Gå til innhold

slank til prøveperiode!

LAmpee

Anbefalte innlegg

hey!

jeg er 23 år gammel student.

de siste 4 årene har jeg klart å legge på meg over 20 kg og planlegger nå og få min gamle form igjen.

Jeg har alltid vært rund og veldig ,veldig glad i mat.

jeg er ikke så disiplinert som jeg kunne ønske jeg var, jeg gir opp fort, og har 0 tålmodighet.

jeg og mannen har nå snakket mye om å få barn med en gang jeg er ferdig med studie, som er om 2,5 år og hvis man skal klare å gå ned så mye + å nyte den nye figuren inntil jeg blir gravid så må jeg begynne nå!

Da jeg var 16 gikk jeg ned nesten 15 kg, jeg måtte få bort litt overflødig og som mange andre 16 åringen gjør så slanket jeg meg ikke, jeg sultet!

jeg trente hver dag, og på det verste klarte jeg å gå ned 4 kilo på en uke.

etter at jeg hadde fått kroppen jeg ønsket passet jeg på å ikke legge på meg men etter 20 årsalderen da jeg flyttet ut og det ble bare mer og mer stress med studier, jobb osv. klarte jeg å legge på meg dobbelt så mye som det jeg hadde gått ned.

på bryllupet mitt i fjor var jeg perfekt, jeg var ikke for tynn men heller ikke for stor. Jeg er heller ikke glad i for slanke jenter, jeg liker at man har litt her og der men at det er fast!

kun siden da har jeg lagt på meg 15 kg!

målet er nå:

1. Gå ned på en sunn og fornuftig måte, først og fremst få meg opp av sofaen og trene, og slutte med snacks og godteri

2. holde vekta der når jeg er fornøyd og veie meg ofte for så å vite at jeg må litt ned igjen med en gang jeg legger litt på meg

3. ferdig studie og prøver dagbok!!

men det er en lang vei..

først og fremst--> 5 kg til å begynne med

jeg er 169 høy og veier 90 kg.

blir spennende å se om jeg klarer det nå med litt motivasjon herfra!...

skal allerede på trening senere i kveld :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Mye som har skjedd i livet mitt i det siste, rett etter det første innlegget fikk jeg en dårlig nyhet og siden da har jeg ikke hatt nok motivasjon til å verken trene, spise sunt, eller skrive noe her.

Men nå er jeg tilbake!!...

og veldig motivert..

Jeg veide meg idag, og vekta viste 87,5!:)

- 2,5 kg.

Men jeg vil heller gå ned i vekt av å trene enn å gå ned i vekt av sorg. Man ser liksom ikke fresh ut når du ikke gjør det på en fresh måte..

Imorgen begynner jeg på jobb 11, målet er å få seg opp av senga 8, være på trening 9, trene 1 time, dusje og løpe på jobb.

Det trengs, for på kvelden blir det en del alkohol med venner på besøk..

Treninga skal først og fremst bestå av powerwalk og litt jogging i mellom.

Jeg synes tredemølla er en fin måte å få tilbake kondisjonen på.

Kondisen min er akkurat nå på bånn.

Håper jeg får meg på trening imorgen tidlig!!

Av en eller annen grunn har jeg bestemt meg for at torsdager skal være veie dagen min, og førstkommende torsdag skal jeg også ta å måle. Har hørt det er lurere å se hvor mange cm smalere man blir enn å veie seg hele tiden.

God natt :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen har det vært mye alkohol og usunn mat, uansett om jeg har passet på mengden.

Har også fått en innkalling til sykehus som er utrolig skummel, jeg gruer meg så forferdelig mye. Men det er ikke før om 3 uker så jeg prøver å ikke tenke på det.

Nå har jeg tatt mål, blir bare mer og mer ufornøyd, etter hvert som jeg blir mer og mer ops på kroppen.

målene mine:

Bryst: 108 cm

Navlen: 106 cm

Hofte: 107 cm

Rumpe: 113 cm

Lår: 62 cm

Det er høye tall!!!

Men når man ser sånn på det så blir man faktisk mer motivert.

Imorgen tenkte jeg at jeg skal begynne med løplabbets 12 ukers treningsprogram som gir bedre kondis. Har hørt mye om denne, at den virkelig funker, og som jeg skrev tidligere så vil jeg ikke bare bli slankere men også få bedre kondisjon.

Linken her: http://loplabbet.no/nybegynnerprogram

Det hjelper faktisk å følge en treningsplan, mange lager sin egen men det fungerer ikke for meg, så jeg henger meg på disse :fnise:

Ha en god dag videre...

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag ble det endelig trening.

25 min rask gange med "fat burner" programmet på mølla.

Treningsprogrammet til loplabbet er beregnet til å gå ute men så kaldt som det er nå prøver jeg så godt jeg kan på mølla. Er såpass godt kjent med mølla at jeg klarer nok å improvisere.

Til middag lagde jeg kyllingfilet med masse grønnsaker. Det eneste var risen, som da ikke er så sunt :fnise:

men sakte men sikkert begynner jeg å få litt kontroll ser det ut som... :jepp:

gruer meg litt til torsdag som da er min veiedag. Tror nok jeg blir litt skuffa men det har jeg meg selv å takke for... siste innspurt, og det går kanskje greit?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 min gange på oppover bakke og 10 min jogging + styrke trening på mage, rygg og rumpe/lår med step maskin (5 min).

Når det gjelder mat er jeg enda ikke flink, spiser det meste, bortsett fra godteri da...

kommer seg vel etter hvert som man trener regelmessig?

Imorgen er det veiedag! :sukk:

håper det er litt nedgang, så jeg blir enda mer motivert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veiedagen min gikk ikke så bra:(

vekta viste 88,8, som betyr at jeg har lagt på meg :hakeslepp:

men jeg målte ikke da selvfølgelig, kanskje det er muskler? Lov å håpe :lol:

Jeg er fortsatt dårlig med hva jeg spiser. Blir en del søtsaker og mye usunt, men tenker egentlig ikke så mye på det. Vil bare få i gang treninga i første omgang.

MEN, søtsaker er ulovlig for meg fra og med idag! Kun på fredager! Fredag, ikke lørdag pga. ulike årsaker :tongue: Så det er målet videre!

Idag ble det dag 2, på uke 1 i loplabbet sin plan.

DVS. 30 min gange/jogging, 5 min step og styrke av mage og baklår.

Og jeg ble nesten ikke sliten en gang, merka det liksom ikke før senere. Så jeg ser jo litt fremgang allerede.

Det er morsomt å ha en slik dagbok, man kan gå tilbake og se hva man har gjort tidligere, artig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

klarte ikke å holde meg unna sjokoladen idag heller :sur:

Men jeg skal klare det resten av uka!

imorgen skal jeg trene dag 3 i uke 1 på loplabbets treningsprogram. Jeg vet ikke om det er innbilning men jeg tror faktisk denne planen hjelper allerede. Jeg følger selvfølgelig ikke bare den, jeg har trent 3 ganger hittil denne uken og den ene gangen jogga jeg bare som jeg selv ville, pluss at jeg har gått en del ute. Så at jeg i det hele tatt er i mye mer aktivitet nå hjelper jo!

Ser fram til å trene imorgen!

Steg 1: ikke spise søtsaker!! (denne må jeg virkelig jobbe med)

Steg 2: passe mer på hva jeg spiser ellers, litt sunnere, mer fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Er det lov å følge med her eller? Syns det virker som om du har ganske godt grep på treningen jeg, og det er så kjekt å se at man kan få det til :)

Å måle nedgang i cm er veldig lurt, man legger jo på seg av å få muskler vettu :fnise: Skal snart manne meg opp til å måle meg selv også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Er det lov å følge med her eller? Syns det virker som om du har ganske godt grep på treningen jeg, og det er så kjekt å se at man kan få det til :)

Å måle nedgang i cm er veldig lurt, man legger jo på seg av å få muskler vettu :fnise: Skal snart manne meg opp til å måle meg selv også :sjenert:

:velkommen: !!

Selvfølgelig er det lov:)

Treningen har jeg heldigvis ikke noe problem med, har faktisk begynt å virkelig like trening, men kostholdet er på bånn :eeeh:

Men jeg har ikke lyst til å pushe meg for mye når det gjelder kostholdet enda, vil først og fremst fokusere på treninga.

Målinga fikk jeg gjort men fortsettelsen kom aldri :sjenert:

Men til torsdag skal jeg ta mål også! Håper ikke jeg blir skuffa da også!!!

godt tegn at jeg gleder meg til trening imorgen da :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dag 3 i uke 1 på loplabbets treningsprogram er gjennomført! og med ekstra jogging til og med.

+ 15 min på elipse maskinen

+styrke--> Mage, rygg, hofte og armer.

Armer trente jeg hjemme, for nå har jeg fått noen manualer til hjemmebruk! Min kjære som kjøpte det til meg, for å motivere meg :rodmer:

Må holde motivasjonen oppe og virkleig jobbe med søtsuget!

Jeg tror at jeg har funnet ut problemet mitt. Jeg går for lenge uten mat!

Frokost, lunsjen hopper jeg over så resultatet blir at jeg få sykt lyst på noe søtt, som oftest ender opp med sjokolade, også spiser jeg sent på kvelden fordi jeg da har hoppet over middagen pga. sjokoladen.

Og den spisinga sent på kvelden er ikke bare vanlig måltid, da tar jeg igjen alle måltidene jeg egentlig burde fått i meg i løpet av dagen + 2 x mer! Uff, må få mer styr på det der! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg også følge med, så kan vi pushe hverandre fremover :jepp:

:duskedame:

Ja, absolutt :Nikke: Så hyggelig å se fler i dagboken min.

Jeg trenger virkelig push, dro ikke på trening idag pga. masse annet jeg fant ut at jeg måtte gjøre. Men jeg har vært aktiv da, det har ikke kun vært sofaen :fnise:

det er veiedag på torsdag, og denne gangen håper jeg at jeg ser nedgang, uansett om jeg tviler pga. kostholdet.

At jeg har blitt litt smalere tror jeg faktisk, fikk buksa mi så lett på meg idag til tross for at den var nyvasket :smilorange:

Imorgen SKAL jeg trene! Gleder meg til å svette, dusje og kose meg med te!

Har noen prøvd 30 days for mage? jeg tror ikke på det men jeg ser fler og fler som bruker det, mange som snakker om det og mange som mener at de ser resultater? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, absolutt :Nikke: Så hyggelig å se fler i dagboken min.

Jeg trenger virkelig push, dro ikke på trening idag pga. masse annet jeg fant ut at jeg måtte gjøre. Men jeg har vært aktiv da, det har ikke kun vært sofaen :fnise:

det er veiedag på torsdag, og denne gangen håper jeg at jeg ser nedgang, uansett om jeg tviler pga. kostholdet.

At jeg har blitt litt smalere tror jeg faktisk, fikk buksa mi så lett på meg idag til tross for at den var nyvasket :smilorange:

Imorgen SKAL jeg trene! Gleder meg til å svette, dusje og kose meg med te!

Har noen prøvd 30 days for mage? jeg tror ikke på det men jeg ser fler og fler som bruker det, mange som snakker om det og mange som mener at de ser resultater? :unsure:

Veiedager kan være helt grusomme, men er det ikke herlig å kjenne at buksa kom lett på ? :)

Jeg prøvde 30 days for mage for en stund siden, men gav opp ganske fort. Mest fordi jeg ikke takler store tabletter, men også fordi magen min reagerte litt på de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedager kan være helt grusomme, men er det ikke herlig å kjenne at buksa kom lett på ? :)

Jeg prøvde 30 days for mage for en stund siden, men gav opp ganske fort. Mest fordi jeg ikke takler store tabletter, men også fordi magen min reagerte litt på de...

Å jo, det er herlig. Jeg syntes det var teit å bli fortalt at man ikke skal følge så mye med på vekten men heller se i speilet, hvordan skal man se forskjell i speilet hvis man ikke gjør det på vekten, tenkte jeg. Men nå tror jeg faktisk på det :fnise:

Jeg har ikke noe problemer med store tabletter men at man i det hele tatt skal ta "medisin" lignenede "ting" for å gå ned i mål rundt magen er litt skummelt, synes nå jeg. Mange bruker det jo, så jeg tror ikke det er noe farlig men fortsatt litt skummelt.

Idag ble det heller ikke noe trening pga. skole oppgave som jeg og noen klassevenner måtte gjøre oss ferdige med. Skulle møtes torsdag og fredag men merket at vi hadde gjort såpass lite hittil at vi måtte inkludere idag også. :sjenert:

Litt kjipt egentlig for jeg merker jeg har veldig lyst til å dra på trening. Men imorgen blir det skole/oppgaveskriving fra 8-12, trening, så jobb.

Må trene! Torsdag imorgen og 0 trening denne uken, forrige uke trente jeg 4 ganger! og det var deilig!

søtsaker er jeg enda svak for, har ikke hatt en eneste dag uten. Er det noe jeg burde sjekke opp egentlig? Kan man virkelig være så avhengig?

Jeg trenger ikke store "doser" men litt hver dag MÅ jeg ha. Ellers blir jeg nesten kvalm.

jaja, får håpe det kommer etter hvert

:nei: til meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekta viste 87,6 idag, noe jeg er veldig fornøyd med. TR er her hvert øyeblikk, og jeg er alltid oppblåst litt før, under og litt etter menstruasjon, så fornøyd er jeg :jepp:

Har enda ikke tatt mål, føler meg så sliten, kvalm og svimmel idag. Fikk ikke sove igår kveld, og måtte stå opp tidlig pga. skoleoppgave, og når jeg har fått lite søvn kommer kvalmen og svimmelheten. Trening blir det heller ikke fordi jeg nå skal legge meg og hvile, og senere er det jobb. Har enda ikke trent denne uka, litt frustrerende egentlig.

Men idag skal jeg GÅ til jobben, dvs. 6 buss stasjoner unna, med en del oppoverbakker. Så det blir litt bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enda ikke noe trening på meg, dagene har gått til skoleoppgave, jobb og nå, besøk.

Som overnatter til søndag.

Får heller ikke trent på søndag fordi de drar sent.

Så da blir det en heeel uke uten trening. Men mandag! Da skal jeg trene.

Jeg trodde jeg skulle bli umotivert av å ikke trene, men nå er det tvert imot! Jeg vil!

Skal skrive når jeg har begynt å trene igjen. Er liksom ikke noe å skrive om hvis man ikke trener, for målene mine begynner jo først og fremst med trening.

Kostholdet er greit, har faktisk holdt meg unna søtsaker i 3 dager nå! 0 søtt, ikke saft en gang, ikke sukkerfrie drops en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake!

Ble ikke noe trening på mandag og tirsdag heller, men mye jobbing. På jobben går vi opp og ned trapper, bærer tunge varer og er veldig aktive, så det er jo nesten trening i seg selv. Føler meg støl ved bryst, bein og armer idag :fnise:

Nå blir det å vaske hele leiligheten, noe som virkelig trengs, gå på trening og trene 1 time, hjem og lage noe sunt å spise, dusje og legge seg!

Er spent på hvor mye jeg orker å trene idag siden det er 10 dager siden sist.

Jeg skal fortsette med loplabbets plan, uke 2, uansett om det egentlig skulle vært uke 3 :jepp:

Og imorgen skal jeg veie meg, ta mål og virkelig begynne for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treninga igår va toppers! Jeg powerwalk/jogga 3 km på 30 min. Det er motiverende å se hvor langt man har jogga/gått og sammenligne etter hvert. Uansett om jeg jogger/går lengre enn 30 min skal jeg passe på å se hvor langt jeg har klart etter 30 min.

Må finne på sånne motivasjoner, siden jeg ikke får trent så mye som jeg egentlig ønsker. Det blir en del jobbing og skolearbeid.

Men jeg syns jeg er flink, jeg gjør så godt jeg kan når jeg har tid. Imorgen blir det trening igjen, HVIS jeg ikke jobber etter skolen. Hvis jeg jobber, skal jeg passe på at jeg tar ekstra runder på trappen og være i ekstra aktivitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempegøy å se hva du skriver her, spesielt fordi jeg er nødt til å bli motivert til trening selv.

I motsetning til deg, er det nemlig treninga jeg ikke har kommet i gang med, mens kostholdet har fått en skikkelig god omgang. Har gått ned 3 kg på to uker - bare ved å endre kostholdet mitt.

Som du skrev, slet jeg også med at jeg spiste for lite, og derfor "tok jeg igjen" det jeg ikke hadde spist i løpet av dagen, med store måltider på kvelden. Registrerte meg på VGs vektklubb, som var 500 kroner jeg egentlig tenkte var bortkasta. Merker overraskende nok at det motiverer meg til å planlegge hva jeg spiser, og det aller beste er jo at jeg spiser mer enn jeg noensinne har gjort. Søtsuget er helt borte! (Så får vi se om jeg får en smell da, siden jeg har holdt på i bare to uker, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...