Nathalie89 Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Jeg skal skaffe meg en mini pc, tenker rundt 10-12 i størrelse og ville gjerne hatt den i lilla. Skal brukes mest til surfing, skriving, legge inn bilder og se filmer på, siden jeg skal ha den med på turer. Den jeg har nå syns jeg er for stor og tung å drasse med seg overalt Har dere noen å anbefale?
Maria.91 Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Anbefaler egentlig ikke mini-pc i det heletatt, hvis du skal se filmer betyr det at du må laste ned siden de fleste mini-pc'er ikke har cd/dvd-stasjon, og prosessorene er små og dårlige så ting går fort treigt og hakkete, særlig hvis du lager/laster ned mye greier (dokumenter/filmer etc)... Nei, gå heller opp til en 13", da kan du skaffe deg noe skikkelig som heller ikke er altfor tungt, og sannsynligvis vil ha MYE lenger levetid enn en minipc. 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Nå må jeg innrømme at jeg har lastet ned filmer og serier på min, men den er nå snart 3 år gammel, med mye tung bruking, og funker som en drøm fortsatt. Mini pc'er i dag er i grunn vanlige pc'er som er mindre! Min er en Packard Bell dot, og den er som sagt i like god stand nå som da jeg kjøpte den, selv etter mye film- og serienedlastinger, enkel spilling og mye brukt i studiesammenheng. Den har også overlevd nesten et år på backpackingtur, der mye tid gikk med til bildeopplasting til blogg.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 Jeg ville heller satstet på en lett 13". Har en mini-pc selv, grei å ha med på tur men det er det. Selv om tastaturet på min er relativt stort for å være en mini-pc begrenser det seg hvor mye jeg gidder å skrive på den siden skjermen er så liten. Det samme gjelder surfing på nettet. Brukes mest til å spotify på turer (med ekstern høytaler) og filmer på togturer. Batteritiden er god da, 9 timer når jeg kjøpte den og nesten 8 timer nå et par år etterpå. Men skulle jeg valgt igjen ville jeg valgt en 13" for å fått mer ut av den.
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. desember 2011 #5 Skrevet 6. desember 2011 Her er det virkelig delte meninger, for jeg har skrevet alle oppgaver på universitetet på min minipc siden jeg fikk den Jeg har heller ikke noe problem med å surfe på den, eller se på film. Men for meg hadde det vært uaktuelt å kjøpt noe større da, for jeg hadde rett og slett ikke giddi å dra med meg en større på backpackertur
Gjest Heloise Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Anbefaler egentlig ikke mini-pc i det heletatt, hvis du skal se filmer betyr det at du må laste ned siden de fleste mini-pc'er ikke har cd/dvd-stasjon Usb-sticks og eksterne harddiscer Men miniPC'er er ikke så veldig flotte egentlig. Min mor gikk til anskaffelse av en jeg fikk bruke en stund, og det er egentlig like greit å ha en litt stor smartphone istedet.....
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 Nå virker jeg sikkert helt fanatisk, men jeg ville ikke ha sammenlignet min minipc med en smartphone for alt i verden. kanskje med et nettbrett med eksternt tastatur, men that's it
Gjest Heloise Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Nå virker jeg sikkert helt fanatisk, men jeg ville ikke ha sammenlignet min minipc med en smartphone for alt i verden. kanskje med et nettbrett med eksternt tastatur, men that's it Neida, det er jeg som overdriver litt
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 Her er det virkelig delte meninger, for jeg har skrevet alle oppgaver på universitetet på min minipc siden jeg fikk den Jeg har heller ikke noe problem med å surfe på den, eller se på film. Men for meg hadde det vært uaktuelt å kjøpt noe større da, for jeg hadde rett og slett ikke giddi å dra med meg en større på backpackertur Gikk greit for meg å skrive små oppgaver på den, men når jeg begynte med en stor oppgave på 120 sider og SPSS så ble skjermen for liten. Men hadde heldigvis noen 15,6" bærbare og en stasjonær, så null stress. Å ha mini-pc som eneste pc hadde jeg aldri orket. Mye scrolling Hadde gladelig lagt igjen et plagg hjemme og istedet tatt med en 13". Men det skal sies at mini ikke hadde noen problemer med å kjøre SPSS og filmer blir ikke hakkete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå