AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Sjokoladepålegg er omtrent det eneste pålegget jeg liker på brøds. Kunne jeg like så godt spist sjokolade?
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Nei, sjokoladepålegg er mye sunnere enn vanlig sjokolade. Spis i vei, du!
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Nei, sjokoladepålegg er mye sunnere enn vanlig sjokolade. Spis i vei, du! Ehm......nei...? Det er like mye kalorier, proppet av sukker og fett. Slettes ikke sunt, noe av det verste du kan spise, faktisk. 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Jeg var med et barn hos ernæringsfysilog på sykehuset. Husker jeg gremtes for å si at Nugatti ikke var uvanlig på brødskiva. Hun sa at det ikke var det værste pålegget pga nøttene og fettstoffene. Jeg gikk ut der i fra med lettet hjertet. Her var det snakk om mat og antall måltider i løpet av et døgn. Jeg fikk full oppbacking på mitt opplegg inkl. Nugatti. 1
Gjest NozMonster Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 godt mulig det ikke er sååå usunt, men jeg ville ikke vent til barnet mitt det til hverdags uansett, fordi om h*n blir såpass vant til å få et daglig inntak av noe så søtt, så tenker jeg det blir vanskeligere å få barnet til å like grønnsaker og fisk..ting som smaker langt fra søtt, rett og slett!
oleidole Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Sjokoladepålegg er langt fra sunt. Ofte med herdet fett og over 50% sukker. Hvordan kan noen tro det er sunt? 2
skrue Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Makrell i tomat er ikke kjent for å være det magreste man kan spise (men er i grunnen tran i fast form). Sjokoladepålegg slår makrellen glatt, i tilegg inneholder den så og si ikke noe nyttig. http://kalorikjell.com/926-Sjokoladepaalegg_type_Sjokade http://www.stabburet.no/eway/default.aspx?pid=0&oid=-2&trg=__new&__new=-2:15800
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 Makrell i tomat er ikke kjent for å være det magreste man kan spise (men er i grunnen tran i fast form). Sjokoladepålegg slår makrellen glatt, i tilegg inneholder den så og si ikke noe nyttig. http://kalorikjell.com/926-Sjokoladepaalegg_type_Sjokade http://www.stabburet.no/eway/default.aspx?pid=0&oid=-2&trg=__new&__new=-2:15800 Sjokoladepålegg slår makrellen? Ville nå heller sagt motsatt. At noen kan si at SJOKOLADEPÅLEGG er sunt vitner om total uvitenhet. Fysj. 3
Perelandra Skrevet 6. desember 2011 #9 Skrevet 6. desember 2011 En test av sjokoladepålegg/søtpålegg finner du her Da kan du også lese mer om sjokoladepålegg. Best i testen var forøvrig Nugatti Max
skrue Skrevet 6. desember 2011 #10 Skrevet 6. desember 2011 Best i testen var forøvrig Nugatti Max Jeg ville heller si, den minst dårlige. Ingen ting i den testen er noe å trakte etter.
skrue Skrevet 6. desember 2011 #11 Skrevet 6. desember 2011 Sjokoladepålegg slår makrellen? Ville nå heller sagt motsatt. At noen kan si at SJOKOLADEPÅLEGG er sunt vitner om total uvitenhet. Fysj. Om noen skulle være i tvil så betyr 'slå' i dette tilfellet at sjokoladepålegget inneholder langt mer kalorier, ca 65% mer. Som en bonus er det lite av nyttige næringsstoffer å finne der. 3
minigriis Skrevet 6. desember 2011 #12 Skrevet 6. desember 2011 Sunt er det vel ikke, men om du absolutt må ha sjokoladepålegg (det må nemlig jeg også ) Så er både Sjokade og selvsagt Sjokade mindre sukker mer kalorifattig en alle typene Nugatti. Altså er vanlig Sjokade mer kalorifattig enn Nugatti Max!
sebastianen Skrevet 6. desember 2011 #13 Skrevet 6. desember 2011 Når man først skal sammenligne, hva med brunost og sjokoladpålegg ? Ikke store forskjellen der . 1
skrue Skrevet 6. desember 2011 #14 Skrevet 6. desember 2011 (endret) Når man først skal sammenligne, hva med brunost og sjokoladpålegg ? Ikke store forskjellen der . Det er vel heller ingen som hevder at brunost er spesielt sunt. Man koker ned væsken slik at sukkeret konsentreres og brunes (karamelliseres). Endret 6. desember 2011 av skrue
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #15 Skrevet 6. desember 2011 Å tid ble sjokoladepålegg sunt da?
Gjest Solsmil Skrevet 6. desember 2011 #16 Skrevet 6. desember 2011 Sunt er det ikke, men om du er normalt aktiv og ikke propper i deg masse annet usunt i løpet av en dag, så burde det da gå bra:)
HopelessFear Skrevet 7. desember 2011 #18 Skrevet 7. desember 2011 finnes verre ting å spise. Og om en kun spiser én skive med det pr. dag, og ikke noe annet med stappfullt av med søtstoffer og kalorier, så forandrer det ikke vekta eller er skadelig.
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 7. desember 2011 #19 Skrevet 7. desember 2011 Ehm......nei...? Det er like mye kalorier, proppet av sukker og fett. Slettes ikke sunt, noe av det verste du kan spise, faktisk. Alltid hyggelig å gi folk en sjanse til å føle seg kunnskapsrike og ovenpå. 1
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 7. desember 2011 #20 Skrevet 7. desember 2011 finnes verre ting å spise. Og om en kun spiser én skive med det pr. dag, og ikke noe annet med stappfullt av med søtstoffer og kalorier, så forandrer det ikke vekta eller er skadelig. Enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå