Gå til innhold

Din kjappe "look good" triks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! :)

Jeg lurer på om dere har noen kjappe triks dere bruker på "dårlige dager"..? :jepp: Jeg skal snart ut i permisjon med nummer to, og selv om jeg vet at ingen i barnehagen bryr seg om hvordan jeg ser ut når jeg levere storebror, så bryr jeg meg!!! Jeg var fryktelig sliten i begynnelsen med storebror og ofte fikk jeg ikke ordnet meg før langt på dag... Da skulle jeg jo sjelden ut på no, så det spilte ingen rolle, men denne gangen må jeg jo levere i barnehagen om ikke annet... :) Tips tas i mot med takk!!! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Olabukse som sit godt ( i staden for joggebukse/Bula-bukse), v-genser med skjerf i halsen (i staden for hettegenser) og pen lue i staden for den fjollete (men comfy!) tigerlua... Parfyme. Tek ikkje meir tid enn å dra på andre klede.

Legg fram kleda dagen før du står opp - utruleg mykje greiare enn å måtte rote fram noko.

Elles er litt concealer under auga, maskara (berre øvste vippene, det "løfter" blikket litt, greitt å vite på ein dårleg dag)og litt solpudder snøggvegen til å sjå bra ut. Tek fem minutt. Maks. Tørrsjampo er gull om du ikkje rekk å vaske håret før du må ut i offentligheita...

Skrevet

Concealer, litt solpudder/rouge og farge på vippene er alt som skal til for at jeg går fra "dass" til "darling" ;) Det tar ca 2 minutter.

Skrevet

Concealer under øynene og rundt nesevingene, litt farge i øyenbrynene, pudder i panna og rouge i eplekinnene. Har du to minutter ekstra kan du utrette underverker med hårføner og rettetang, men da må bevegelsene ligge i hånda så du slipper å fomle (har brukt lang tid på å lære det, ja...).

Skrevet

Bruk en skrubbekrem før du legger sminken din. Pling! Automatisk hud med mer glød!

Skrevet

Og ikke glem øyebryna! Jeg ser ihvertfall mer fresh ut dersom jeg bare rekker øyebryn fremfor f.eks. mascara.

Men så har jeg veldig lyse bryn da... Øyebrynspudder er min redning, alltid!

Skrevet

Og ikke glem øyebryna! Jeg ser ihvertfall mer fresh ut dersom jeg bare rekker øyebryn fremfor f.eks. mascara.

Men så har jeg veldig lyse bryn da... Øyebrynspudder er min redning, alltid!

For min del trenger jeg ikke tenke på øyenbryn hver dag, da jeg har ravnsvarte øyenbryn.. Syns egentlig de er for mørke, selv om jeg har nesten helt svart hår og begge deler er fra naturen sin side. Men uansett poenget er:

-Ha en fast dag der du napper bryna, feks fredagen. Utrolig hvor mye overgrodde øyenbryn kan ødelegge for utseendet.

-Vannfast mascara.

-Flytende foundation er det som definitivt går fortest om du ønsker å sminke selve huden. Matis har jo nå kommet med en flytene mineralfoundation. Om du gjør det så husk litt rouge også :)

-Legg fram klær dagen før og kjøp inn noen bukser som du vet blir behagelig i livet, men som ikke er joggebukser (tights, bukser med god stretch osv). Om du har fått litt ekstra mage så kan du kjøpe mammatightser i liten størrelse. Da sitter de behagelig på magen og du slipper å få "muffintop".

-Tørrsjampo er gull! Og enkel hårsveis er høy hestehale. Har du to minutter ekstra en dag så er en god rettetang fint å ha.

-Forsøk å ikke gro fast i allværsjakka ;)

-Enkle øredobber gir litt pynt i hverdagen :)

• Liker 2
Skrevet

3 strøk maskara på bare de øvre vippene, sort/brun/mørk grå/mørk lilla eyeliner oppe bare til midten av øyet. Litt skimrende champanjefarget øyeskygge på lokket. Hvit/hudfarget inliner, noen fråper flytende foundation i ansiktet og concealer under øynene og self. solpudder. Farget brynsgel, bruker en god en fra Blinc, bruker brun eyeliner som jeg stryker forsiktig på hårene etterpå. Skjerf som fremhever øynene dine, et par små pene øredobber.

Skrevet

Dette er mest av alt et feel-good triks, MEN, på en trøtt morgen synes jeg det er utrolig deilig å stå opp 5 min tidligere enn vanlig, lage to kalde kompresser (f.eks. kluter med kaldt vann på, innpakkede isbiter etc.), og legge meg i sengen med det kalde over øynene. Da føler jeg meg mye våknere og freshere når jeg står opp. Dessuten kan dette ha virkning mot posete øyne, ettersom kulden vil gjøre at porene trekker seg sammen. Har ikke merket noe særlig av dette selv, men er uansett en digg pick-me-up'er!

Gjest Cosette
Skrevet

Nå er ikke jeg mor, men hvis jeg forsover meg og har lite tid til rådighet, er dette min go-to-rutine:

Skyller kroppen raskt i dusjen og bruker intimvask, dette er helt nødvendig for at jeg skal føle meg vel. Håret fikser jeg med tørrshampo (jeg liker Batiste) så det ikke ser uvasket ut, og tupperer det litt før jeg setter det opp i en løs, litt rufsete dult. Ganske hverdagssexy. Renser ansikt og har på god fuktighetskrem, dette gir huden en fin glød, og jeg dropper å bruke tid på foundation. Bruker kanskje litt concealer under øynene hvis jeg er blå, ellers holder det med maskara på de øvre vippene for et våkent blikk, og å fikse bryn med litt bryngelé og blyant. Har litt leppepomade på leppene og litt eau de toilette i halsgropen.

Hva klær angår, så er det sikkert lurt for deg å ha noen antrekk til rådighet som ser ordenlige ut samtidig som de er behagelige for en sliten kropp. Hva med sort tights i tykt stoff av god kvalitet og en lang, myk genser i en fin farge over? Sleng på et sjal i halsen, noen enkle støvletter og en jakke som passer til været, så er du der.

• Liker 3
Skrevet

Ni svar og ingen har sagt leppestift? :sjokkert:

Jo rødere jo bedre, alltid!

• Liker 3
Skrevet

En god concealer under øynene, og på eventuelle kviser/rødheter.

Hvis jeg vil se mer sminket ut: raskt lag med en leppestift eller lipgloss :) Tada!

Skrevet

Ni svar og ingen har sagt leppestift? :sjokkert:

Jo rødere jo bedre, alltid!

Enig. Ingenting som ser tristere ut enn fargeløse lepper.

Skrevet

Enig. Ingenting som ser tristere ut enn fargeløse lepper.

Jeg ser trist og mye eldre ut med røde lepper, kler mye bedre nude glossy lepper. Da kommer øynene mine bedre fram...jeg har veldig små øyne med en merkelig form.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser trist og mye eldre ut med røde lepper, kler mye bedre nude glossy lepper. Da kommer øynene mine bedre fram...jeg har veldig små øyne med en merkelig form.

Jeg tenker ikke at det nødvendigvis må være rødt, men jeg personlig synes det er penest når leppene har en farge. Smak og behag :)

Skrevet

Jeg vil slenge inn en singlett som er lett å dra opp for amming, og en fin gardigan over som er lett å dra ned for amming :) Og under levering i bhg så kan du ha på et fint skjal i halsen for å pynte opp litt i tillegg til at det er deilig når det er kaldt ute selvfølgelig...

• Liker 1
Skrevet

Hvis håret mitt ser ut som en dass, lager jeg en enkel topp på hodet. Tar litt concealer under øynene, fyller litt i brynene og litt solpudder all over. Hvis jeg ikke har tid til sminken engang, tar jeg bare på meg en leppestift jeg liker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...