Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, i det siste har jeg egentlig bare for morro skyld testet ut om jeg har eggløsning hver måned. Jeg har en veldig regelmessig mens. Alltid 28 dager. Får mensen på en onsdag og jeg kjenner kramper i eggstokkene mine på onsdagen 14 dager etter på dagen jeg burde ha eggløsning. Jeg begynte å teste på søndag og testet hver morgen til og med onsdag, men ingen eggløsning. Tror neppe det kan være noe galt med testene for kjæresten min tester positivt på de riktige dagene.

Jeg har akkurat vært hos gynekologen, (ikke pga dette) og han hadde sett på livmoren min og eggstokkene mine og sa at alt så fint ut.

Er det flere som har opplevd dette? Kan det være noe galt med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som kan hjelpe meg??

Skrevet

Man kan ikke se på ultralyd om man har eggløsning eller ikke. En ultralyd forteller i det hele tatt veldig lite, selv om de stadig slenger ut at alt ser fint ut. Det eneste gynekologen kan gjøre for å bekrefte eggløsning er å ta progesteronprøve på sykusdag 21-23.

Det går ann å ha regelmessig mens, men ingen eggløsning. Det kan også være at du har korte LH topper, eller tester på feil tidspunkt eller feil måte. Dersom du misstenker at du ikke har eggløsning hadde jeg prøvd å tempe noen sykluser, da får du det avkreftet/bekreftet.

Skrevet

tusen takk:) skjønner at gynekologen ikke kan se om man har eggløsning eller ikke, men han så i hvert fall at jeg hadde eggstokker og at det ikke var cyster på kanskje. vet ikke..

Men jeg skal ta og måle temperaturen min noen sykluser. Håper virkelig det gir litt mer informasjon. Ble ganske bekymret nå:( det største ønsket mitt har alltid vært å få barn:(

Skrevet

Men jeg skal ta og måle temperaturen min noen sykluser. Håper virkelig det gir litt mer informasjon. Ble ganske bekymret nå:( det største ønsket mitt har alltid vært å få barn:(

Ikke ta sorgene på forskudd, sannsynligvis er alt i orden. De eggløsningstestene er ikke alltid like gode ;)

Skrevet

takk :) håper på det beste!

Skrevet

Det er flere som sliter med å få positive EL-tester. Enten pga at LH-toppen er så kort at det er vanskelig å treffe riktig tidspunkt eller at en ikke skiller ut så mye i urinen.

Om mulig så bør en teste på tidlig ettermiddag (rundt 14-tiden har jeg lest skal være ideelt for de fleste), men det kan være lurt å teste flere ganger om dagen for å finne ut når akkurat du pleier å ha LH-toppen. Det er også mulig å kjøpe strips med ulik sensitivitet, sjekk f.eks. her.

Ellers støtter jeg forslaget til Athene om å tempe. :jepp:

Skrevet

igår sjekket jeg 3 ganger og ser at jeg hadde eggløsning alikevel. jeg venta ikke lenge nok på svar.. sto visst at det kan ta 10 minutter før man kan se om man har EL eller ikke. Jeg kasta testen etter ett minutt jeg:P hehe

så nå fikk jeg bekreftet at jeg har eggløsning alikevel. heldigvis.. jeg kjenner alltid sånne kramper i eggstokkene på de dagene jeg burde ha eggløsning, så jeg er glad for at jeg vet at det er EL:)

Gjest Modig mor
Skrevet

Har man regelmessige sykluser, kan man nesten ta for gitt at man har eggløsning. For å finne ut akkurat når i syklusen eggløsningen er, må man tempe. Men det ser jo ut til at du er på sporet nå, lykke til! Et lite tips: Eggløsningstester bør (i motsetning til graviditetstester) ikke tas med morgenurin.

Skrevet

åh! ikke med morgenurin? da gjorde jeg det også feil. Jaja, ikke lett med sånne tester! Men tusen takk:) Bra det finnes kvinneguiden med mange kloke mennesker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...