Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke navn har vanglivis pene mennesker? Gutter og jenter?

Selv synest jeg folk som heter f.eks Emilie, Caroline, Malin alltid er pene? Enige? =)

Videoannonse
Annonse
Gjest Madelene1
Skrevet

Navn har vel ingenting å si på om folk er pene eller ikke?

• Liker 5
Gjest badeand1
Skrevet

Hvilke navn har vanglivis pene mennesker? Gutter og jenter?

Selv synest jeg folk som heter f.eks Emilie, Caroline, Malin alltid er pene? Enige? =)

Nope. :P

• Liker 1
Skrevet

*dytt*

Skrevet

Nei, navnhar ingenting med skjønnhet å gjøre. Jeg har selv sett en meget flott utgave av Gytfrid.

• Liker 3
Skrevet

.

Gjest Cosette
Skrevet

Jeg har ikke tenkt over dette i Norge, men da jeg bodde i UK møtte jeg tre ulike jenter som het Lavinia (merkelig siden det er et gammelt navn og forholdsvis sjelden nå), og alle tre var veldig pene. Det morsomme er at Lavinia er en skikkelse fra romersk mytologi som skulle være utrolig vakker.

Skrevet

Jeg har ikke tenkt over dette i Norge, men da jeg bodde i UK møtte jeg tre ulike jenter som het Lavinia (merkelig siden det er et gammelt navn og forholdsvis sjelden nå), og alle tre var veldig pene. Det morsomme er at Lavinia er en skikkelse fra romersk mytologi som skulle være utrolig vakker.

Kanskje de var resultatet av tre ulike gold-diggere som hadde kapret hver sin riking? Og det er jo aldri noen garanti for at rikingen er barnefaren :smoke:

Skrevet (endret)

Folk ser på mye rart, men dette ligger nok mer hos deg og din oppfatning enn i relasjonen navn-skjønnhet per se. Korrelasjon er ikke kausalitet :)

Beauty Is Only “Name” Deep: The Effect of First-Name On Ratings of Physical Attraction

College students (n= 197) voted to select a beauty queen from among six photographs equivalent in physical attractiveness, as determined by rankings of 35 students from a separate university. Half the photographs bore a desirable first-name and half were assigned an undesirable first-name. As predicted, firstname had a significant effect on physical attraction: Girls with desirable firstnames received 158 votes to 39 for those with undesirable names. These data were discussed in terms of an additive, rather than an interactive, effect, due to the nature of the task. The strength of these findings was related to the study's ecological validity.

First Names and Perceptions of Physical Attractiveness

I examined the impact of first names on ratings of physical attractiveness as judged by British undergraduate subjects using male and female full-face pictures presented on photographic slides. The photographs were identified with attractive names, unattractive names, or without any name indicated. Subjects rated the stimulus figures for physical attractiveness. Names accounted for approximately 6% of the variance in subjects' ratings of physical attractiveness. This effect was highly significant for pictures of women (p < .001), but nonsignificant for pictures of men (p > .05).

NAMES ASSOCIATED W I T H ATTRACTIVENESS '

Desirable names have been shown to be related to a variety of posi-

tive characteristics. The present study was designed to assess agreement on names

associated with attractiveness. Participants listed five names which they associated

with each of the following: attractive females, attractive males, unattractive females,

and unattracuve males. With the exception of the name Michael for attractive males,

there was little evidence of agreement for attractive and unattractive names. There

were few differences in the frequencies of names listed in relation to the age, gender,

or income of the participants. Michael was also among the top ten most often used

baby names for Kansas, Missouri, and Texas in 1992. Only a few of the other top ten

names in our samples were also among the top ten baby names for the three states.

Names associated with attractiveness are not necessarily currently popular names for

babies.

Endret av hmmz
  • Liker 1
Skrevet

De fleste jentene jeg har møtt som heter Silje har vært veldig pene. Derfor assosierer jeg Silje med pene jenter..

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

De fleste jentene jeg har møtt som heter Silje har vært veldig pene. Derfor assosierer jeg Silje med pene jenter..

De fleste jeg vet som heter Silje er retarde, jeg kjenner to stk som er retard. Ellers er Silje slimete jenter med lav intelligens og et tomt blikk.

• Liker 3
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

for meg er silje morbid overvektig med skjeve tenner og 4 barn med forskjellige fedre før hun er 25.

Eva`er er alltid pene, det samme med Siri`er :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Folk ser på mye rart, men dette ligger nok mer hos deg og din oppfatning enn i relasjonen navn-skjønnhet per se. Korrelasjon er ikke kausalitet :)

Beauty Is Only “Name” Deep: The Effect of First-Name On Ratings of Physical Attraction

College students (n= 197) voted to select a beauty queen

...

De har faktisk forsket på dette? :overrasket:

Men ok, folk vil tro det de vil uansett forskning. :)

Skrevet

Alle Marthe'r jeg har møtt har vært veldig pene. Det samme med Ingrid.

• Liker 1
Skrevet

Alle Marthe'r jeg har møtt har vært veldig pene. Det samme med Ingrid.

Tusentusen takk :P

Skrevet

Tror kansje det har noe med foreldrene å gjøre, sære navn blir ofte gitt av "sære foreldre". Det samme med navn som ikke utstråler selvtilitt eller blir for "normale". Ett navn som er populært blandt velutdannede, sporty mennsker vil jo forekomme i høyere grad blandt barn av velutdannede, sporty mennesker som vanligvis vil gi bedre forutsetninger for god fysisk form og god selvtilitt for barna!

Jeg har for eksempel skiftet mitt navn, både fornavn og etternavn ;p Og at det nye navnet mitt er langt mer populært er det ingen tvil om, til og med fått kommentarer på "Å så deilig det må være å ligge i sengen og si "God natt ********." eller å si det mens man har sex! xD

Skrevet

Ingrid`er og Tuva`er er pene synes jeg. Ellers synes jeg Jørgen`er og Vegard`er bruker å være ganske kjekke! :lur:

Andre pene navn: karoline, andrea, thomas og ronja! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...