mariann Skrevet 16. desember 2003 #1 Del Skrevet 16. desember 2003 der hvor jeg jobber har vi ussel betaling...jobber kvelder mest og sjefen lurer seg unna tillegga i tillegg!så...jeg ringte til forbudet for den yrkasgruppa jeg er i og fikk masse info om va vi hadde krav på etter tariff...la det frem for mine kolleger og vi melde oss inn!! det var snakk om 17 kr mer i timelønn og en del overtids og kveld/helgtillegg Men nå fikk sjefen brev fra forbundet og tilta totalt..mange av de andre har unnskylt seg for sjefen,hatt dårlig samvittighet og lovt å melde seg ut...etter han har sagt at han er skuffa sint går konk...de ikke får jobbe så mye osv osv osv og meg er han rasende på for jeg har starta det sier han....jeg vet ikke hva jeg har gjordt og at jeg prøver Å ruinere han og at han vil ta fra meg nesten alle arbeidstimene mine...er litt fortvila vet jo at ikke han har rett til det..men hva skal jeg gjør??melde meg ut igjen?? VÆR SÅ SNILL OG hjelp meg.hva mener dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achmed Skrevet 16. desember 2003 #2 Del Skrevet 16. desember 2003 Høres ut som en kjip sjef. Du har ikke vurdert å finne deg en annen jobb? Uansett: HAn har nok neppe lov å straffe deg på grunn av dette. Ta kontakt med fagforeninga som du nå er inmeldt i , du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. desember 2003 #3 Del Skrevet 16. desember 2003 Uansett: HAn har nok neppe lov å straffe deg på grunn av dette. Ta kontakt med fagforeninga som du nå er inmeldt i , du... Det er foreningsfrihet i Norge. Enig med Vea; det er nå foreningen kommer til sin rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 16. desember 2003 #4 Del Skrevet 16. desember 2003 Har hørt om flere som har opplevd akkurat det samme. Ikke la deg kue! Ta kontakt med foreningen, de kan hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 16. desember 2003 #5 Del Skrevet 16. desember 2003 Himmel!!! :o Jepp!!! Min første tanke var sporenstreks å finne meg noe annet å gjøre....Det der høres uholdbart ut! MEN!!! Det er vel nettopp nå man skal være tøff å stå på krava....Han kisen der trenger seg en nesestyver! Ærlig talt! Personalansvar...også holde på sånn!!! Hvor lenge tror han at en bedrift med en sånn personalpolitikk i lengden kan holde seg konkurransedyktig! Hva slags folk er det som finner seg i sånt i lengden??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariann Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 16. desember 2003 takk for svara...har vert på tanken å bare slutte.sur sjef og rett utrivelig.grur meg til å gå på jobb for jeg vet ikke hva som venter meg når jeg treffer sjefen...men fighteren i meg sier kjemp....men når jeg sitter her tenker jeg på alt jeg kan si viss jeg blir kalt på kontoret ..men det er bare det at jeg vet at jeg ikke får d til når d gjelder....til en viss grad kanskje men etterpå jeg har stått der å tatt i mot masse kjeft og hælvete er jeg bare fortvilt og lei og tenker på alt jeg burde ha sagt... jeg vet at han har tenk å "prate med meg"(har snakka på tlf bare da var det angrep satt å tenkte og beit negla i timesvis etterpå) han har dreve i mange år med elendige lønnsforhold...dei så jobba der da jeg beggynte hadde 78 kr timen det nekta jeg og jobbe for så nå har vi 95..men har rett på 112 + masse tillegg.kan liksom ikke bare gi meg...jeg har 2 barn å forsørge.kan ikke godta 95 kr timen og 0 tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 16. desember 2003 #7 Del Skrevet 16. desember 2003 Et prakteksempel på hvorfor man trenger fagforbund!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå