AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Jeg testet positivt etter IVF i midten av september men mistet så og si samme dag. Har hatt mensen en gang etter det, men har hatt en del blødningsforstyrrelser så jeg tenkte å ta kontakt med gynekolog. Men så i går begynte jeg å tenke at det var kanskje litt lenge siden siste "ordentlige" mens så jeg bestemte meg for å ta en test. Og den er positiv - Gravid står det i displayet. Hva gjør jeg nå? Kan det være rester fra den tidlige aborten jeg hadde i september? Har lettere panikk her, så er takknemlig for svar!
Gjest snoopy_93 Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Du bestiller legetime og får tatt en test der samt blodprøver og du vil bli sendt videre til ul Lykke til, og gratulerer!
skruf Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Da jeg hadde SA så testet jeg positivt 8-9 uker etterpå..... Hos meg var det rester. Men jeg har og lest at det ikke er unormalt å ha hcg i blodet ei god stund etter SA selv uten rester. Ta kontakt med lege, få henvisning til Gyn og ultralyd. Sjekket de deg etter den SA du hadde? Kan det være at det ikke var en SA men bare ei kraftig blødning? Jeg er snart 7 uker på vei nå etter IVF, og jeg har hatt to store blødninger og flere små. Var på ultralyd sist fredag og det var fortsatt et lite foster i livmora. Føler meg ikke trygg enda, skal på ultralyd i morgen og siden de ikke såg hjerteaktivitet sist gang. Uansett, etter blødninger er det greit med ultra for å sjekke om alt er ute. Jeg har hatt det etter alle Sa jeg har hatt.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Takk for svar! Ja, jeg tror vel egentlig ikke at jeg egentlig er gravid, men ble ikke undersøkt etter sa'en. Dvs legen sa at det kanpt nok var en sa ettersom hcg den gangen var på 26. Så han trodde alt var kommet ut (uten å undersøke meg) ettersom jeg hadde blødd kraftig i flere dager (uten positiv test ville jeg bare tenkt det var en vanlig mens) Det er mest irriterende å tenke på at jeg ikke ble ordentlig undersøkt den gangen :S
skruf Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Takk for svar! Ja, jeg tror vel egentlig ikke at jeg egentlig er gravid, men ble ikke undersøkt etter sa'en. Dvs legen sa at det kanpt nok var en sa ettersom hcg den gangen var på 26. Så han trodde alt var kommet ut (uten å undersøke meg) ettersom jeg hadde blødd kraftig i flere dager (uten positiv test ville jeg bare tenkt det var en vanlig mens) Det er mest irriterende å tenke på at jeg ikke ble ordentlig undersøkt den gangen :S Med tanke på nye IVF-forsøk så ville jeg har fått meg time så raskt som mulig. Du kan ikke høre med stedet der du gjennomgår prøverør da? Kanskje de kan hjelpe så det går raskere?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #6 Skrevet 5. desember 2011 Med tanke på nye IVF-forsøk så ville jeg har fått meg time så raskt som mulig. Du kan ikke høre med stedet der du gjennomgår prøverør da? Kanskje de kan hjelpe så det går raskere? Nei, dette var vårt tredje og siste forsøk i det offentlige så sykehuset er ferdig med oss (jeg spurte...). Har akkurat flyttet til en ny by så jeg får vel finne meg en privat gynekolog.
skruf Skrevet 5. desember 2011 #7 Skrevet 5. desember 2011 Nei, dette var vårt tredje og siste forsøk i det offentlige så sykehuset er ferdig med oss (jeg spurte...). Har akkurat flyttet til en ny by så jeg får vel finne meg en privat gynekolog. Du kan ikke ringe direkte til Gyn.pol da? Det har jeg gjort tidligere. Forklar situasjonen, så kan det hende du får komme inn uten henvisning. Uansett, lykke til, jeg vet hvor frustrerende dette er! Stor til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå