for å føde, kroppene våre er skapt for det. Jeg står på mitt og tror de fleste overdriver smertene veldig mye. Forventningene om at det skal gjøre vondt kan jo også spille en rolle, f.eks. Anonymous poster hash: 453b1...b84 Har du født selv? Og evt revnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #108 Del Skrevet 1. august 2013 Har du født selv? Og evt revnet? Først til smalltalk: damer dør ja, men det er ofte på grunn av intervensjoner i fødselen, medinsiner og slike ting. Eller at mor ikke følger kroppens naturlige rytme fordi hun er redd eller tror hun har større smerter enn hun egentlig har og jobber mot kroppen. Og til deg jeg siterte. Ja, født selv, men ikke revnet. Jeg fulgte kroppen min og ikke en jordmor som trodde hun visste mer om min kropp enn meg.Anonymous poster hash: 453b1...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 1. august 2013 #109 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Først til smalltalk: damer dør ja, men det er ofte på grunn av intervensjoner i fødselen, medinsiner og slike ting. Eller at mor ikke følger kroppens naturlige rytme fordi hun er redd eller tror hun har større smerter enn hun egentlig har og jobber mot kroppen.Anonymous poster hash: 453b1...b84 Kvinner dør under fødsel pga manglende intervensjoner, medisiner osv. Og kvinner dør fordi det oppstår komplikasjoner som kroppen ikke klarer å fikse selv. Ifølge din logikk så skulle overlevelsesraten blant fødende være større i Afghanistan og Sudan være større enn de er her i Norge ettersom medisiner og intervensjoner under fødsel er omtrent ikke-eksisterende der pga manglende medisinsk personell og utstyr. I realiteten så er dødsratene der skremmende høye nettopp pga at det ikke har den medisinske oppfølgingen som faktisk trengs under en fødsel. Endret 1. august 2013 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 1. august 2013 #110 Del Skrevet 1. august 2013 453b1...b84 Det høres jo ut som du har hatt en veldig enkel fødsel da. Så heldig for deg. Det hadde jo vært topp om alle hadde det. F eks hvis alle var bygget på samme måte, hadde samme fysiske mål, samme hormonmengder, like store barn, lik helse osv osv. Kanskje til og med samme gener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #111 Del Skrevet 1. august 2013 Kvinner dør under fødsel pga manglende intervensjoner, medisiner osv. Og kvinner dør fordi det oppstår komplikasjoner som kroppen ikke klarer å fikse selv. Ifølge din logikk så skulle overlevelsesraten blant fødende være større i Afghanistan og Sudan være større enn de er her i Norge ettersom medisiner og intervensjoner under fødsel er omtrent ikke-eksisterende der pga manglende medisinsk personell og utstyr. I realiteten så er dødsratene der skremmende høye nettopp pga at det ikke har den medisinske oppfølgingen som faktisk trengs under en fødsel. Jeg mener ikke nødvendigvis at alle kan klare det uten hjelp. Selvsagt er det de som ikke er "skapt for det". Sånn er det jo ellers og, blant dyr. Men dette er SJELDEN. Samtidig spiller forholdene i svangerskapet og rundt fødselen en stor rolle og de er ikke ideelle i land som Sudan og Afghanistan. Dette har nok like mye å si for dødeligheten som defekter ved mor. En normal, frisk, sunn fødende dame skal i de aller, aller fleste tilfeller klare å samarbeide med barnet om en smertefri (ubehagelig - ja, det kan det være) og problemfri fødsel. Anonymous poster hash: 453b1...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #112 Del Skrevet 1. august 2013 Det høres jo ut som du har hatt en veldig enkel fødsel da. Så heldig for deg. Det hadde jo vært topp om alle hadde det. F eks hvis alle var bygget på samme måte, hadde samme fysiske mål, samme hormonmengder, like store barn, lik helse osv osv. Kanskje til og med samme gener! Jeg tror ikke de var særlig enkle, de har dratt ut i mange timer og jeg har vært sliten.Og jeg har hatt ubehag. Men disse forferdelige smertene som noen kvinner forteller om, det har jeg ikke opplevd og det har nok mest av alt med innstilling å gjøre. Anonymous poster hash: 453b1...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 1. august 2013 #113 Del Skrevet 1. august 2013 (endret) Jeg tror ikke de var særlig enkle, de har dratt ut i mange timer og jeg har vært sliten.Og jeg har hatt ubehag. Men disse forferdelige smertene som noen kvinner forteller om, det har jeg ikke opplevd og det har nok mest av alt med innstilling å gjøre. Anonymous poster hash: 453b1...b84 Herregud.. Hvor tar du dette fra..? Du kan ikke være særlig opplyst. Så vanvittig arrogant. Jeg kan ikke annet enn å tro at du er et troll. Det kan jo ikke være seriøst. Endret 1. august 2013 av siebaeo 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbull Skrevet 1. august 2013 #114 Del Skrevet 1. august 2013 Altså, du blir jo åpna opp fra innsiden, helt syk opplevelse og smerte, kan ikke sammenligne det med noe jeg hvertfall Det rareste med alt var at det var helt smertefritt mellom riene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 1. august 2013 #115 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg syns de siste åpningsriene var det aller verste med hele fødselen. Da føltes det som at rumpa holdt på å revne og jeg var så sliten at det føltes som at nå orker jeg ikke mer. Da var jeg uansett nesten i mål, og da jeg fikk babyen på brystet så husker jeg at jeg tenkte at dette gjør jeg glatt en gang til for det var jo ikke så ille. De hormonene. .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #116 Del Skrevet 1. august 2013 Altså, du blir jo åpna opp fra innsiden, helt syk opplevelse og smerte, kan ikke sammenligne det med noe jeg hvertfall Det rareste med alt var at det var helt smertefritt mellom riene. Kroppen produserer endorfiner, kroppens naturlige smertestillende, under en fødsel. Hvor mye/ og hvor godt en reagerer på det avhenger fra person til person. En som har tatt veldig mye smertestillende i løpet av livet vil ha dårligere utbytte av de da smertestillende etter hvert ødelegger reseptorene (det som tar i mot endorfinene slik at de får effekt).Anonymous poster hash: 19012...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 1. august 2013 #117 Del Skrevet 1. august 2013 Jeg tror helvete er mildere enn en fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøhest Skrevet 4. august 2013 #118 Del Skrevet 4. august 2013 Åpningsriene føltes som menssmerter x 1000, under pressriene føltes det som hele kroppen skulle revne, samtidig som det trykket og brant i underlivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå