Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av den tråden med ekstrahjelp under her. jeg lurer på om det går an for en ekstrahjelp som har faste vakter og plutselig miste disse? og da ende opp som ringe vikar eller noe? For da burte det stå i kontrakten at en bestemt dato så er du ferdig her ? Akkurat fått meg ny jobb vedisden av studiene og er tydligvis ikke så vitende om dette som jeg burte ha vært. :murvegg:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er ekstrahjelp kan de ta fra deg vaktene opptil to uker før, men er det mindre enn to uker til vakta di skal du ha kompensasjon. En ekstrahjelp skal generelt sett ikke ha faste vakter, da skal du ha kontrakt som deltidsansatt. Mange private bedrifter som driver rovdrift på ekstrahjelper sånn som dette.. ubegripelig latterlig uprofesjonelt.

Mtp at nedgradering til ringehjelp så burde dette stå i kontrakten din. Har du kontrakt ut april så kan de gjøre hva de vil med deg etterpå, men ikke før.

Skrevet

Kanskje det er deltidsansatt jeg er ? For jeg vet at jeg får faste vakter jeg skal jobbe. Hver mandag og onsdag ved siden av studiene. Men har ikke underskrevet kontrakt enda, dette skal gjøres til torsdag. Men da er altså ikke mulig at man er fast ansatt på deltid men mister de faste vaktene sine ? Så fort jeg finner ut hvem forbund arbeidsplassen har skal jeg lese og undersøke mer der :kaffekopp:

Skrevet

Kanskje det er deltidsansatt jeg er ? For jeg vet at jeg får faste vakter jeg skal jobbe. Hver mandag og onsdag ved siden av studiene. Men har ikke underskrevet kontrakt enda, dette skal gjøres til torsdag. Men da er altså ikke mulig at man er fast ansatt på deltid men mister de faste vaktene sine ? Så fort jeg finner ut hvem forbund arbeidsplassen har skal jeg lese og undersøke mer der :kaffekopp:

Har du faste vakter skal det stå at du er deltidsansatt i kontrakten, og da er du fast ansatt. Da kan de ikke bare ta disse fra deg uten videre. :) Om det står ekstrahjelp eller lignende i kontrakten samtidig som du har faste vakter etter timeliste er altså dette en ulovlig kontrakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...