Gjest pauline Skrevet 16. desember 2003 #1 Skrevet 16. desember 2003 heia! har der enoen gode tips til å aktivisere hunden innendørs? Tenker ikke på å lære den triks, men problemløsningsoppgaver som gjerne involverer sniffing- jeg bruker å gjemme godbiter rundt omkring, i huset, for å la henne sniffe dem opp. Eller så har jeg en godbit i en tom dorull som jeg kniper sammen endene og lar henne prøvde å åpne. Flere tips?
Gjest Lea Skrevet 16. desember 2003 #2 Skrevet 16. desember 2003 Vi har kjøpt noen sånne smarte leker til hunden. De er ganske dyre, men morsomme. Den ene er et rundt brett med små kopper som står opp ned. Så legger man en godbit i en av koppene og lar hunden velte den for å finne den. Ellers får man kjøpt en ball med små hull i, slik at hunden må trille den rundt for å få ut godbiten. Vi pleier å aktivisere hunden ved å trene litt på små øvelser. For tiden jobber vi med å rulle rundt, men det er neimen ikke lett.
nessi Skrevet 17. desember 2003 #3 Skrevet 17. desember 2003 Voffsen min elsker å lete etter ting. Så vi har som regel noen runder hver kveld hvor vi gjemmer lekebenet hans et eller annet sted i huset.
Vibs Skrevet 21. mai 2005 #4 Skrevet 21. mai 2005 Jeg fyller litt godbiter i en tom farris-flaske (0,5 l - jeg har en liten hund, 1,5 l flaske passer fint til større hunder). Så må hunden "trikse" litt med flasken for å få bitene ut av tuten. Jeg har teipet stedvis på flasken med tykk plastteip for å dempe lyden av flasken på parketten når den brukes innendørs. Morsomt for hunden og artig å kikke på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå