Gjest gjest Skrevet 6. desember 2011 #1 Skrevet 6. desember 2011 Jeg har skikkelig dårlig hukommelse, og jeg blir bare mer og mer frustrert. Det startet når min far døde da jeg var 15 år (i 2007), men da var det igrunn bare det at jeg ikke kan huske hva jeg har gjort når jeg var liten og har plutselig veldig få minner fra barndommen - føler det bare forsvant. Jeg kan for eksempel ikke huske noenting fra min lillebrors konfirmasjon som var året etter min far døde(altså i mai 2008). Det er faktisk helt seriøst, jeg husker INGENTING av den dagen. Og det er slike type ting jeg ikke husker å ha gjort.. Selvfølgelig gjelder det ikke alt jeg gjør, er bare helt tilfeldige ting jeg ikke husker. Nå når jeg er blitt 20 sliter jeg med korttidshukommelsen.. Det gjorde jeg ikke før, det vet jeg. Før, på barneskolen, kunne jeg lese leksene mine og huske omtrent alt.. En såkalt "klister hjerne". Den siste tiden har det gradvis bare blitt verre og verre føler jeg, kan det ha noen sammenheng med at jeg har drukket alkohol siden jeg ble 17 år? Har selvfølgelig ikke drukket hver dag, men som dere skjønner har det jo vært en fest i ny og ne. Er bare utrolig frustrert, for dette går veldig utover studiene mine, spesielt i forhold til eksamens lesingen. Sliter med å huske lesestoffet...
Gjest Nuppdupp Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 hva er en fest i ny og ned? hvor mange ganger i uka? ja alkohol svekker hukommelsen
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2011 #3 Skrevet 6. desember 2011 hva er en fest i ny og ned? hvor mange ganger i uka? ja alkohol svekker hukommelsen Kanskje litt feil ord formulering ser jeg, jeg mener jo selvfølgelig helt vanlig inntak av alkohol. Nå finnes det vel ingen regel på hva et "vanlig inntak av alkohol" er for noe, men det jeg mener med det da er at det i alle fall ikke er overdrevent En gang eller to i måneden kan jeg vel trygt si..
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Tvilsomt at alkoholen slår noe stort utslag på hukommelsen. Med mindre du grenser opp i mot hobbyalkoholiker. Hvis du mener at hukommelsen din er ett stort problem ville jeg ha tatt kontakt meg lege med en gang og fått det utredet! Det kan være noe mer alvorlig, eller helt enkelt en mental sperre av ett slag.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Tvilsomt at alkoholen slår noe stort utslag på hukommelsen. Med mindre du grenser opp i mot hobbyalkoholiker. Hvis du mener at hukommelsen din er ett stort problem ville jeg ha tatt kontakt meg lege med en gang og fått det utredet! Det kan være noe mer alvorlig, eller helt enkelt en mental sperre av ett slag. Hva vil "utredet" si da? For jeg var nemlig hos legen for noe annet for kanskje ett år siden. Da sa hun helt enkelt at hun kunne ikke gjøre noe så lenge jeg ikke gikk til psykolog fordi hun mente jeg kunne ha posttraumatisk sjokksyndrom - MEN dette kunne hun heller ikke bekrefte før jeg eventuelt fikk diagnosen stilt av en psykolog. Men hun synes at jeg burde legge all annen sykdoms mistanke på hyllen. Personlig mener jeg at jeg har det bra slik det er nå og at jeg ikke behøver å dra til psykolog, så hva må jeg eventuelt gjøre for å få sjekket "hodet" mitt, for jeg mener virkelig at slik hukommelsen min er nå er et stort problemt for meg. Har ikke særlig lyst å bestille legetime på studentbudsjett kun for å høre at det "er nok posttraumatisk sjokksyndrom" og så gå hjem!? Kan jeg tvinge til meg en annen form for legesjekk? Aner ikke hva jeg har rett til å gjøre heller, eller hvilke muligheter det er
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Å få det utredet er det samme som å få det sjekket ut, undersøkt. Finne ut om det er noe galt, hva som er galt, hvorfor det er galt og hva som kan gjøres.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 kanskje du lider av veldig sterkt stresset at det med faren din var for mye for deg.
CoffeeCup Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Ofte er det gratis psykologtjeneste på studiestedet, for studenter. Pleier heller ikke være så lang ventetid. Hvis du virkelig plages med dette, så er det nok lurt å gjøre som legen sier. Mulig du sliter med noe pga dette med faren uten at du er helt klar over det selv og at det vil hjelpe deg å komme til bunns i det. Ellers er jo hukommelse sammensatt og relatert til oppmerksomhet og konsentrasjon. Kan det ha noe med dette å gjøre i ditt tilfelle?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå