Gå til innhold

Noen som har strøket/dampet kjole selv hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på med vanlig strykejern/dampstrykejern?

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på brudekjolen?

Dersom kjolen trenger litt glatting kan du henge den opp på badet mens du tar deg en lang varm dusj. Andre brukere her har gode erfaringer med det.

Jeg ville vært forsiktig med å stryke med strykejern/dampstrykejern, da stoffene i en brudekjole som regel er delikate og tåler lite, og fordi kjolen er hvit er det veldig tydelig dersom det skulle bli en flekk. Det er også vanskelig å stryke svært store plagg, som en brudekjole. Men er du forsiktig går det sikkert, selv om det er krevende og tar mye tid.

Skrevet

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe ett helt nytt et til det formålet... Må reise med kjolen nedpakket, så regner med det blir krøller på den... Fort gjort at det er gamle flekker på strykejern som er brukt :haar:

Skrevet

Mine foreldre gjorde det etter flyreisen - de brukte en dampvaskemaskin (sånn "støvsuger" bare med damp). Jeg vet ikke om dampen fra strykejernet vil hjelpe - det kan vel fort lekke litt vann og forårsake flekker?

Hvis man skal kjøpe noe nytt likevel, er det vel bedre å kjøpe en klesdamper? Vet riktignok ikke hva de koster..

Skrevet

det var lurt...er de dyre da, eller finnes det sånne som kan brukes for en dag...en slags biltema variant? Hadde ikke så lyst å bruke mange penger på den her dingsen. Blir det forresten flekker på sateng av rent vann? Det begynte jeg å lure litt på nå....

Skrevet

Eller finne en bedre måte å sende den på \ oppbevare den under sending. Om det så skal være en 2 meter lang pappeske med bobleplast inni kjolen! ;P

Skrevet

Eller finne en bedre måte å sende den på \ oppbevare den under sending. Om det så skal være en 2 meter lang pappeske med bobleplast inni kjolen! ;P

Tror du man får ha med det på flyet? :fnise:

Skrevet

det var lurt...er de dyre da, eller finnes det sånne som kan brukes for en dag...en slags biltema variant? Hadde ikke så lyst å bruke mange penger på den her dingsen. Blir det forresten flekker på sateng av rent vann? Det begynte jeg å lure litt på nå....

På enkelte satengstoffer kan de komme skjolder om det kommer vann på. Det er ikke veldig synlig, men jeg vet at flere hadde syntes det var ganske frustrerende.

Skrevet

På enkelte satengstoffer kan de komme skjolder om det kommer vann på. Det er ikke veldig synlig, men jeg vet at flere hadde syntes det var ganske frustrerende.

Det hadde nok jeg også synes det hadde vært :haar: Må vel få tak i en sånn "damper" jeg da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...