stassy Skrevet 16. desember 2003 #1 Del Skrevet 16. desember 2003 Hei, Vi trodde vi hadde skaffet oss leieboer vi.. Kontrakten ble skrevet under i forrige uke, og nå har personen ombestemt seg av uviss grunn. Kontrakten har en oppsigelsestid på 3 mnd, skylder h*n oss den leien da, eller må vi bare la det gå? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. desember 2003 #2 Del Skrevet 16. desember 2003 Dere kan jo være snill og la han gå, siden han ikke var innflyttet? I utgangspunktet må han betale for oppsigelsestiden. Siden kontrakten er underskrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 16. desember 2003 #3 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg ville ikke laget noe styr om dette, dersom det ikke er kjempevanskelig å få leid ut til noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 16. desember 2003 #4 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg ville tatt betalt for den tiden dere ikke får leid ut. Får dere leid ut med en gang er det ikke noen problemer, men ellers ville jeg krevd husleie, for ellers taper jo dere penger. Kan være en lærepenge til en annen gang m personen må betale hos dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 16. desember 2003 #5 Del Skrevet 16. desember 2003 Får dere leid den ut til noen andre, så la det gå, men dersom dere blir stående uten leiepenger, når dere har en kontrakt med en leietager, så ville jeg snakket med vedkommende og sagt at dere ønsker at vedkommende betaler inntil dere klarer å skaffe en ny. Dette ville jeg som leietager syntes var helt logisk!! Skriver man under på kontrakt, så har man faktisk bundet seg til noe, man får stå ved det. Dersom dere ikke har masse penger og kun leier ut for å ha folk i leiligheten kanskje? Tror faktisk jeg allikevel ville tatt en prat med denne leietageren eg!! Men jeg er ganske sær på slikt og da, prinsipper er viktig hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. desember 2003 #6 Del Skrevet 16. desember 2003 Dere kan kreve leie for 3 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stassy Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 16. desember 2003 Vi ble satt i en vanvittig vanskelig situasjon, så om vi har rett til det, så er det ingen vei utenom. Ikke at jeg er særlig glad for dette!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. desember 2003 #8 Del Skrevet 16. desember 2003 Vi ble satt i en vanvittig vanskelig situasjon' date=' så om vi har rett til det, så er det ingen vei utenom. Ikke at jeg er særlig glad for dette!![/quote'] Og nettopp derfor er det vanlig med 3 mnd oppsigelse. han har skrevet under, ergo må ha betale leie for 3 mnd etter at han sier opp 8hvilket han nå har gjort). Med mindre dere har en egen klausul i avtalen som omhandler ombestemming før innflytting. Hvis han nekter tror jeg dere kan gå til namsmannen for å kreve det innbetalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2003 #9 Del Skrevet 16. desember 2003 Klart du skal kreve pengene dine, voksne mennesker må lære seg at kontrakter er bindende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stassy Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 16. desember 2003 Ser ut til at jeg tok sorgene på forskudd.. (Men det er kanskje ikke rart?!) Personen har som hensikt å betale, så da ordner det seg nok! Hjertelig takk for svar, det er godt å vite sine rettigheter! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå