Especially Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Vi måtte ta ned utslagsvasken idag fordi den hadde løsnet fra veggen så lurer jeg på hvor man får kjøpt sånne metall"skrue" lignende saker som man putter inn i gipsvegg for å få skruene til å holde bedre (?)? Har ikke peiling på sånt, er stort sett mannfolket som gjør disse tingene, men nå begynner klesvasken å haste her så tenkte å prøve selv. Noen som skjønner hva jeg skal frem til og hvor de har det evt?
Especially Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2011 Okei, skal sjekke der. Takk!
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 En hvilken som helst byggvareforretning. Forklar problemet og du får hjelp.
slask Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Et tips er å montere ei treplate som "bakvegg" der kummen skal henge. Treplata kan du feste med flere skruer enn du du har festehull/braketter på vasken og dermed får du bedre oppheng som tåler høyere vekt. Maler du den med oljemaling eller maler og lakkerer så får du fin vaskbar flate. Er det kun gips på veggen? Da kan du bruke gips-anker. Den typen som bretter seg ut på baksiden gir godt hold. Pass på å få riktig lengde. Drivaplugg - dvs sånn grov alu-skrue som skrus inn først og som du skrur "treskrue" inn i etterpå er muligens for dårlig. Utslagsvask? Er det stålkum så kan den fort romme 20-30 liter og det blir 20-30 kg.
Especially Skrevet 19. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 19. desember 2011 Oppdaget at det var bjelker der vasken skulle festes og grunnen til at den hadde løsnet var fordi de hadde ødelagt den gipsskruen som var der (tuppen var borte) fordi det var en bjelke (antar jeg) der. Nå henger den bare med en litt kraftig skrue og jeg kan sitte i den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå