AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Hei! Vår lille familie vurderer å flytte til Tønsberg om noen år. Er det noen her som har kjennskap til stedet som kan anbefale oss det? Evt. noen som vil fraråde oss det? Vi ønsker at sønnen vår skal vokse opp i et bedre miljø enn det som er i Oslo (Hvor vi bor nå). Jeg har selv vokst opp ved sjøen, og ønsker at han skal få nærhet til vann og båtliv. Vi er ute etter et sted hvor det er fint for familier. Fint for barn å vokse opp... Greit ungdomsmiljø er også viktig. Vi vurderer også å la han gå på den Montessoriskolen i nærheten, selv om den ligger et stykke utenfor byen. Er det noen som har kjennskap til denne skolen? Sambo synes at Tønsberg er litt langt unna Oslo, hvor resten av familien bor. (Er jo selv enig i at det er dumt å flytte så langt vekk fra barnevakter, men har heller ikke lyst til å bli værende i Oslo...) Vi skal dra til Tønsberg til våren for å ta en titt. Har tenkt å vise fram brygga og kjøpesenteret, er det noen som kan anbefale noen andre "salgsargumenter"? Jeg må få overbevist om at Tønsberg er det perfekte sted å bo! Har sett bilde av noen fine gater med gamle hus, er det noen som vet navnet på disse gatene? Venter spent på tilbakemeldinger :-) Mvh Flytteklar
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Har dere jobber i Tønsberg, eller mulighet for det? Pendlingen til Oslo blir ellers svært lang. Ja, det lar seg gjøre, men du har lite tid igjen av dagen. Har selv pendlet mellom Tønsberg og Oslo i to år, og flyttet til slutt nærmere Oslo fordi jeg aldri hadde tid til noen ting. Og jeg har ikke en gang barn... Jeg ville også vurdert hvor lurt det er å flytte såpass langt unna barnevakter. Vi har familien vår i Oslo-området, og fikk svært sjeldent besøk. Det var stort sett vi som kom til dem dersom det var noe. Jeg kan ikke si noe mer om montessoriskolen annet enn at den ligger halvveis til Horten. Når det er sagt, er Tønsberg er nydelig by hvor du har alt du trenger innenfor kort avstand. Jeg savner fremdeles byen, og hadde vi hatt jobb der ville jeg fremdeles ha bodd der. Du finner gater med gamle hus nedenfor Slottsfjellet, blant annet et bilfritt nabolag som heter Nordbyen. Rundt Haugar er det også flotte, gamle trehus.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Takk for flott svar! Ja, vi har begge gode muligheter for å få jobb i de fleste byer med litt størrelse. Sambo har ingen bestemt utdannelse, og jeg har en utdannelse som gir mulighet til å jobbe innen mange yrker... Vi får vurdere litt for og imot. Se om vi finner et sted nærmere Oslo som tilfredstiller kravene våre... Takk for tips om gater, disse skal sjekkes ut ved besøket Mvh TS
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 jeg lurer på hvor det bilfrie nabolaget Nordbyen er? Når jeg bodde i Nordbyen for noen år siden så var hverken gamle Nordbyen eller Nordbyen bilfritt. Ellers er det et kjempe flott sted å bo. VAr herlig å våkne opp med brygga som nærmeste nabo, og de gamle husene er flotte. Kort vei til kjøpesenteret, restauranter og slottsjfjellet Nå har jeg en bror som bor like ved sykehuset. De har en gutt på 10, og de stortrives der. Topp miljø og hyggelige naboer. Pappan min bor litt utenfor, ved Husvik. Der er det også veldig koselig. Med kort vei til brygge og sjø
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå