Gjest Cupcakes Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Okey, etter at jeg startet den forrige tråden fikk jeg jo lyst til å gi samboer blits i gave (speedlite 430). men så hostet han til slutt opp noen objektiver han ønsket seg. så nå står jeg mellom å kun gi objektiv eller et objektiv og en blits. Hvilken pakke ville du helst hatt? Sigma 50mm f/1,4 for canon? Canon 85mm f/1,8? eller canon 35mm f/2,0 OG Canon speedlite 430? Trenger hjelpt til å velge den beste "pakken" for en hobbyfotograf, og siden jeg har null peiling må jeg ha litt hjelp
felgen Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 Jeg ville gjerne hatt en 50mm 1,4, men jeg ville hatt original canonoptikk og ikke sigma.. det er et knallgodt objektiv uansett, som er morsomt å jobbe med. er personlig ikke så veldig fan av feks 85 mm. Ville forøvrig heller hatt 50mm enn 35mm og blitz, men det er jo individuelt.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 Jeg personlig hadde nok valgt 50mm!
Gjest Cupcakes Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Da blir det 50mm tenker jeg takk for svar så langt, hva skulle man gjort uten kg altså Men hvorfor ikke sigma? Må bare høre siden samboer nevnte noe om at den skulle være bedre enn canon sin
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Da blir det 50mm tenker jeg takk for svar så langt, hva skulle man gjort uten kg altså Men hvorfor ikke sigma? Må bare høre siden samboer nevnte noe om at den skulle være bedre enn canon sin sigma er bra det. det er smak og behag rett og slett. jeg har ingenting i mot sigma, og syntes det er et godt merke. faktisk så er den ene sigmalinsa jeg har, den beste linsa mi også!
Safira Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Sigma sin 50mm går vel for å være litt skarpere på største blender, og det er vel også litt bedre bygget. Ellers er det vel ikke så mye som skiller de. Selv ville jeg gått for den siste pakken, men så synes jeg 35mm er en mer allsidig brennvidde enn 50mm og 85mm. Dessuten er det alltid kjekt med blits
messy Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Jeg elsker min Canon 50 mm! Det tok i allefall min fotografering til et helt nytt nivå,ble plutselig veldig mye gøyere å fotografere...
Gjest Cupcakes Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 hmm.. mener han sa her om dagen at han har en som er 18-50mm.. men akkurat nå sa han faktisk at han helst ville ha den 35 mm. så da synes jeg han skal få det siden den endelig var inne på nettbutikker igjen nå
Gjest otrivin Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har Sigma 50mm f/1,4 for canon og er veldig fornøyd ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå