Gjest linsina Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 (endret) Jeg skal flytte til Oslo med min kjære yorkshire terrier i slutten av Juli/starten av August (2012). Lurer på om noen har erfaringer med hund og skaffe seg leilighet? Tar imot tips og erfaringer, og vet du om noen som leier ut, HYL ut Har noen krav: - Leilighet eller ok hybel (skal bo alene, ikke med andre mennesker) - Lys og fin - Helst et soverom, sovealkove, hems eller stor stue hvor jeg kan lage skillevegg mellom seng og stue. - Lov med liten hund (han er stille og rolig, bjeffer kun når andre mennesker går forbi å han ser dem, men gir seg raskt.) - MAX.7000 kr i mnd. Håper dere kan hjelpe meg litt Endret 5. desember 2011 av linsina
Gjest linsina Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Lurer på om den kanskje ligger i feil tema? Jaja, da får noen flytte den iallefall:)
skandale Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Du skal ha rimelig flaks for å få leilighet til én person+hund til den prisen i juli/august. 1
Gjest linsina Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Du skal ha rimelig flaks for å få leilighet til én person+hund til den prisen i juli/august. Kan godt være flaksen er med meg da Lurte på erfaringer eller om noen visste om noen som leide ut jeg.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Det er veldig veldig vanskelig å leie i Oslo med hund. Jeg og samboer prøvde å finne noe i over 10 måneder, med liten svært lydig hund (konkurerer i lydighet). Vi hadde satt oss max 12000 per mnd, og fant nesten ingen som godtok dyr. De få leilighetene vi så på som sa det var ok valgte noen andre enn oss. Vi flyttet by til slutt da det var uaktuelt å omplassere hunden. Jeg ville sette utenfor oslo om jeg var deg, og vurdert å ta toget til jobb/skole.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Jeg ville sett utenfor bykjernen ihvertfall og sett på type sokkelleiligheter. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 legg ut en annonse på finn.no. koseter litt penger, men det er verdt det. jeg fikk flere å velge mellom.
Dragonfly84 Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Sjekk steder som er litt mer i utkanten, som Mortensrud, Stovner, Furuset.... Ellers er 7000 ganske håpløst, tror jeg... 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 legg ut en annonse på finn.no. koseter litt penger, men det er verdt det. jeg fikk flere å velge mellom. Samme her, jeg la ut annonse selv og skrev hva jeg så etter og at jeg har 2 katter. Fikk flere svar. Det er ganske mange som ikke legger ut annonse, men som heller leter blant de som skriver i "Bolig ønskes" for å unngå 150 telefoner. Da vet de også akkurat hva du ser etter, og du slipper problemer. Anbefaler deg å legge ut annonse allerede nå, så har du god tid. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Hahaha- lykke til!! Ville ikke satset på Oslo sentralt var jeg deg! Kravstor er du ikke men likevel liksom! It wont happen!
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #11 Skrevet 7. desember 2011 Hahaha- lykke til!! Ville ikke satset på Oslo sentralt var jeg deg! Kravstor er du ikke men likevel liksom! It wont happen! Er det så urimelig det hun ønsker da? Hun nevner hems eller alkove, da vil de jo godta en ettroms også, og det er ikke umulig å finne i Oslo.
Gjest Nuppdupp Skrevet 7. desember 2011 #12 Skrevet 7. desember 2011 råder deg til å søke flytte lenge før. i juli/august er det nærmest umulig å få seg noe sted å bo. det er fordi alle studentene skal ha et sted.. og med hund kommer du nederst i bunken
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #13 Skrevet 7. desember 2011 Det spørs litt hvor i oslo, hvor sentralt du ønsker å bo. Jeg leier en 1-roms på Sagene, uten hems/sovealkove/stor stue, den er ikke mer en 32 kvm, den er dog lys og fin, det er flere i blokka som har hund så det er helt klart mulig, men den koster over 7000,- + strøm for nye leietakere nå. Du kan sikkert få tak i sokkelleilighet litt lenger utenfor, altså ikke lenger gangavstand til sentrum, privat. Det er nok mange som er forsiktig med hund, da mange har dårlige erfaringer med slitasje og annet fra tidligere, men legg inn annonse som de andre her har sagt, så finner du ut mer om mulighetene dine.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #14 Skrevet 7. desember 2011 Jeg tror som flere andre at dette blir vanskelig. Leier selv ut en 55 kvadratmeter stor leilighet i et attraktivt strøk i Oslo. Normalt god standard og en liten balkong. Denne tar jeg 13 000 i måneden for, inkludert fyring og varmt vann. Jeg ville ikke ha godtatt hund.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #15 Skrevet 7. desember 2011 Jeg hadde ingen problemer med å skaffe leilighet i oslo med katten min. Men måtte et godt stykke unna bykjernen da.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #16 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har ofte lurt på dette selv, om det er lov å ha hund og katt. Og selv om f.eks der jeg bodde før ikke var tillatt med hund, så er det jo kommet nye regler som sier at ingen kan nekte noen å ha husdyr, så lenge de ikke er til sjenanse for andre. Og er det noen som føler at de er til sjenanse, så må de dokumentere hva det er osv. Husker denne saken i media for en tid tilbake, noen som hadde en am.staff, og mange naboer klagde, da de var redde. Men hundeeier vant i retten og fikk fortsette å bo der, med hunden sin.
Rosalie Skrevet 7. desember 2011 #17 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har ofte lurt på dette selv, om det er lov å ha hund og katt. Og selv om f.eks der jeg bodde før ikke var tillatt med hund, så er det jo kommet nye regler som sier at ingen kan nekte noen å ha husdyr, så lenge de ikke er til sjenanse for andre. Og er det noen som føler at de er til sjenanse, så må de dokumentere hva det er osv. Husker denne saken i media for en tid tilbake, noen som hadde en am.staff, og mange naboer klagde, da de var redde. Men hundeeier vant i retten og fikk fortsette å bo der, med hunden sin. Nei, man må bevise at fordelen med å ha dyr for leietaker er større enn ulempe for utleier/naboer som man deler fellesareal med. Og da holder det i massevis at et dyr er skremmende. Bor utleier i samme hus, så kan det at utleier selv en dag ønsker å skaffe seg dyr være grunn god nok. Med mindre hunden er tjenestehund, så klart.
Chelmon Skrevet 10. desember 2011 #19 Skrevet 10. desember 2011 Bor utleier i samme hus, så kan det at utleier selv en dag ønsker å skaffe seg dyr være grunn god nok. Med mindre hunden er tjenestehund, så klart. Dette stemmer vel ikke i det hele tatt. Å ha dyr selv er ikke noen grunn til at den som leier ikke kan ha dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå