Gå til innhold

HJELP! Skal ta opp eksamen snart men vil avlyst, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta opp en eksamen denne uka, jeg har fått lest en del, men det har vært litt mye rot, og jeg har greid å lese helt feil lærebøker.

Vet ikke hvor viktig det er men har tenkt å avlyse denne eksamen da mamma har kommet på sykehuset denne helgen :tristbla:

Skal jeg ringe skolen hvor jeg er satt på til å ta eksamen?

Er det mulig å utsette den til våren? Slik at jeg ikke tar opp faget nå men til våren??

Takknemlig for svar, ble plutselig veldig mye å tenke på her! :regn:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette vgs eller høyere utdanning? som regel kan du utsette den til nestegang eksamen går, men må betale avgiftene på nytt.

Skrevet

Er dette vgs eller høyere utdanning? som regel kan du utsette den til nestegang eksamen går, men må betale avgiftene på nytt.

Det er et fag fra vgs som jeg ikke har hatt før. Er "godt voksen" og har jobb og utdannelse, tar det mest opp for moro skyld. Det beste hadde vært om jeg kunne utsette det til våren,men er litt usikker på hvor jeg skal henvende meg.

Skrevet

Er dette en privatisteksamen? Det er ikke mulig å utsette en slik eller få pengene igjen. Du blir nødt til å melde deg opp på nytt til våren og betale 752 kroner da. Det er heller ikke noe system for å melde seg av. Du kan bare la være å møte opp, så blir det loggført som ikke møtt (tilsvarer karakter 0 hvis du av en eller annen merkelig grunn skulle ønske å ha det på vitnemålet). Enkelt og greit. Du kan selvfølgelig ringe og si ifra for høflighets skyld, men det har ingenting å si.

Skrevet

Du kan eventuelt få en sykemelding

Skrevet

En sykemelding har ikke så utrolig mye for seg. Du får ikke ny eksamen likevel og må melde deg opp og betale på nytt.

Skrevet

Nei nei, er jo ikke syk.

Jeg tar den til våren :)

Skrevet

Jeg fikk sykemelding og slapp å betale på nytt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...