Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er så forvirra ang produkter.

Hudtypen min er kombinert, fuktfattig og sensitiv.

Har vært til hudpleier og fikk anbefalt ultracalming cleanser samt toner, og dagkremen active moisture samt barrier repair. Også peeling i samme serien.

Men så begynte jeg å lese da (sikkert litt dumt) og fikk høre mye om blant annet Matis.

Bruker nå en peeling fra matis som skal ligge på huden samt masker der fra.

Helt ok fornøyd. Men så ser jeg jo at dermalogica også har en liknende type peeling.

Er det noen ingredienser i dermalogica i fht matis som ikke burde være på en sensitiv hud?

Må legge til at jeg er allergisk mot en rekke frukter o.l, og ser jo at det er mye frukt"syrer" i dermalogica produktene. Har dette noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sensitiv hud og jeg tåler Dermalogica dårlig. Jeg har ikke prøvd noe særlig fra Matis, men hører det skal være en bra serie for sensitiv hud.

Skrevet

Var det noen spesifikke produkter som du ikke tålte eller hele serien?

Skrevet

Heia,sist jeg var hos hudpleien og hadde full rens hadde Dermalogica kommet med ny serie for sensetiv hud sa ho.For ellers har den vært for strek for meg.Men om den har vært lenge på markede og ho er treg til å få det inn,vet jeg ikke.Den funka mye bedre på meg iallefall.

Skrevet

Dersom du er følsom for lukt, bør du lukte før du tester. Sensitiv-serien fra Matis lukter aftershave, synes jeg, og produktene i Ultracalming-serien fra Dermalogica er tilsatt lavendel. Masken og serumet i Ultracalming-serien er forresten helt supre for sensitiv hud. Barrier Repair er nesten som et siste lag, litt som en primer eller kuldekrem, og du må bruke noe under, for jeg synes ikke den gir noe fukt i seg selv.

Skrevet

Takk for svar : -)

Hvilken maske var det du brukte? Er på jakt etter en rensende maske egentlig.

Har på en måte både fet og sensitiv hud (høres merkelig ut, men) samt fuktfattig.

Trenger å få renset opp uten å "gnukke for mye" slik at den blir enda mer sensitiv.

Skrevet

Jeg har tørr og sensitiv hud uten urenheter, men kan tenke meg at Gentle Cream Exfoliant ikke er så dum på din hudtype. Det er en rensende maske som inneholder fruktsyrer, og som derfor også peeler huden uten å irritere. Du vil kjenne at den prikker litt i huden, men det gjør ikke noe. Huden blir silkemyk etterpå, og ikke uttørket.

For fuktighet bør du nok bruke en annen maske i tillegg, for eksempel Decleors Hydra Floral fuktmaske, Green People VitaMin Mask eller fuktmasken fra Nuxe (som jeg ikke husker navnet på i farten).

Skrevet

Bruker matis jeunesse fuktmaske, den er god.

Det som skremmer meg litt og har fått meg til å bli veldig opphengt i ingredienser er at jeg er allergisk mot en rekke frukter (kryssallergi) og da tenker jeg om kanskje det ikke bør være i noe jeg bruker på huden. Eller blir det helt annerledes i hudprodukter?

Bør jeg bruke toner for å fjerne hudproduktene eller vann? Hørt at vann kan være uttørrende.

Og sist så lurer jeg på rensemaske. HAr hørt mye om md, men er skeptisk til glykolsyre.

Har så lyst på en rensemaske, og hadde vært supert om dermalogica hadde en.

Skrevet

Jeg tror Gentle Cream Exfoliant også inneholder glykolsyre, men i en maske ville jeg ikke vært like skeptisk som i et produkt som skal ligge på huden. En maske er på i kun noen minutter, og skylles deretter av.

Når det gjelder kryssallergier, har jeg ikke peiling, men det er lurt å være føre var, og få prøver/høre med en hudpleier som selger produktene før du kjøper. Jeg vet at folk som reagerer på peanøtter også reagerer på peanøttolje i hudprodukter, i hvertfall.

• Liker 1
Skrevet

Da får jeg lete videre etter en rensemaske : -)

Skal høre med hudpleier. Takk for svar.

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg har omtrent samme hud som deg, og jeg er glad i begge deler, i tillegg til md formulations! Prøv deres Face and Body Scrub, den er fantastisk.

I stedet for Active Moist bruker jeg Skin Smoothing Creme, i hovedsak som nattkrem da.

Rensemaske, jeg ville kanskje heller kalt den "få bort sorte prikker og urenheter maske" (:)) bruker jeg md formulations Vit-A-Plus Clearing Complex Masque. Ser nesten forskjell etter hver bruk. Bruker først skrubben, så denne, så Decleors fuktmaske (selv om jeg egentlig ikke tåler den, men det går en gang i uka).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...