Gå til innhold

Innvilget skriftlig eksamen istedenfor muntlig eksamen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte om skriftlig eksamen istedenfor muntlig eksamen, og fikk innvilget dette i høst.

Men jeg aner ikke hva det går ut på. Fikk eksamensplanen, og det står det at jeg skal møte opp kl.8 om morgenen, så jeg går ut ifra at jeg skal ha en 5-timers eksamen?

Men hva går selve eksamen ut på? Får jeg mange oppgaver, eller får jeg en stor skriveoppgave?

Jeg skal ha samfunnsfag, by the way, om det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke en eneste sjel her inne som har søkt om dette før, og har litt erfaring?

Skrevet

Det hadde vært en ide å skrive om dette er vgs eller høyskole.

Når det gjelder spørsmålet ditt så er det veldig vanskelig å svare på, da dette varierer fra skole til skole. Det du spør om er hva slags type oppgaver du vil få, om det er en eller mange, og dette er ikke noe som er felles for alle skoler. Alle skoler praktiserer dette forskjellig, det kommer helt an på den som lager oppgavene.

Så jeg kan desverre ikke svare deg på om du får en eller flere oppgaver, og det tror jeg nok ikke at noen andre kan heller.

Ring skolen du skal ta eksamen ved og spør, kanskje de kan svare deg :)

Skrevet

Det hadde vært en ide å skrive om dette er vgs eller høyskole.

Når det gjelder spørsmålet ditt så er det veldig vanskelig å svare på, da dette varierer fra skole til skole. Det du spør om er hva slags type oppgaver du vil få, om det er en eller mange, og dette er ikke noe som er felles for alle skoler. Alle skoler praktiserer dette forskjellig, det kommer helt an på den som lager oppgavene.

Så jeg kan desverre ikke svare deg på om du får en eller flere oppgaver, og det tror jeg nok ikke at noen andre kan heller.

Ring skolen du skal ta eksamen ved og spør, kanskje de kan svare deg :)

Jeg er privatist, så tar samfunnsfag på vgs-nivå og leser alene :)

Så har ingen å ringe...

Skrevet

Jeg vil tro du kan få drøftningsoppgaver.

Drøfte dagens ungdom og aktivitetsnivå for eks. Husk å bruke masse faguttrykk, det slår alltid godt an og viser forståelse for faget.

Hadde eksamen i sosialkunnskap en gang i tiden, og da fikk vi sånne oppgaver. Regner med at du får ha med alle hjelpemidler? Dette skal stå i brevet, hvordan type eksamen det er. Sjekk www.udir.no under eksamen for å sjekke hjelpemidler osv.

Ta med boken og en del artikler du finner på nett, og andre notater i så fall :) Også en ordbok kan være greit :)

Lykke til :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er privatist, så tar samfunnsfag på vgs-nivå og leser alene :)

Så har ingen å ringe...

Men så kontakt privatistkontoret, da menneske!

Skrevet

Men så kontakt privatistkontoret, da menneske!

Tør ikke ... er en grunn til at jeg søkte om å få skriftlig istedenfor muntlig ... :sjenert:

Skrevet

Send en mail til privatistkontoret og spør?

Skrevet

Send en mail til privatistkontoret og spør?

Ja, det kan jeg gjøre :) men er det ikke stengt nå?

Skrevet

For resten av året?

Skrevet

Regner med at det sitter noen på kontoret som kan svare på en mail... Det verste som kan skje er at du ikke får svar, men du har da ikke noe å tape. PRØV! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...