stella K Skrevet 8. desember 2011 #21 Skrevet 8. desember 2011 Her i heimen har vi samme problemet med vår lille på 5 mnd.... Ikke så mye soving på ho mor. Jeg samsover med lille, mens pappaen sover på gjesterommet. Det er helt umulig for meg å sove med dem begge i senga... Hun våkner ofte på natta og vil ha pupp. Noen få ganger greier hun å sovne av seg selv igjen, men kommer litt ann på. De siste nettene har hun vært våken i en lengre periode, snakket litt med hendene, krafset på dyna, og til slutt sovnet av seg selv etter litt sutring.. Med så er det de andre gangene hvor bare puppen duger, ellers blir det grining og baluba! Kanskje på tide å slippe pappaen inn på arenaen, men liker ikke tanken på at ho skal gråte og "rope" etter pupp, for det er nesten bare den som fungerer som innsovning. Ho tar ikke smokk, hverken dag eller natt... Hvis hun er overtrøtt er det enda vanskeligere. Hun sovner som regel med puppen i munnen om kvelden, men selv det har også vært vanskelig den siste tiden. Kanskje et tegn på at jeg må manne meg opp litt og la knøttet få sovne i egen seng? Gruble, spekulere, analysere... "Godt" å lese at flere sliter med det samme, skulle ønske det fantest et fasitsvar på dette mad baby og søvn!! Var lite søvn i natt, så nå har ho sovet over 3,5 time ute i vogna si!!! Snur litt rundt på døgnet. Likegodt det... Ikke så godt å få til rutiner heller da. Lykke til! Blir spennende å lese om dere lykkes! har du begynt med grøt? når de har to grøtmåltider for dagen, så kan du kutte nattmåltidet ikke lenge igjen hvis du begynner å gi når hun er 6mnd )
SukkerTussa Skrevet 8. desember 2011 #22 Skrevet 8. desember 2011 Har ikke begynt med grøt ennå, men håper det bedrer seg når vi kommer dit. For mange gjør det jo det, heldigvis. Takk for oppmuntrende ord.
LineGourmet Skrevet 9. desember 2011 #23 Skrevet 9. desember 2011 Skal prøve å amme oftere. Er ikke sikker på hvor ofte deter nå, men sjelden så mye som fire timer mellom. Inbiller med at det er mer anmenhver time, men er kanskje sjeldnere. Får notere litt kanskje... Vi samsov heller ikke i starten, men etter noen uker med maks to timer sammenhengende søvn sovnet jeg fra ammingen og gjorde kanskje alt værre :gjeiper: Håper det løser seg for deg fortere, men gi meg gjerne tilbakemelding på grøt og hvordan nattesøvnen utvikler seg for dere. Hilsen helpsykotisk :gjeiper: :gjeiper: Lillemann fikk smake grøt i går (fra Hipp, 1/3 dels glass), jeg ga den litt sent (kl 17). Og han hadde ikke bæsjet på dagen. (Stort sett bæsjer han daglig, og når han ikke gjør det så blir det litt uro og pressing og promping :fise: ) Det gikk litt bedre i natt, sovnet sent da 2315 og våknet 0130 og rundt 3, men sov da til 0630 - ny amming og opp 0830. Så litt bedre Jeg har lest litt bakover i dagboken min, og jeg lurer på om det er magen som ikke er helt vant med den nye maten Det har egentlig vært veldig varierende netter helt siden starten for 14 dager siden. Problemet er at jeg kan ikke se helt hvilke moser som er bra/ok, og hvilke som skaper problemer. Eneste som virker bankers for fin mage er aprikosmos og sviske/eplemos Forutsatt at han har bæsjet på dagen Jada, så gutten min våkner av at han har luft i magen og må prompe. Og har antagelig vendt seg til at mere melk (pupp) virker smertelindrende.... Jeg må gi maten på dagtid, og ikke for sent
Møffi Skrevet 10. desember 2011 #24 Skrevet 10. desember 2011 (endret) Hva med og lage egen mos, line? Her gir jeg most eple, most pære eller sviskedrikk... Da er det veldig enkelt og luke ut hvis det er noe han reagerer på i hvert fall ellers så må jeg bare igjen nevne det at etter at vi la han på eget rom har jeg ammet 1-2 ganger om natten, og med natten mener jeg fra syv til syv, for det er det som er natten for han... Ikke for og skryte eller gni det inn for de andre altså, men vi hadde 5-6 ammingen frem til forrige uke, og er bare sååååå lykkelig over at vi har funnet en løsning som funker for oss Forresten: TS! Når du skrev at avhookingen ikke funket, husker du på og presse haken til baby opp samtidig, så du stoppet sugebevegelsene??? Endret 10. desember 2011 av Møffi
LineGourmet Skrevet 10. desember 2011 #25 Skrevet 10. desember 2011 Hva med og lage egen mos, line? Her gir jeg most eple, most pære eller sviskedrikk... Da er det veldig enkelt og luke ut hvis det er noe han reagerer på i hvert fall Lager maten hans selv jeg, kun sviske/eplemosen fra Hipp jeg har kjøpt. Og grøten jeg prøvde her om dagen da Forøvrig så fikk han så og si ikke noe mat i går, kun morsmelk og i natt sov han 4 timers strekk som før Hmm... Jeg lurer på å bare slutte med maten en uke for å se... Skulle gjerne ha lagt han på eget rom Møffi, om vi hadde hatt et :gjeiper:
Kriztin Skrevet 10. desember 2011 #26 Skrevet 10. desember 2011 Hei igjen. Har tenkt å prøve den metoden med å dytte ut puppen før han sovner. Men er så lykkelig når han sovner på dagen at jeg har ikke hatt hjerte til det ennå... Vi hadde vognbaggen i sprinkelsenga de første mnd. Var veldig vellykka. Jeg ville prøvd det og ikke bekymret meg for hvor og hvordan de sover. Vi fikk senere en liten vugge hvor han føler seg mye tryggere enn i sprinkelseng. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2013 #27 Skrevet 13. desember 2013 Her er ståa hos en trøtt mamma: http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/sleep34.gif * Baby 4,5 mnd * Våkner hver time +/- på natta * Dette hjelper ikke: Smokk, kos, ligge intil, stryking på rygg/kinn/hode, synging, si hysj-hysj. Etter et par minutter med disse forsøkene er gråtingen gått over til hyling. * Får baby pupp er alt ok (for baby) Mao hun er avhengig av puppen for å få sove og våkner når ikke puppen er det slik den var da hun sovnet. Jeg prøver å hooke henne av før hun sovner, men er det noe annet jeg kan gjøre i tillegg for å få henne til å bli kvitt denne uvanen? Det er veldig slitsomt å bli vekket hver time. Vi samsover, ellers hadde jeg vært helt knekt, men den hyppige oppvåkningen tar snart knekken på meg alikevel. Vet det er andre som har hatt babyer som kun har villet sove ved puppen. Hvordan har dere kommet dere videre? Kan det forresten være en ide å prøve å gi baby flaske med vann i stedet for pupp? Har aldri prøvd å gi flaske så vet ikke om det godtas (og sikkert ikke som erstatning for pupp med litt melk...) PS: kan legge til at baby sover i vognen på dagtid uten pupp først og gjerne med smokk da, men på natta er smokken djevelen selv og kun pupp duger. Skrikekur har jeg virkelig lyst til å unngå, men holder ikke ut dette i mange måneder til tror jeg http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/127fs4585254.gif Hei!! Jeg ser at denne tråden er noen år gammel, men jeg ser at du hadde nøyaktig samme problem som jeg har nå. Vil du dele med meg hvordan det gikk den gangen? Når og hvordan fikk du baby til sovne til slutt og til å sove natta gjennom? Setter ufattelig stor pris på et eventuelt svar:)Anonymous poster hash: fe4df...3fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå