AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 får man jobb i det hele tatt??? kjenner mange som har fått jobb med bachelor i pedagogikk.. men er redd jeg ikke får noe jobb og ender opp med masse studielån.. hva er forskjellen mellom universitet og høyskolutdanning når d gjelder pedagogikk? veldig takknemlig for svar
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Vil forresten ikke jobbe i barnehage.. TS
Vimsa_85 Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Hei. Jeg håper da inderlig ikke det er dumt å studere pedagogikk, da det er et kjempespennende fag. Jeg holder selv på å utdanne meg til allmennlærer, og har planer om å begynne på master i pedagogikk eller spesialpedagogikk til neste år. Jeg tror imidlertid at det kan være lurt å ta master i dette faget, og ikke stoppe etter en bachelor. Det er så mange som tar bachelorgrad, så det er lettere å få seg jobb med en mastergrad. Jeg skal selvsagt ikke si dette sikkert, men det er det jeg har fått inntrykk av i alle fall. Vær klar over at en bachelor i pedagogikk ikke gir undervisningskompetanse, dvs at du ikke kan jobbe som lærer. For å bli lærer trenger du enten allmennlærerutdanning, faglærerutdanning, lektorutdanning eller undervisningsfag + PPU. Nå vet jo ikke jeg om dette er aktuelt for deg da Hva slags jobb er det du ønsker deg siden du vil ta denne utdanningen?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Hei. Jeg håper da inderlig ikke det er dumt å studere pedagogikk, da det er et kjempespennende fag. Jeg holder selv på å utdanne meg til allmennlærer, og har planer om å begynne på master i pedagogikk eller spesialpedagogikk til neste år. Jeg tror imidlertid at det kan være lurt å ta master i dette faget, og ikke stoppe etter en bachelor. Det er så mange som tar bachelorgrad, så det er lettere å få seg jobb med en mastergrad. Jeg skal selvsagt ikke si dette sikkert, men det er det jeg har fått inntrykk av i alle fall. Vær klar over at en bachelor i pedagogikk ikke gir undervisningskompetanse, dvs at du ikke kan jobbe som lærer. For å bli lærer trenger du enten allmennlærerutdanning, faglærerutdanning, lektorutdanning eller undervisningsfag + PPU. Nå vet jo ikke jeg om dette er aktuelt for deg da Hva slags jobb er det du ønsker deg siden du vil ta denne utdanningen? takk for svar. jeg studerer nå ved HIL og det er kjempespennende, jeg vil ta mastergrad, men vil jobbe først. ønsker ikke å bli lærer egentlig, har lyst til å jobbe med barn og ungdom, barn å ungdomsråd feks, eller saksbehandler , men vet ikke om det krever master....
Gjest Setareh Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 studerer på hil jeg også tror ikke du blir arbeidsledig nei:) slappa. det r en spennende utdannelse!
Vimsa_85 Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Hva slags stilling du får avhenger vel av antall søkere. Kommer det inn søkere med mastergrad vil jo ofte disse gå foran. Jeg tror, veldig generelt, at en bachelorgrad kvalifiserer for ulike typer rådgivningsyrker, saksbehandling og tilrettelegging osv, mens en mastergrad kan gi det "høyere" stillinger, og kvalifiserer for forskning
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 ingen andre som vet??? er ganske trist akkura nå håper ikke årene er bortkasta...
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Det er ikke alltid de med mastergrad går foran, spesielt ikke i kommunale stillinger. Hvis det utlyses en stilling med krav til bachlor, så vil de helst gi bachlor lønn... Ikke få inn en med master som er dyrere i drift..
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Det er ikke alltid de med mastergrad går foran, spesielt ikke i kommunale stillinger. Hvis det utlyses en stilling med krav til bachlor, så vil de helst gi bachlor lønn... Ikke få inn en med master som er dyrere i drift.. men hva kan man jobbe??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå