Gjest anonymx92 Skrevet 5. desember 2011 #1 Skrevet 5. desember 2011 Er det virkelig mulig at jeg har gått over 5gb med data på en måned? Jeg har iphone 4, og bruker 3g til facebook, aviser, blogger, go wordfeud. Sjeldent jeg sitter på youtube, eller andre sånne type nedlastnings-sider. Har hørt noen si til meg at dette er veldig mye, og nesten umulig i forhold til hva jeg bruker 3g til. Noen som har litt peil på dette som kan forklare dette for meg?
DysterPytten Skrevet 5. desember 2011 #2 Skrevet 5. desember 2011 Det er vel godt mulig. Bruker du spotify, og ikke har offline lister, vil de streames over nett f.eks. Og kommer jo an på hvor mye du bruker disse tingene også.
Gjest anonymx92 Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har spotify, men bruker den kun i offline. Oppdaterer den alltid når jeg er hjemme på trådløst. Hmm.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2011 #4 Skrevet 5. desember 2011 Det høres jo sprøtt ut, jeg har 4GB fribruk på mitt mobile bredbånd, og jeg surfer MYYYYYE hver måned. Likevel, de siste 20 dager har jeg bare brukt 3GB, og jeg har som sagt brukt den mye.
Gjest anonymx92 Skrevet 5. desember 2011 #5 Skrevet 5. desember 2011 Ja, er nettopp det jeg får høre også. At andre venner av meg har mindre GB enn meg i måneden, og sier at de ikke hadde klart og brukt dem opp om de hadde prøvd å surfe dobbelt så mye som de vanligvis gjør en gang! Og de sier selv de surfer ganske mye. Har prøvd å høre med opratøren, men de kommer bare med tilbake meldinger som: Hei! Du surfer ganske mye, og derfor foreslår vi at du kanskje bytter abbn med 1gb ekstra data i måneden? Null hjelp å få fra deres side hvertfall! Har ikke særlig peil jeg altså, men det er ikke mulig at det er noe bug på telefonen min eller noe da?
Cata Skrevet 6. desember 2011 #6 Skrevet 6. desember 2011 Det virker absolutt som om mobilen din lever sitt eget liv. Jeg klarer knapt komme opp på 70 MB på en måned for for det meste er jeg jo innen rekkevidde av et Wi-Fi nett. Selv om du bruker den vesentlig mye mer, så burde det ikke bli så mye som det du opplever. Sikkert dumt spørsmål, men får du ikke samtalespesifikasjon fra Talkmore? Regner med de har en eller annen form for "mine sider" der du kan få en oversikt? Da ville jeg prøvd å logge telefonbruken manuelt en dag og deretter sammenlikne med samtalespesifikasjonen for å se når på dagen gigabytene raser ut. Jeg gjorde den øvelsen da jeg fikk iPhone, for å være sikker på at jeg visste hvordan den oppførte seg, og nå har jeg byttet operatør og er i gang med samme øvelsen igjen. Kommer til å følge opp samtalespesifikasjonen og databruken i en uke eller to, til jeg vet hva mobilen driver med . Vil også foreslå at du i noen dager/uker slår av alle apper som du ikke bruker, i fall det er en som ligger der og pøser ut data uten ditt vitende. Av og til kan disse smarttelefonene være smartere for telefonselskapene enn for oss...
antibac Skrevet 6. desember 2011 #7 Skrevet 6. desember 2011 (endret) 5GB er DRITMYE. Jeg blir imponert hvis du klarer å bruke opp det på én måned. Jeg er enig i at det virker som mobilen din lever sitt eget liv!! Jeg har klart å bruke opp 600MB på en måned én gang, og da så jeg veldig mange YouTube-videoer. Jeg ville ringt Talkmore og sagt WTF og evt sjekke om det er noen app-er eller innstillinger du har på som bruker nett hele tiden. Endret 6. desember 2011 av antibac
ladamafia Skrevet 6. desember 2011 #8 Skrevet 6. desember 2011 hmm ulik bruk skjønner jeg, jeg bruker lett opp 500MB jeg har innkludert på mobilen på 2-3 dager. skaffet meg moniltbredbånd kontant nå, siden data bruken er litt uregelmessig for min del,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå