AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Jeg kjøpte en vare fra en amerikansk side, som viste seg til å være fake. Og det fant jeg ut rett etter at jeg hadde klikket bestilt. Jeg leste alt om info om selve siden, om hvordan kansellering foregikk og hvordan en returnerte varen. På siden stod det ingen andresse, kun en email. De skrev, om jeg ville kansellere en bestilling eller returnere måtte jeg sende mail til dem snarest mulig. Og det gjorde jeg rett etter bestillingen. Nå har det gått 3 uker, jeg har fått varen tilsendt hjem. Men fortsatt ingen svar fra dem. Jeg prøvde å spørre noen, og de sa jeg kunne prøve å ringe banken min for å spørre om de kunne stoppe kjøpet. Men de sa at så lenge jeg hadde klikket godtatt, så var alt gjort og det var ingenting banken kunne gjøre. Jeg sitter her med en vare jeg ikke vil ha, og pengene vil jeg gjerne ha tilbake. Ikke får jeg svar fra selve siden jeg bestilte fra. Og ikke noe hjelp fra banken får jeg heller. Jeg spurte noen igjen, og de sa jeg bare måtte snakke med banken. Er det noen der ute som vet om det faktisk er mulig å stoppe ett kjøpt som er blitt gjort på nettet? Der er snakk om litt over 2 tusen norske kroner. Hadde det vært lite så hadde jeg fint kastet varen og bare ikke tenkt på det. Men dette er en del penger. Så jeg vil gjerne ha pengene tilbake. Hva skal gjeg gjøre?
ninuska_ Skrevet 6. desember 2011 #2 Skrevet 6. desember 2011 (endret) Du kan reklamere på transaksjonen i banken din. Du må fylle ut et skjema, og det tar litt tid før alt går gjennom. Du må ha bevis på at du kansellerte bestillingen og at du har prøvd å ordne opp i det. Det skader ikke å prøve hvertfall Endret 6. desember 2011 av ninuska_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå