O'hara Skrevet 5. desember 2011 #1 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg lurer på om det er andre som opplever sterk feber i flere dager ved tannfrembrudd? Ifølge denne artikkelen, så er ikke tannfrembrudd en årsak til høy feber. Jeg har nemlig en frøken som er sent ute med tenner. Hun fikk de to nede da hun var 10,5 måneder, og hun fylte ett år i går, men har fremdeles ikke fått noen flere tenner. I helgen opplevde vi at hun hadde tidvis høy feber, oppi 40,5, og var regelrett dårlig. I dag har hun vært forholdsvis i fin form. Hun sikler ingenting, det har hun aldri gjort, men hun har lenge hatt vondt i gommene, slik alle (?) unger får når de får tenner. Gir henne ting hun kan tygge på, men hun er overhodet ikke interessert i det. Legen mener hun har et virus, men da ville hun vel ha vært dårlig lengre enn to dager? Takk for alle innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 5. desember 2011 #2 Del Skrevet 5. desember 2011 Her har han hatt dager med 40 i feber i forbindelse med tannfrembrudd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #3 Del Skrevet 5. desember 2011 I følge artikkelen står det vel at det ikke er bevist en sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SummerJoy Skrevet 5. desember 2011 #4 Del Skrevet 5. desember 2011 Her har høy feber bare vært i forbindelse med sykdom, mens tannfrembrudd bare har gitt en lett temperaturforhøyelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 5. desember 2011 Ja, jeg får bare avvente noen dager til og se om det er øvertennene som kommer. Jeg ante bare ikke at hun kunne bli så dårlig av det, om det er det da. Ingen av de jeg snakket med hadde hørt om at man fikk så høy feber og så dårlig ved tannfrembrudd. Godt, du skjønner hve jeg mener?, å høre at det er noen som opplever det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 5. desember 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 5. desember 2011 Her har høy feber bare vært i forbindelse med sykdom, mens tannfrembrudd bare har gitt en lett temperaturforhøyelse. Frøkna ble ikke sånn dårlig når hun fikk tenner nede, men det er jo snart 2 måneder siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #7 Del Skrevet 5. desember 2011 Her har veslegutt hatt høy feber og diare for hver tann som har kommet. Dette da sammen med mye "nevetygging", gnaging på ting, surving og mengder med spytt... Har lite tro på at dette har vært tilfeldig hver gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 5. desember 2011 #8 Del Skrevet 5. desember 2011 Min og har hatt feber og sykdom ved tannfrembrudd. Og på små barn blir ofte feberen skyhøy. Man kan selvsagt diskutere om feberen kommer pga tenner, eller om tennene lettere bryter gjennom pga sykdom, men min har ihvertfall ofte blitt dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 6. desember 2011 #9 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg har også hørt at tennene kommer lettere når man av en eller annen grunn har feber, og at feberen ikke skyldes tennene. Om det er 100% riktig vet jeg ikke. Men vi opplever stadig vekk at Vesla har en dag eller to med ganske høy feber (39-40) uten noen andre symptomer. Ingen forkjølelese, ingen klaging på vondt noe sted, men kanskje litt nedsatt matlyst. Når hun var mindre, kom det ofte en tann eller to i disse periodene. Nå er det vel ingen tenner som står for tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2011 #10 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg har hørt at gommene blir mykere når barnet har feber, og at det da er lettere for tennene å komme gjennom. Sønnen min er 16 mnd. Han fikk ikke tenner før han var 10 mnd, men nå har han 9 stk. Han har hatt litt feber ved noen av dem, men langt ifra alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 6. desember 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 6. desember 2011 Takk for tilbakemeldinger. Fortsatt litt feber her i gården. Mye sutring og lakenskrekk, så trivelige dager for tiden... Hvorfor kan de ikke forstå at det er lurt å sove når man er trøtt? Jaja, det er vel ikke så lett om gommene banker. Kjenner ingen antydninger til tenner slik jeg gjorde med de nede. Men ikke er hun snørrete eller noe, så jeg tror det må være tannfrembrudd som plager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå