Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på julebord på fredag. Er hjemme ca 2 og må dra ca 4. Jeg skal da sminke meg, dusje og eventuelt farge håret. Hvor lenge må "Hjemme farge" sitte i håret for at fargen skal sitte? Jeg har sånn någenlunde mørkt hår nå, og vil bare få det litt mørkere. Noen som har noen ide? Tips eller råd?

Jeg kan eventuelt bestille meg en frisørtime til uken etter julebordet, men vil gjerne "freshe" meg opp litt til julebordet.

Jeg har desverre ingen tid til å få gjort dette iløpet av uken i det hele tatt da jeg jobber doble skift på jobb og skal reise bort en liten tur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skal vel ikke sitte mer enn ca 30-40 min.

men da burde du være forsiktig så du ikke griser, da slike flekker er vanskelig å få bort. tenker på rundt om på kroppen, nakken og ansiktet.

Skrevet

Må du har permanent for å dekke grå hår eller funker en toner; evt glansvask? de skal vel ikke sitte like lenge i.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart det på den tidsfristen iallefall. Husk at du også bruker tid på å faktisk farge det, særlig hvis du har litt lengde på håret.

Skrevet

jeg kan bruke toner også, egentlig hva som helst. Nei skal ikke dekke over noe, bare gi en litt mørkere nyanse. Kanskje det ikke går alikevel, så havner jeg på juleborder med halvfarget hår og tørka farge i hele panna og nakken.. Haha :sjenert:

Skrevet

Du kan gå for en toner gruppe 1 i stedet for permanent farge, tonerne skal som regel sitte i litt kortere, 20 minutter elns, og det går fortere å sette i fargen også, da du ofte kan bruke "sjamponerings"-metoden i stedet for å stå og herje med applikatorflaska for å unngå søl. Disse tonerfargene er som regel sterke og fine frem til du vasker håret tre-fire ganger, da blir de litt falmet, så det holder til å får farget ordentlig over igjen.

Skrevet

Du kan gå for en toner gruppe 1 i stedet for permanent farge, tonerne skal som regel sitte i litt kortere, 20 minutter elns, og det går fortere å sette i fargen også, da du ofte kan bruke "sjamponerings"-metoden i stedet for å stå og herje med applikatorflaska for å unngå søl. Disse tonerfargene er som regel sterke og fine frem til du vasker håret tre-fire ganger, da blir de litt falmet, så det holder til å får farget ordentlig over igjen.

¨

Hvordan kan jeg få tak i det? Er det noe de kun selger hos frisøsalonger eller ?

Skrevet

¨

Hvordan kan jeg få tak i det? Er det noe de kun selger hos frisøsalonger eller ?

vita

Skrevet

Setter toner seg like godt fast i huden som "vanlig" hårfarge? litt krise om jeg står fem minutter før jeg skal ut døren med hårfage i hele nakken og pannen :skratte:

Skrevet

Nei, det er nettopp litt av greia med toner. Det er ikke en permanent farge så den setter seg ikke i huden på samme måte som type 3. Bruk også vinylhansker i stedet for de fæle plasthanskene som alltid følger med i hårfargepakker. Hansker som sitter ordentlig på hendene = bedre resultat og mindre gris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...