1kvinne Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Er det noen som har tips/råd til ei som sliter med flyangst? Og vil for familien sin skuld fly til utlandet. Har flydd innenlands men det er turer på toppen 45 min, sitter da og bare venter på landing på Gardermoen. Da er som regel puslen 180 og hjertet er i halsen og på vei ut, besvimelse er rett rundt hjørnet.. Har mange barn og reise med so beroligende/alkohol er ikke ett tema da eg ikke trur på varig bedring med slik hjelp. Har kjøpt filmen om flyskrekk men det er no so som so med.. Målet er kanskje å komme til Spania, Italia er Frankrike?? Hjelp noen
HerbGirl Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Ta toget! Mer miljøvennlig, og du slipper å fly
Gjest Regza Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Hvor i Norge holder du til? Du sier du klarer en 45 min tur til Gardermoen, derifra er det jo ikke langt til Frankrike hvertfall..ca en time? Hvis det er lang tid mellom avgangene får du jo litt tid til å sette deg ned på kafe, roe litt ned.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Har ingen tips. Ei i familien min har flyskrekk og hun har en datter som nå er tenåring. Datteren kan ikke fly noe sted, for hun har "arvet" flyskrekken til moren sin. Dette har dessverre gjort det veldig vanskelig for dem både å bli med på utenlandsturer og å komme på besøk på kort varsel, ettersom de bor på en annen kant av landet, og datteren har aldri kunnet komme på besøk til oss (hvor hun har kusiner på samme alder) for hun tør ikke fly alene. Så... jeg tror egentlig at å ta toget er en bedre idé, hvis man er så redd selv. Eventuelt å fly sammen med noen som i det minste kan gjøre situasjonen trygg for barna (dette var bare en kommentar til ettertanke fordi du skrev at vedkommende skulle fly med barn). Venninna mi prøvde reisesyketabletter en gang, for å få sove på flyet. Hun sa det var det nærmeste som kom noe som fungerte, men det krever jo barn som kan ta var på seg selv under flyturen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå