AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Sjekket nettbanken i dag, og først hadde jeg to stk. trekk på 1,98 kroner. Et par timer senere har jeg enda ett slikt trekk. Alle er merket med VISA. Har ikke brukt bankkortet i dag, med unntak av en app jeg kjøpte til iPhonen min. Den kostet kroner 7,00, og ser den også er trekt fra disponibelt, også merket VISA, så regner med den er grei nok. Men disse tre andre blir jeg litt skeptisk til. For en god stund siden hadde noen fått tak i hotmailpassordet mitt, men dette har jeg endret siden til et som er tryggere. Skulle logge meg på Amazon i helgen, og da fikk jeg ikke logget på hverken på US eller UK med passordet mitt. Fikk imidlertid endret dette via e-post, og det var en stund siden jeg var på Amazon, så hva enn det var som var feil kan ha eksistert lenge. Disse hendelsene har kanskje gjort meg litt paranoid ift. nettsikkerhet, men jeg ble litt "skremt" når jeg så disse trekkene. Noen som har vært borti noe lignende? Om jeg f.eks. bare overførte det meste fra brukskontoen til f.eks. sparing, så er jeg safe til jeg ser hva trekkene er, evt. at de forsvinner igjen, vel?
Gjest SemperFi Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 (endret) Enkelte tjenester som Spotify, WiMP, Netflix etc trekker et lite beløp for å returnere det, bare for å se om VISA kortet er gyldig. Men vil av sunn fornuft anbefale deg å snakke med banken din! Endret 5. desember 2011 av SemperFi
Zoë Castillo Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har opplevd det samme. D står Visa Vare Facebook.com-et eller annet, med veldig varierende beløp. Vi har endret alle passord og meldt fra til banken. Det er vel ikke stort mer en kan gjøre.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Trekkene står der enda, men tror faktisk andre poster er inne på noe når han nevner Spotify. Har VISA-kortet mitt liggende der, og vet de trakk en sånn småsum da jeg først registrerte meg. Kansellerte fornyelse av abonnementet mitt for en stund siden, men siden det ligger klart der hver gang jeg kjøper ny tilgang, tenker jeg de kanskje sjekker det av og til. Ble litt nervøs først, men tenker at det skal litt til for at folk får tak i VISA-detaljene. HAndler kun i anerkjente nettbutikker, og selv om noen hadde kommet inn på kontoen min der (noe jeg tviler på til å begynne med), så er jo kortnr. sladdet, og CVC-en står vel heller ikke der.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Kontoutskriften min så sånn ut da jeg fikk skimmet bankkortet mitt. Ville tatt kontakt med banken for sikkerhets skyld.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Kontoutskriften min så sånn ut da jeg fikk skimmet bankkortet mitt. Ville tatt kontakt med banken for sikkerhets skyld. Trekkene er borte nå, og var en stund siden jeg sist hadde trukket kortet da trekkene kom. Dessuten handler jeg jo kun i "skikkelige" butikker (som de fleste er), selv om skimmerne nok i teorien kunne kommet til på sånne steder også. Bruker heller aldri minibanker som ligger på gaten, men de som ligger inne i banklokalet. Går sjelden i minibank også, for den saks skyld. Har også sjekket nettbanken hver dag siden det skjedde, og ingen tegn til noe annet merkelig. Regner derfor med at alt er OK. :-)
Gjest SemperFi Skrevet 8. desember 2011 #8 Skrevet 8. desember 2011 Regnet med at det er kun verifiseringstrekk fra div netthandler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå