Gå til innhold

Julegavetips til mor (rundt 40 år gammel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er det jul, og å kjøpe gave til foreldre som har ALT er vanskelig.

Dette skal være en gave fra meg eller min far, da han også er ganske så hjelpeløs.

Prisklasse er ikke så viktig, men dette er liksom en av de litt fine gavene da.

- Hun har masse smykker, og liker helst å plukke de ut selv.

- Gavekort var visst ikke godkjent, da hun ville ha en overraskelse.

- Parfymer har hun nok av, men kanskje Chanel no.5, noen erfaringer med den folkens?

- Bøker velger hun ut selv.

- Klær er hun best på.

Ja... Noen ideer? Hva hadde dere satt pris på å få? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Er hun glad i teater og/eller opera ?

I så tilfelle kan jo billetter + eventuelt hotellovernatting for henne og din far være noe ?

Tok med hotellovernatting siden jeg ikke tar for gitt at dere bor nært Oslo :)

En skikkelig "luksuspakke" med sminke fra f.eks. Chanel ?

Dagkrem, nattkrem, øyekrem/-serum, øyeskygge, mascara, eyeliner, leppestift, lippliner og neglelakk + fjerner ?

- det blir noen tusen altså.... og kanskje godt over estimert budsjett....

En lekker morgenkåpe i tykk, "fet" silke ?

Chanel no. 5 er jo selvsagt en ide, men da kan det være lurt å sjekke Chanel nr. 19 også. Kommer litt ann på hvilken hud hun har... og hvilke dufter hun kler :)

En Cartier-duft kan muligens være noe ? :)

Skrevet

Er en selv en mor i 40-åra!;)

Jeg hadde blitt kjempeglad for en weekend-tur til en storby med mannen min eller kanskje venninner!! :Nikke:

De beste gavene jeg får - har "alt" og det jeg ikke har må jeg velge ut selv ellers blir det ofte feil...;)

Skrevet

Jeg er også mor på førti neste år, og hadde også blitt glad for en tur e.l.

Eller en spa weekend på Farris bad!

Skjerf fra Louis Vuitton,

Hudpleie kremer er ingen ide da man selv vet hva man trenger der.

Ett diamantsmykke er også alltid vellkomment:-)

Skrevet

En mor på 40 ønsker litt luksus til seg selv, ikke husholdningsartikkler.....da hadde jeg blitt sur.

Skrevet

En mor på 40 ønsker litt luksus til seg selv, ikke husholdningsartikkler.....da hadde jeg blitt sur.

Var denne til meg? Jeg tror jeg kjenner moren min LITT bedre enn deg.. Hva vet vel du om hva slags gaver moren min blir glad for? :rulle:

Alle ønsker seg kanskje ikke det samme som deg, vet du :klaske:

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hudpleie kremer er ingen ide da man selv vet hva man trenger der.

Det var nå bare en ide da :fnise:

De fleste givere er jo kapable til å sjekke på badet og notere både merke og type.

Jeg hadde jublet høyt over en pakke med "påfyll" av diverse av mine kremer siden de under ingen omstendigheter er i nærheten av å kunne defineres som "gratis" :fnise:

Et skjerf er jeg enig i at kan være et fint forslag, og utvalget har bedret seg betraktelig de siste årene her hjemme i Norge :)

Skjerf fra flere bra hus begynner å bli tilgjengelig :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg er en mamma i 40-årene, og kan si litt om hva jeg liker å få. Bøker, dvd`er, cd`er, konsert-eller kinobilletter, parfyme, smykker, skjerf, gavekort på hud-eller fotpleie eller ting til huset som jeg trenger.

Skrevet (endret)

Anbefaler denne nettsiden her på det varmeste: http://www.mammasmykke.com/

Ta en titt på kategorien "birthstone". :)

(Ups, leste først nå at hun har mange smykker, beklager, men dette er fortsatt et godt tips spør du meg!)

Endret av Fyrstikk
Skrevet

Dere som foreslår weekendturer, er ikke det litt dyre gaver å ønske seg fra barnet deres? Om dere er i 40årene er vel barnet gjerne maks tidlig i 20årene, og de fleste i den alderen og yngre har jo ikke så god råd...

Min mor er i 50årene og også komplett umulig å finne julegave til. Tror jeg ender opp på et bladabonnement til henne, for det vet jeg iallfall at blir benyttet. Kombinerer det med en DVD av en norsk serie som hun ønsket seg for lenge siden, men har glemt at hun snakket om, så hun kommer til å bli glad når jeg husket på det. ;) Også muligens noe "fjas" eller forbruksartikler. Får se hvordan budsjettet ligger an... :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Dere som foreslår weekendturer, er ikke det litt dyre gaver å ønske seg fra barnet deres? Om dere er i 40årene er vel barnet gjerne maks tidlig i 20årene, og de fleste i den alderen og yngre har jo ikke så god råd...

TS skriver: "Gave fra meg og/eller fra min far"

:)

Ingen gode tips å komme med, dessverre..

Skrevet

Er i den alderen selv.

Jeg hadde blitt glad for noe som ikke het kjøkkenmaskin eller gardiner. Noe luksus til meg selv. Noe jeg kanskje ikke tok meg råd til i hverdagen.

Hudpleie

Spa

Aromaterapi/massasje

Storbyferie med mannen

Konsert eller teaterbilletter. Dersom råd til det gjerne med middag.

En helg på høyfjellshotell og/eller hytte i forbindelse med hotellet. En helg på en gård/gjestehus som både har overnatting og kortreist mat.

Gjest mamma  40+
Skrevet

Jeg er mamma på over 40 og ønsker meg dette til jul:

- badekåpe fra Ikea

- skifeller til fjellskia

Fra ungene (som er fra 14 og nedover) ønsker jeg meg ting de har laget selv eller ting som ikke er så dyrt. En gang fikk jeg feks en fin kopp fra den ene datteren min og den ble jeg veldig glad for. Bruker den hver dag på jobb og tenker på henne.

Klær, interiør, kunst osv er jeg forferdelig kresen på så om mannen min ikke har fått spesifikke ønsker tar han store sjanser. Men det hender han gjør det og det har gått bra noen ganger.

Selfølgelig ønsker jeg meg weekendturer og luksus, men med et trangt familiebudsjett blir ikke disse ønskene satt opp på lista.

• 1 år senere...
Skrevet

jeg leter også etter en gave :laugh: jeg snublet over spørsmålet da jeg søkte på julegavetips til mamma på google :laugh: hvis du fortsatt bor hjemme er mitt tips å gi moren din noen små og fine pynte gjenstander og noen små klippekort med husarbeid som du har laget selv.

frokost på senga er et godt tips

håper du liker forslaget :biggrin:

Gjest Stronger
Skrevet

Wizzair.com, der finner man billetter til Gdansk, Vilnius, Katowice osv for under 400 kr. per person tur-retur, så en helgetur for 2 pers trenger ikke koste mer enn 2.000 kr (fly tur-retur + dobbeltrom på hotel 3 netter)! :) Snakk med far, så vet han kanskje når det passer best mtp jobb osv, så kan det bli en jentetur eller foreldretur på nyåret!

Selv har jeg kjøpt en tøff clutch/lommebok i sort skinn til min mor + noen hårprodukter fra blush.no :) På blush.no finner du sminke, hudpleie, hårprodukter, velværeprodukter osv. og bruker du koden BLUSHKK2012 så får du 250 kr å handle for helt gratis! :)

Skrevet

Da syns jeg faktisk du er litt bortskjemt!

Jeg tar i mot de gavene jeg får, jeg velger å tro at de er kjøpt med omtanke og fordi giveren mente det var noe som passet til meg. Selv om det kanskje var en gryte!

:heks:

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Gjest Irritert dame
Skrevet

Ro ned egga et lite hakk nå! Makan til oppførsel av eldre kvinner! Jeg er også en mor på 40 år og uansett hva mine praktfulle barn gir meg blir jeg superglad! Det er tanken som teller og selv om man kanskje ikke liker det man får er det familien som er viktigst.

Skjerp dere suppehuer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...