AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har en svært sensitiv hud. Kombinasjonshud dvs (fet t-sone og fuktfattig). Særlig sensitivt og litt rødt er det på kinnene ved nesa. Der er det i tillegg mye talg i porene. Dette har jeg prøvd å ta vekk med toner på pad, med det resultat at det går vekk, men blir veldig sårt etterpå. Kommer tilbake igjen etter to dager så har skjønt at dette ikke akkurat er det lureste. Kan en rensemaske være noe for meg og kanskje evt dampe huden først? Eller vil kanskje damping/steame huden bli for tøft for en sensitiv hud? Har tenkt litt på om kanskje dermalogica har en rensemaske. Lurer og på om det er ok å blande merker som for eksempel dermalogica og matis. Bruker maske og peeling fra matis, mens resten er dermalogica. Leter og etter en krem tilpasset sensitiv hud i dermalogica serien. Det siste jeg lurer på er solfaktor. Er det noen som kan anbefale en krem med spf i seg? Hadde vært topp om det hadde vært en i dermalogica serien. Og evt hva bruker jeg som nattkrem?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Må legge til at jeg har hørt barrier repair skal være en krem, men vet ikke helt om dette stemmer?
Miah Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Vet ikke så veldig mye om det meste du spør om, men slik jeg ser det regnes Dermalogica som et helt OK merke. Ikke på linje med Matis, Decleor og MD (osv.), men et helt greit merke. Hadde nok fungert bedre å bruke et annet, men er helt ok. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Men er det noen spesiell grunn til det? Tenker pga ingredienser o.l. Bruker litt fra matis, peeling og masker, mens "basis" produktene er dermalogica.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå