Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet (endret)

Hei!

Har slitt med tynt hår egentlig bestandig. men synes det er ekstra tynt i høst.

Gikk på ølgjær i 3 mnd, men det hjalp ikke noe på selve håret på hodet, bare vokste litt fortere på leggene og måtte klippe neglene oftere.

Men er det noe annet man kan ta for at nye hår skal vokse opp/fortere?

Farget håret bittelitt mørkere enn den naturlige fargen og nå når det vokse ut, så ser det Enda tynnere ut siden det lyse innerst vises gjennom resten av håret liksom.

Er det B vitamin som får håret til å gro?

Noen som kan anbefale vitaminer, mineraler eller hva som helst som kanskje kan hjelpe?

Blir veldig takknemlig for svar.

Edit: Et spørsmål til:

Farget håret sist gang med denne fargen: http://www.lorealparis.com.au/hair-colour/all-over-color/recital-preference/4-tahiti-dark-brown.aspx

Noe mørkere enn min egentlige farge, men etter noen uker ble den litt lysere og synes den er fin nå. Men håret begynner å vokse ut og bør farge det på nytt innerst.

Men hvis jeg bruker samme farge som sist, så blir det for mørkt.

Og må man bruke vanlig hårfarge? Kan det funke med minicolor eller andre fargetyper? :)

(Må gjøre det selv og kan bli vanskelig å farge bare det innerste håret. Tenkte egentlig at håret skulle vokse ut og få sin naturlige hårfarge, men ble litt for lys ettervekst.)

Endret av SmurfeLurfen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

B-vitamin er en fin ting! Og en god hårkur :)

Selv har jeg også veldig tynt hår, og prøvde thickening shampoo og balsam. Hjalp veldig! Bruker nå Fast Shampoo og balsam! Og den er fantastisk for håret mitt!

• Liker 1
Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

B-vitamin er en fin ting! Og en god hårkur :)

Selv har jeg også veldig tynt hår, og prøvde thickening shampoo og balsam. Hjalp veldig! Bruker nå Fast Shampoo og balsam! Og den er fantastisk for håret mitt!

Hei :)

Gjør den håret som allerede er der, tykkere, eller får den nytt hår til å vokse ut? :)

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke om det blir noe særlig tykkere(vitenskapelig bevist osv) men håret mitt så og føltes ihvertfall meget mye tykkere! Altså det håret som jeg allerede har på hodet :Nikke:

Skrevet

Har brukt Panto 3 i noen måneder og merker heller ikke særlig forskjell på mitt tynne hår. Har også samme problemet med mørk hårfarge som deg, når etterveksten kommer etter bare et par uker skinner det mørk blonde håret igjennom og det ser enda tynnere ut. Viser spesielt godt når jeg setter det opp...

Litt nysgjerrig på denne Fast sjampoen, men tviler på at den funker...

Skrevet

Den funker muligens ikke for å få lengre hår fortere, men jeg vil annbefale den til alle, uansett! Den har en DEILIG konsistens, og håret blir nydelig etter bruk! :rodmer:

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Takk for tipset Eline4 :)

Andre forslag?

Noen som vet hva som er det "sterkeste" B vitaminet man får kjøpt?

Er jo mange typer og med alt mulig slags vitaminer, men er det mulig å bare kjøpe vitamin B?

Skrevet

Det var jo en her som brukte b vitaminer for hester. Ifølge henne vokste håret hennes 10 cm på 3 måneder og er kjempe tykt.

Jeg bruker øl gjær og synes det funker. Håret som faller av har vokst veldig fort ut igjen.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Det var jo en her som brukte b vitaminer for hester. Ifølge henne vokste håret hennes 10 cm på 3 måneder og er kjempe tykt.

Jeg bruker øl gjær og synes det funker. Håret som faller av har vokst veldig fort ut igjen.

Fulgte med på hestekuren, men syntes det virket litt useriøst egentlig og om det er sunt er jo ikke godt å vite.

Så bra at ølgjær viker på deg :)

Skrevet (endret)

Fulgte med på hestekuren, men syntes det virket litt useriøst egentlig og om det er sunt er jo ikke godt å vite.

Så bra at ølgjær viker på deg :)

Ja det er jeg enig i, høres ikke så seriøst ut.

Har hørt at de selger ganske sterke b vitaminer i sverige, så hvis du skaldit kan du jo hamstre med deg noen.

Forresten du bør ikke børste håret når det er vått. Jeg gjorde den feilen lenge og derfor mistet masse hår. Nå børster jeg det tørt og mister mindre hår.

Endret av muffin26
  • Liker 1
Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Ja det er jeg enig i, høres ikke så seriøst ut.

Har hørt at de selger ganske sterke b vitaminer i sverige, så hvis du skaldit kan du jo hamstre med deg noen.

Forresten du bør ikke børste håret når det er vått. Jeg gjorde den feilen lenge og derfor mistet masse hår. Nå børster jeg det tørt og mister mindre hår.

Skal ikke til Sverige i nærmeste framtid, men skal huske på det om jeg skal dit :)

Man bør ikke børste håret når det er vått nei, men er så vanskelig å la være :P

Blir så umulig og det gjør bare som det vil om jeg ikke børster det. Men må kanskje bare prøve å la være :P

Skrevet

B-vitamin og ølgjær er jo det samme ca, så hvis ølgjær ikke hadde noen virkning har sikkert ikke b-vitamin det heller? B-vitamin er dessuten et vitamin som skylles ut av kroppen ved overskudd. Jeg tror ikke sterke b-vitaminer ville hatt noen virkning heller (dessverre).

Jeg ville i alle fall fikset det med fargen for er det noe som får hår til å se tynt ut er det nettopp lyse røtter!

• Liker 1
Skrevet

Enig med siste taler. Slutt og farg håret ditt. Det sliter også veldig på håret. Blir det stygt mens det vokser ut får du heller gå til frisøren og få lagt inn noen lysere striper.

Skrevet

Jeg har tynt, SUPERtynt hår og har prøvd det meste.

Det eneste som er klinisk dokumentert er ulike typer rogaine/minexil-produkter, som er beregnet på menn pga hormoninnholdet- skal kvinner bruke det, kan de f.eks. ikke bli gravide underveis. Og med en gang man slutter å bruke det, stopper effekten. Men det har altså klinisk dokumentert effekt.

Men antagelig må du som meg ty til kosmetiske løsninger.

Å bruke volum/thickening shampoo/balsam er en ting, men det som gir absolutt mest effekt er jo stylingprodukter.

Kjøp deg en sånn luftføner-rundbørste(airstyler er vel kanskje det riktige navnet):

http://nelly.com/no/skj%C3%B8nnhet-kvinne/skj%C3%B8nnhet/redskap-accessoarer/air-styler/

Og test deg frem til hva som funker best for ditt hår av tykne-produkter.

Mine favoritter er:

Min lenke

Bed Heads Small Talk:

http://www.feelunique.com/p/TIGI-Bed-Head-Small-Talk-200ml

og ikke glem å kure håret ditt hver gang du dusjer, gjerne med Joicos fantastiske ut-av-denne-verden-proteinkur:

Min lenke (Kur skal i mellom shampo og balsam, ikke til sist)

Kombinasjonen av disse tre trinnene (kur, airstyler som løfter håret opp fra hodebunnen OG plumper opp hvert hårstrå med stylingprodukter) har gjort at jeg ikke lenger alltid er så innmari selvbevisst og flau over håret.

Ja, og en ting til: kan vøre greit å ha en renseshampo på lur hvis det blir veldig mye stylingprodukter. Brukte min (Bumble&bumble Sunday Shampoo) en gang annenhver uke.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Enig med siste taler. Slutt og farg håret ditt. Det sliter også veldig på håret. Blir det stygt mens det vokser ut får du heller gå til frisøren og få lagt inn noen lysere striper.

Problemet er jo at det er få hårstrå på hodet, ikke at de er så tynne.

Og farging har jo ingenting å si for hvor mange hårstrå som faktisk vokser ut!!

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Jeg har tynt, SUPERtynt hår og har prøvd det meste.

Det eneste som er klinisk dokumentert er ulike typer rogaine/minexil-produkter, som er beregnet på menn pga hormoninnholdet- skal kvinner bruke det, kan de f.eks. ikke bli gravide underveis. Og med en gang man slutter å bruke det, stopper effekten. Men det har altså klinisk dokumentert effekt.

Men antagelig må du som meg ty til kosmetiske løsninger.

Å bruke volum/thickening shampoo/balsam er en ting, men det som gir absolutt mest effekt er jo stylingprodukter.

Kjøp deg en sånn luftføner-rundbørste(airstyler er vel kanskje det riktige navnet):

http://nelly.com/no/skj%C3%B8nnhet-kvinne/skj%C3%B8nnhet/redskap-accessoarer/air-styler/

Og test deg frem til hva som funker best for ditt hår av tykne-produkter.

Mine favoritter er:

Min lenke

Bed Heads Small Talk:

http://www.feelunique.com/p/TIGI-Bed-Head-Small-Talk-200ml

og ikke glem å kure håret ditt hver gang du dusjer, gjerne med Joicos fantastiske ut-av-denne-verden-proteinkur:

Min lenke (Kur skal i mellom shampo og balsam, ikke til sist)

Kombinasjonen av disse tre trinnene (kur, airstyler som løfter håret opp fra hodebunnen OG plumper opp hvert hårstrå med stylingprodukter) har gjort at jeg ikke lenger alltid er så innmari selvbevisst og flau over håret.

Ja, og en ting til: kan vøre greit å ha en renseshampo på lur hvis det blir veldig mye stylingprodukter. Brukte min (Bumble&bumble Sunday Shampoo) en gang annenhver uke.

Takk for mange tips!

Tror nok jeg må bli flinkere på å style det sånn at det ser tykkere ut!

Skal se på forslagene dine :)

Takk dere andre også! :)

Synd B-vitamin tabletter neppe vil hjelpe noe særlig siden ølgjær heller ikke gjorde det :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...