AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Hei, lurer på en ting noen her kanskje kan hjelpe meg med. Hva betyr egentlig IKT? Jeg er klar over at det er en forkortelse av Informasjons- og kommunikasjonteknologi. Jeg har lest wikipedias definisjon, men blir ikke klokere. I jobbutlysninger jeg kikker på står det ofte; 'gode IKT kunnskaper'... hva betyr EGENTLIG dette? Setter stor pris på innspill!
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Det betyr at du har kjennskap til forkortelser relevant i IKT-sammenheng, har ferdigheter i kontorprogramvare som Office, kunnskap om (sikker) bruk av internett (herunder mail, nettleser, kanskje sosiale nettjenester osv). Jeg ville også ment at gode IKT-kunnskaper omfatter at man er litt selvgående hvis det oppstår problemer i form av at man kan søke seg frem til en løsning vha. Google f.eks.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Det betyr at du har kjennskap til forkortelser relevant i IKT-sammenheng, har ferdigheter i kontorprogramvare som Office, kunnskap om (sikker) bruk av internett (herunder mail, nettleser, kanskje sosiale nettjenester osv). Jeg ville også ment at gode IKT-kunnskaper omfatter at man er litt selvgående hvis det oppstår problemer i form av at man kan søke seg frem til en løsning vha. Google f.eks. Enig. Dette er nok tilstrekkelig i de fleste rene administrative sammenhenger på kontor. Men, "IKT" kan betå så mye, det har så mange definisjoner ut fra hvilket aspekt du ser det fra.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Det betyr at du har kjennskap til forkortelser relevant i IKT-sammenheng, har ferdigheter i kontorprogramvare som Office, kunnskap om (sikker) bruk av internett (herunder mail, nettleser, kanskje sosiale nettjenester osv). Jeg ville også ment at gode IKT-kunnskaper omfatter at man er litt selvgående hvis det oppstår problemer i form av at man kan søke seg frem til en løsning vha. Google f.eks. Enig. Dette er nok tilstrekkelig i de fleste rene administrative sammenhenger på kontor. Men, "IKT" kan betå så mye, det har så mange definisjoner ut fra hvilket aspekt du ser det fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå