Gjest Tinneaa Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Vi skal altså skrive en tekst i fortid. Hva vi skal skrive om har vi ikke blitt fortalt. Det jeg gjør er å øve på noen setninger, og leser korte franske bøker, for å få inspirasjon. Jeg lurer bare på om noen kan oversette disse setningene? Trenger ikke å kunne alle, men om du vet en setning, rop ut:) -Første dagen ble jeg vist rundt i nabolaget - Jeg var i Paris i to uker, og det var deilig å komme hjem igjen - Jeg savner David utrolig mye. Heldigvis sender vi brev til hverandre i blant. - Det var en fantastisk ferie - En sommer jeg aldri kommer til å glemme
Gjest badeand1 Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Burde du ikke oversette selv, sånn at du lærer?
Gjest badeand1 Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 (endret) dobbelpost. Endret 5. desember 2011 av mortem
Gjest Tinneaa Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Burde du ikke oversette selv, sånn at du lærer? Hehe, hadde gjort det om jeg klarte det. Men grunne til at jeg legger det ut her, er fordi jeg ikke kan
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Un été que je n'oublierai jamais. David me manque beaucoup.
Gjest Ludovie Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Un été que je n'oublierai jamais. David me manque beaucoup. Dette er i mine øyne 100% korrekt. Det er dessuten også de to setningene jeg bidrar med her: Heureusement qu'on s'envoie des lettres de temps en temps. Les vacances ont été super. MEN, om jeg var deg, ville jeg, på generell basis, på ingen måte stolt på svar jeg fikk på et diskusjonsforum. For svarene kan jo komme fra folk med svært ufullkommen fransk, men som liker å "hjelpe", eller de kan komme fra franskmenn og andre med flytende og 100% korrekt fransk, eller fra alt midt imellom dette. Så ta absolutt alle svar med en klype salt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå