Swirly Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Kjæresten (og jeg forsåvidt) har lyst til å lære mer historie. Har du noen tips til gode historiebøker vi kan begynne med? Jeg tenkte å kjøpe en eller fler til ham i julegave, men synes det er vanskelig i en jungel med faglitteratur. Jeg tenker på verdenshistorie, men også Europa og Norge er interessant.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Karsten Alnæs sine bøker vet jeg har vært populære. Har ikke lest dem selv. Jeg har en stor bok som heter Verdenshistorien - fra de første sivilisasjoner til renessansen, av J.M. Roberts. Kjøpte den på tilbud på Acedemica på Blindern. Den er på nesten 900 sider, har mange fine bilder/illustrasjoner og rimelig lettlest.
Gjest Badabing Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Kommer litt an på hva du er ute etter. Jeg liker typisk litt lettleste bøker som samtidig går i dybden på et bestemt emne. Har likt Montefiores bøker. Stalin: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1929427 Nå holder jeg på med Jerusalem av samme forfatter. Du ønsker kanskje mer generelle bøker?
Brunhilde Skrevet 6. desember 2011 #4 Skrevet 6. desember 2011 (endret) Det kom nettopp et nytt verk om Norgeshistorien, Norvegr. Jeg har hørt positive ting om det, og har kjøpt det i julegave til en av de yngste i slekta. (Heter det NORGESHISTORIEN med stor eller liten n?) Endret 6. desember 2011 av Brunhilde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå