Gå til innhold

Overspiser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil så gjerne ta vare på kroppen min, spise sunt og trene.

Men jeg tenker for mye på mat, og ender opp med å overspise nesten hver dag!

Jeg trener noen ganger i uka, men maten ødelegger for fremgangen. Tenker hver dag at "I dag skal jeg ikke spise noe usunt", men så gjør jeg det likevel. Og da tenker jeg at når jeg først har vært usunn, så kan jeg være det resten av dagen og heller starte i morgen.

For eksempel i dag har jeg spist:

2 horn med ost og skinke

1 liten pose m-kuler

et skolebrød

en italiensk pizza

150 g melkesjokolade

Vil så gjerne ned ca 10 kg, kan ikke fortsette sånn! Noen tips til å endre tankegangen? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maten du har skrevet opp metter jo ikke noe særlig i lengden da. Hva med å satse på mat med ekstra fiber i så du holder deg mett lengre av gangen? :) Er godt mulig du har høy forbrenning også som fører til at du blir fort sulten igjen. Hvis du trenger et lite mellommåltid så er jo frukt ganske greit. Det er sunt og metter :)

Det kan óg være lurt å planlegge litt hva du skal spise til de forskjellige måltidene. Da slipper du problemet med å bestemme deg der og da for hva du skal spise, og unngår muligens å ende opp med det enkleste som ofte er det mest usunne ;)

Endret av kath93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten du har skrevet opp metter jo ikke noe særlig i lengden da. Hva med å satse på mat med ekstra fiber i så du holder deg mett lengre av gangen? :) Er godt mulig du har høy forbrenning også som fører til at du blir fort sulten igjen. Hvis du trenger et lite mellommåltid så er jo frukt ganske greit. Det er sunt og metter :)Det kan óg være lurt å planlegge litt hva du skal spise til de forskjellige måltidene. Da slipper du problemet med å bestemme deg der og da for hva du skal spise, og unngår muligens å ende opp med det enkleste som ofte er det mest usunne ;)

Hehe...frukt metter definitivt IKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

kan være lurt å starte med en ordentlig frokost.

enten havregrøt med bær, knekkebrød med proteinrikt pålegg, egg.

prøv å inkludere alle næringsstoffene i måltidene dine; protein, fett og karbohydrater. alle tre hører med, selv om enkelte mener at karbohydrater bør kuttes ut. en evigvarende diskusjon, som jeg ikke gidder komme nærmere inn på. kutt ut sukker og hvetemel, det har ingen nytte.

men det høres ut som at du først og fremst trenger å få kontroll på måltidene dine, spise regelmessig, slik at du ikke overspier. sett opp en plan, og følg den. kan anbefale www.myrevolution, og børge fagerli sin artikkel om health & fitness concept. og nei, dette gjelder ikke bare for fitnessutøvere, tro meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er ordentlig sulten så overspiser man. Dersom du spiser små,mettenede måltider ofte, så vil det hjelpe. Dersom du ikke er sulten, vil du ikke tenke så mye på mat og dermed ikke overspise. Proteiner er mettende, få i deg mye av det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ts spiste den dagen er jo bare fyllstoff og ikke godt nok.

Tipper hornene var av hvetemel. Jeg vil heller ikke si at den maten for en dag var å overspise. TS ligger langt unna der.

Bytt til grove kornprodukter. Spis jevnlig og også frokost. Sørg for nøtter eller annet i veska dersom du blir veldig sulten. Bedre enn å kjøpe et skolebrød sånn i farta.

Sørg for mer proteiner i hverdagen som f.eks. kylling og egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solmåne

Når du føler lyst etter å spise noe usunt, hva med å heller finne en tyggis med sterk smak du kan tygge på?

Det hjelper iallefall meg, da har jeg noe å tygge på, og det virker ikke så fristende å spise f.eks sjokolade når du tygger på sterk mint-tyggis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...